klemmetje van slang op motorblok afgebroken

1997-2010
busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: klemmetje van slang op motorblok afgebroken

Bericht door busy » do 23 jul, 2026 22:46

Sorry maar dat klemt niet. Je moet een rubber in het gat doen bij de zwarte. Aan de aansluiting zit een opstaande rand en de klemt zich achter het gat. bij de nieuwe versie is deze afstand te groot.

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » do 23 jul, 2026 22:53

busy schreef:
do 23 jul, 2026 20:35
van bovenaf eerst door de goede opening van inlaatspruitstuk leiden. gebruik je huidige leiding als voorbeeld. dan van onderaf de oude leiding losmaken (clip omhoog) Je maakt het jezelf makkelijker als je de stang verbinding van spruitstuk aan motorblok onder losmaakt en opzij schuift. Evt kun je oliebuis ook boven even losmaken en dan loshalen. Dan heb je ruimte voor je handen. Goede lamp helpt ook en een brug maakt de klus ook makkelijker.
Clip omhoog? Moet je ze niet aan beide kanten indrukken? Bij de slang die naar de cobra gaat moet dat wel. Of bedoel je iets anders met clip?

Ik heb destijds ook die spruitstuksteun en oliebuis verwijderd, dan heb je wat ruimte. Ik vond net uit dat je van bovenaf vanaf de zijkant er ook bij kan, maar of je genoeg kracht kunt zetten is vers twee. Een tang voor het indrukken van de vergrendeling (als die hetzelfde is als de slang die naar de cobra gaat) blijft een aanrader, iets als deze: en nu had er een plaatje moeten komen, maar ik heb al de hele dag ruzie met de fotoinvoegfunctie. Zal het later nog eens proberen.

Alex

veenaalt
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door veenaalt » vr 24 jul, 2026 5:06

Ik heb ook de ervaring van het afbreken.
Nieuwe erop laten zetten. Met een brug is dit te doen zonder niet.

Laatst moesten we er weer een keer bij. Breekt weer zo’n ;-|+ ;-|+ platic clipje.

Mijn advies fabriceer zelf een soort metalen klip die hem van achter aan drukt en zo vast houdt.
Scheelt een hoop geld. De nieuwe gaat tocht weer stuk.

Bij ons zit ie vast via de lpg injectoren rail.
Zag al dat er een ander voorbeeld was.
Paar pagina’s hiervoor.

Hier zie je nog beter. Geen rocket s.
Afbeelding

Baaas
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Baaas » vr 24 jul, 2026 15:29

Bedankt voor alle input, maar ik zet het voor nu gewoon vast met 2 hittebestendige tiewraps......
Garages rekenen de hoofdprijs.
Misschien dat ik in de nabije toekomst 'm 's op een brug zet om te kijken of ik er onderlangs bij kan.
Voor nu lekker rijden :O: :O: :O:

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » vr 24 jul, 2026 17:39

Daar deed Photoimages het weer:
Afbeelding
Alex

Plaats reactie