Deze week een weekje vrij, dus dinsdag begonnen met de remmen te vervangen voor de 308mm set.
Auto op bokken en krik middenvoor als backup.
Beide wielen er af.
Glijpennen er uit gedraaid en de klauw opgehangen aan de veer.
Brackets los gedraaid met een lang verlengstuk, wat zitten die dingen vast zeg!
Borgbout van de schijf los en schijf er af.
Zwaar gehavende doos met de nieuwe schijven open gemaakt (ha, sukkels, zeker de verkeerde maat besteld en moeten ruilen

)
Oude schijf, die overigens minder dan 20mm dik was, minimum is 22mm kijk maar naar de enorme rand.
Toch even de oude schijf op de nieuwe leggen als vergelijk...

eeh, net zo groot...
Het zal toch niet zo zijn dat ik al 308mm had...
Meten is weten, nee dus... verkeerde schijven besteld
Op het plaatje zien ze er allemaal hetzelfde uit.
Belletje gepleegd naar Mijdrecht, ruilen is geen probleem. Maar ik heb echt geen zin om voor zoiets 1,5 uur te rijden.
Om het nuttige met het aangename te kunnen verenigen besloten om de motor te pakken. Oja, die staat nog op een nieuwe accu te wachten...
Vooruit dan maar, tank er af, accu er uit, accu er in tank terug, pak aan schijven in de doos en in de koffer, oef best veel gewicht en op naar Mijdrecht.
Schijven ingeleverd, nóg zwaardere terug gekregen en snel terug... nou ja, stukje langs de Drecht moet kunnen
Terug stond mijn nestor al te wachten, mijn vader kan het niet laten om te komen helpen

gezellig hoor paps!
Revisieset in de remklauw gemonteerd, rvs remslangen op de klauw, hé de banjo heeft een andere maat draad.. oude banjo uit de klauw gedraaid en die maar gebruikt.
Opgeknapte schijf en klauw in omgekeerde volgorde weer gemonteerd.
Nu zat er wel wat verschil in diameter gelukkig

Wel liep de schijf aan in de stofkap, die was opengebogen en ingedrukt aan de onderzijde. Later bleek dat dat aan de andere zijde ook zo was. Aangezien ook het flex stuk van de uitlaat beschadigd is heb ik het idee dat de auto op zijn buik heeft gelegen...

Met een lijmklem en bandenlichter de stofkap weer in model gebogen en loopt nu mooi vrij.
Door de tegenslag geen tijd voor de rechter kant, maar dat doen we dan woensdag wel...
Een van de kinderen vond het woensdagmorgen nodig een wedstrijdje massatraagheid met de salontafel te houden en verloor.. lang verhaal kort, het werd een dagje ziekenhuis en uiteindelijk heeft een CT-scan uitgewezen dat hij hersens heeft én dat er gelukkig niets mee aan de hand was.
Vanmorgen dus maar de andere zijde gedaan, dat was zo gebeurd nu we wat ervaring hadden. Ontlucht met de easy-bleed en karren maar.
Voor en na
Morgen staat er een weekend weg naar Otterlo op het programma (dat gaf wel wat tijdsdruk

)
Al met al toch gelukt. De achterkant komt binnenkort, ik heb ook nog problemen met de tankvlotter en nog wat roestpreventie, dus dat ga ik maar even proberen tegelijk te plannen aangezien dan de tank er onderuit moet en ik dan ook de remslangen kan wisselen.
Morgen nog wel even de velgen wassen..
