advies gevraagd remblokken Hirsch
-
meerkoet
- Donateur (12x)

Re: advies gevraagd remblokken Hirsch
Done! Heb een PB naar Coenwagner gestuurd.
-
Coenwagner
- Geregistreerd lid
Je klinkt als een rustige rijder. Volgens mij kun je prima uit de voeten met gewoon originele blokken.meerkoet schreef:De remblokken op de vooras zij aan vervanging toe, en ben op zoek naar nieuwe remblokken.
Ik rijd over het algemeen vrij rustig, ben absoluut geen racer, houd veel afstand en nog meer als ik een keertje hard ga.
De keren dat ik hard op het rempedaal trap zijn op de vingers van 1 hand te tellen.
Meen begrepen te hebben dat in mijn geval relatief zachte remblokken (die dan weliswaar de wielen sneller vuil maken met remstof) het beste zijn.
Heeft iemand advies voor nieuwe remblokken incl. merk en typenummer voor mijn remmen setup. Deze ziet er zo uit:
http://www.mister-auto.nl/fl/remblokken ... B3573.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Je zou die kunnen nemen van Ate, Textar, Bosch of TRW
Zelf rijd ik met Ferodo DS2500 blokken, omdat ik toch wat meer bite wil en ik geen fading wil na herhaaldelijk hard remmen.
Het partnummer hiervan is: FCP1281H
Voor een mooie prijs te bestellen bij:
http://www.fineline-imports.nl/remmen/r ... 07360.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nadeel van de Ferodo DS2500 compound is dat ze piepen bij heel zacht slepend remmen. Dan piepen ze soms zoals een bus.Merk Model Type Front/Rear
AUDI R8 4.2 FSI quattro (2007-2010) Rear FCP1281H
AUDI R8 4.2 FSI quattro (2010 ->) Rear FCP1281H
AUDI R8 Spyder 4.2 FSI quattro (2010 ->) Rear FCP1281H
AUDI R8 5.2 FSI quattro (2009 ->) Rear FCP1281H
AUDI R8 Spyder 5.2 FSI quattro (2010 ->) Rear FCP1281H
LAMBORGHINI Gallardo 5.0 (2003 ->) Rear FCP1281H
LAMBORGHINI Gallardo 5.0 (2005 ->) Rear FCP1281H
LAMBORGHINI Gallardo Spyder 5.0 (2005 ->) Rear FCP1281H
LAMBORGHINI Diablo SV (1998 ->) Rear FCP1281H
LAMBORGHINI Diablo VT (1998 ->) Rear FCP1281H
LAMBORGHINI Diablo Roadster 5.7 (1998 ->) Rear FCP1281H
LAMBORGHINI Diablo GT 5.9 (1999 ->) Rear FCP1281H
LAMBORGHINI Murcielago 6.2 (2001 ->) Rear FCP1281H
LAMBORGHINI Murcielago Roadster 6.2 (2004 ->) Rear FCP1281H
LAMBORGHINI Diablo GT2 (1998 ->) Rear FCP1281H
LAMBORGHINI Murcielago LP640 (2006 ->) Rear FCP1281H
NISSAN Skyline GT-R (R35) (2008 ->) Rear FCP1281H
NISSAN Skyline GT-R (R35) (2011 ->) Rear FCP1281H
Je kunt ook nog Hawk brakepads inoverweging nemen. Je kunt dan de HPS nemen van Hawk.
http://www.fineline-imports.nl/remmen/r ... 87329.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Succes
-
millerman
- Donateur (3x)

Kijk, dat bedoel ik. Nu kun je dus gewoon bij andere merken zoeken op de achterremmen van een Lamborghini Murcielago uit 2006 
-
Niels83
- Donateur (3x)

Ik heb dezelfde remmen, heb mijn EBC blokken eruit gehaald en op de foto laten zetten voor je (auto stond toch bij de garage en ben wel benieuwd). Het volledige serienummer staat er niet in, maar als je dit naar EBC in de UK maild, kunnen zij je vast vertellen welke green stuff blokken (zoals deze) je nodig hebt, je kunt ook vragen welk alternatief Red Stuff blokken of nog beter, welke Yellow Stuff blokken je nodig hebt. Als je reactie hebt, wil je dat hier dan delen?
Eventueel kan je als je antwoord van EBC hebt, nog cross-reference zoeken anar Ferodo DS2500, die schijnen nog beter te zijn dan EBC. Maar de originele Brembo blokken wordt lastig, Hirsch wilt er niets over kwijt en je moet bij hen bestellen voor megabedragen. Aftermarket is een drama dus, maar deze passen, want hier rijdt ik ook mee!
Het lijkt erop dat de EBC productcode het volgende is:
90R-0*039/4586
AP44/1*31122110
Onbekende cijfers zijn een rode asterisk, mogelijk kan EBC dat vertellen

Dit is namelijk hoe mijn setje ooit nieuw geleverd was, de productafbeelding:

De spullen, maar geen productcode opd e doos:

Misschien kan je iets bij EBC met die foto's?
Eventueel kan je als je antwoord van EBC hebt, nog cross-reference zoeken anar Ferodo DS2500, die schijnen nog beter te zijn dan EBC. Maar de originele Brembo blokken wordt lastig, Hirsch wilt er niets over kwijt en je moet bij hen bestellen voor megabedragen. Aftermarket is een drama dus, maar deze passen, want hier rijdt ik ook mee!
Het lijkt erop dat de EBC productcode het volgende is:
90R-0*039/4586
AP44/1*31122110
Onbekende cijfers zijn een rode asterisk, mogelijk kan EBC dat vertellen

Dit is namelijk hoe mijn setje ooit nieuw geleverd was, de productafbeelding:

De spullen, maar geen productcode opd e doos:

Misschien kan je iets bij EBC met die foto's?
-
Coenwagner
- Geregistreerd lid
Klopt Ferodo is inderdaad beter dan EBC. Ik heb in mijn post al het Ferodo partnumber gegeven voor de DS2500.Niels83 schreef:Eventueel kan je als je antwoord van EBC hebt, nog cross-reference zoeken anar Ferodo DS2500, die schijnen nog beter te zijn dan EBC. Maar de originele Brembo blokken wordt lastig, Hirsch wilt er niets over kwijt en je moet bij hen bestellen voor megabedragen. Aftermarket is een drama dus, maar deze passen, want hier rijdt ik ook mee!
@Meerkoet
Zelf ben ik niet te spreken over EBC Greenstuff, deze pads verglazen erg snel bij licht sportief gebruik. Ik heb ooit meegereden met G-ice, die had EBC Redstuff. En ik vond dat erg beroerd remmmen. Bovendien staat Redstuff bekend als een heel hard remblok met 'lage' frictie. Of te wel het remt slecht en het harde blok eet je (dure Hirsch) remschijven op.
Dus mocht je een sport remblok willen gebruiken dan raad ik je de DS2500 aan, die hebben dezelfde koud bite als OEM blokken, en zijn disc friendly.
Gezien je rijstijl voldoet een OEM blok al voor jou!
Voor een Audi R8 is dit te koop: http://www.mister-auto.nl/fl/remblokken ... 00006.html" onclick="window.open(this.href);return false;
TRW dus of Ferodo(FERODO - Ref: FDB4195). Let wel er zit heel licht verschil in de dikte van de remvoering die op de stalen backplate zit. Voor de Hirsch remmen set zal dit niet echt uitmaken, er is genoeg ruimte als je de zuigers ver genoeg naar binnen drukt. Je kunt nog even kijken, uit mijn hoofd zijn die Ferodo FCP1281H 18mm. Maar check het nog ff na.
Succes met de keuze! En laat ons weten wat je gekozen hebt. Ik denk dat die normale Ferodo het meest geschikt zijn voor jouw gebruik.
Ik rijd zelf al 150.000km+ rond met die FCP1281H met mijn Hirsch set.
-
meerkoet
- Donateur (12x)

Iedereen hartelijk bedankt voor de reacties!
Even een snelle update (later meer).
Heb nu TRW GDB1536 besteld.
Even een snelle update (later meer).
Heb nu TRW GDB1536 besteld.
-
meerkoet
- Donateur (12x)

Nieuwe remblokken zijn binnen (85 euro). Nu nog even erop laten zetten. Volgens een bron moet de opstaande rand die op de remschijf zit eraf gehaald worden (met een vijl o.i.d.), volgens een andere bron moet je de zijkanten van de remblokken even langs een slijptol halen. Dit om te voorkomen dat je alleen op die opstaande rand remt. Hoe zijn hier de meningen??

-
Ramon1
- Geregistreerd lid
Je hebt inmiddels al blokken (en TRW is als "ímitatie" zeker niet slecht), maar voor een paar tientjes meer zou ik de volgende keer gewoon:
originele Brembo P36018 blokken kopen voor 118,65
(overigens niet heel ingewikkeld by the way met alle vergelijkingstabellen online)
EBC shit lekker laten liggen, veel te duur en vaak gezeur.
Overigens zijn sommige adviezen ook waardeloos als de topicstarter vraagt om een wat "zachter" blok door een rustige rijstijl moet je geen (semi) circuitremmen gaan aanprijzen......
Het linkje:
(Prima site !
)
https://www.teilando.de/index.php?webis ... h7u87ctcu3
Bremsbelagsatz, Scheibenbremse
Artikelnummer: P 36 018
Hersteller: Brembo
Listenpreis inkl. MwSt.: 382,35 €
Preis inkl. MwSt.: 118,65 €
(zzgl. 4,90 € Versand innerhalb von Deutschland)
Verfügbarkeit: LagerbestandAuf Lager
Artikel in Warenkorb legenArtikel in den Warenkorb legen
Für Artikelnummer: P 36 018
Dicke/Stärke: 18,2 mm
WVA-Nummer: 23293
Breite: 131,6 mm
Höhe: 67,2 mm
Verschleißwarnkontakt: nicht für Verschleißwarnanzeiger vorbereitet
Bremssystem: BREMBO
OE-Nummern:
(nur zu Vergleichszwecken)
DAIMLER: JLM21280, MXD1550AA
JAGUAR: JLM21280, MXD1550AA, MXD1550AB
Beschreibung:
BELAGSATZ VA JAGU XJ; Hersteller: Brembo; Hersteller Teilenummer: P 36 018 ; EAN: 8020584060841
Passend für folgende Fahrzeuge:
DAIMLER DAIMLER XJ V8 Super 4.0
JAGUAR XJ R 4.0
JAGUAR XK 8 Convertible 4.0
JAGUAR XK 8 Convertible 4.2
JAGUAR XK 8 Convertible R 4,2
JAGUAR XK 8 Coupe 4.0
JAGUAR XK 8 Coupe 4.2
JAGUAR XK 8 Coupe R 4,2
originele Brembo P36018 blokken kopen voor 118,65
(overigens niet heel ingewikkeld by the way met alle vergelijkingstabellen online)
EBC shit lekker laten liggen, veel te duur en vaak gezeur.
Overigens zijn sommige adviezen ook waardeloos als de topicstarter vraagt om een wat "zachter" blok door een rustige rijstijl moet je geen (semi) circuitremmen gaan aanprijzen......
Het linkje:
(Prima site !
https://www.teilando.de/index.php?webis ... h7u87ctcu3
Artikelnummer: P 36 018
Hersteller: Brembo
Listenpreis inkl. MwSt.: 382,35 €
Preis inkl. MwSt.: 118,65 €
(zzgl. 4,90 € Versand innerhalb von Deutschland)
Verfügbarkeit: LagerbestandAuf Lager
Artikel in Warenkorb legenArtikel in den Warenkorb legen
Für Artikelnummer: P 36 018
Dicke/Stärke: 18,2 mm
WVA-Nummer: 23293
Breite: 131,6 mm
Höhe: 67,2 mm
Verschleißwarnkontakt: nicht für Verschleißwarnanzeiger vorbereitet
Bremssystem: BREMBO
OE-Nummern:
(nur zu Vergleichszwecken)
DAIMLER: JLM21280, MXD1550AA
JAGUAR: JLM21280, MXD1550AA, MXD1550AB
Beschreibung:
BELAGSATZ VA JAGU XJ; Hersteller: Brembo; Hersteller Teilenummer: P 36 018 ; EAN: 8020584060841
Passend für folgende Fahrzeuge:
DAIMLER DAIMLER XJ V8 Super 4.0
JAGUAR XJ R 4.0
JAGUAR XK 8 Convertible 4.0
JAGUAR XK 8 Convertible 4.2
JAGUAR XK 8 Convertible R 4,2
JAGUAR XK 8 Coupe 4.0
JAGUAR XK 8 Coupe 4.2
JAGUAR XK 8 Coupe R 4,2
-
meerkoet
- Donateur (12x)

Op de achteras zit nu Textar T4081 21935. De vervangers worden TRW GDB1344.
Dit lijkt gewoon het standaard SAAB 9-5 Estate remsysteem te zijn.
Dit lijkt gewoon het standaard SAAB 9-5 Estate remsysteem te zijn.
-
Ramon1
- Geregistreerd lid
Is inderdaad standaard, voldoet ook prima....
B.V. bij Mr auto:
http://www.mister-auto.nl/fl/remblokken ... GwodrroJzw
B.V. bij Mr auto:
http://www.mister-auto.nl/fl/remblokken ... GwodrroJzw
-
meerkoet
- Donateur (12x)

Inmiddels zijn ook de remschijven op de vooras aan vervanging toe. Is er iemand hier op het forum die de schijven al eens vervangen heeft bij deze set up?
Dit schijnen speciaal voor Hirsch gemaakte schijven te zijn. Op andere fora kom ik tegen diameters 330 / 331 / 332 mm, maar misschien komt dat gewoon allemaal op hetzelfde neer.
Dit schijnen speciaal voor Hirsch gemaakte schijven te zijn. Op andere fora kom ik tegen diameters 330 / 331 / 332 mm, maar misschien komt dat gewoon allemaal op hetzelfde neer.
-
Blacky Turbo S
- Geregistreerd lid
Volg deze op de voet.
Heb ook een rustige rijstijl met Hirsch remmen.
Ben, geloof ik nog niet toe aan verse remmen.
Heeft iemand, minimale waardes voor schijven en blokken voor de Hirsch remmen??
Heb ook een rustige rijstijl met Hirsch remmen.
Ben, geloof ik nog niet toe aan verse remmen.
Heeft iemand, minimale waardes voor schijven en blokken voor de Hirsch remmen??
-
meerkoet
- Donateur (12x)

-
Luthart
- Geregistreerd lid
Zijn toch gewoon brembo 4 pots remklauwen. Remblokken lijken mij gewoon verkrijgbaar in de handel.
Punt is met performance remblokken dat ze flink ingeremd moeten worden en yellow stuff of red stuff piepen gewoon. Gesinterde blokken remmen als een malle maar vreten schijven. Is eigenlijk gemaakt om regelmatig track days te bezoeken.
Ik zou gewoon origineel erin doen… het maximale ga je er toch niet uithalen waar ze voor bedoeld zijn. Laten we eerlijk zijn… het idee is leuk maar standaard voldoet ruimschoots. Het is een brembo set dus laat alles bij Brembo.
Bijvoorbeeld bij BMW moet je ook gewoon ATE spul monteren. Anders heb je ook geheid last van andere sores.
Soms moet je het wiel niet opnieuw willen uitvinden.. goed is goed
Punt is met performance remblokken dat ze flink ingeremd moeten worden en yellow stuff of red stuff piepen gewoon. Gesinterde blokken remmen als een malle maar vreten schijven. Is eigenlijk gemaakt om regelmatig track days te bezoeken.
Ik zou gewoon origineel erin doen… het maximale ga je er toch niet uithalen waar ze voor bedoeld zijn. Laten we eerlijk zijn… het idee is leuk maar standaard voldoet ruimschoots. Het is een brembo set dus laat alles bij Brembo.
Bijvoorbeeld bij BMW moet je ook gewoon ATE spul monteren. Anders heb je ook geheid last van andere sores.
Soms moet je het wiel niet opnieuw willen uitvinden.. goed is goed
-
meerkoet
- Donateur (12x)

Revisie van de remschijven en de remklauwen is misschien ook een optie. Wie weet een goed adres in de regio Den Haag?