Bluetooth-oplossing voor Kenwood-radio in 9-5 V6 van 2003?

1997-2010
hansie9-5
Geregistreerd lid

Re: Bluetooth-oplossing voor Kenwood-radio in 9-5 V6 van 2003?

Bericht door hansie9-5 » za 05 jul, 2025 8:06

Kijk even op het Saabforum op FB en zoek even naar Ruud van Dijk, ik denk dat er een oplossing is
met behoud van de cd-wisselaar.

bjsmid
Geregistreerd lid

Bericht door bjsmid » za 05 jul, 2025 11:06

Dat zou helemaal mooi zijn, dank voor de tip. Ik heb hem een bericht gestuurd.

Goed weekend, groet Bob-Jan

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Tubbe » vr 11 jul, 2025 6:38

Over wat voor oplossing heb je het dan Hans?

hansie9-5
Geregistreerd lid

Bericht door hansie9-5 » za 12 jul, 2025 7:44

Ruud heeft een bluetooth module die hij monteert in jou wisselaar, door een handeling op jou radio
schakelt deze de wisselaar uit en gaat over op bluetooth. dan kun je spotify afspelen gewoon over jou bestaande versterker
zonder geluidsverlies.

Ik heb het zelfde en het werkt fantastisch. ik ken Ruud redelijk goed.
Ik ben er zelf ook een beetje mee aan het experimenteren en het inbouwen is een halfuur werk.
ik heb hier een extra wisselaar voor aangeschaft.

Gezien Ruud er veel ervaring mee hebt zou ik hem even contacten.
Het mooiste is een extra wisselaar en die laten ombouwen, zodat je altijd een originele wisselaar hebt.

Ik heb Ruud een aantal foto's gestuurd van mijn experiment, ik heb het nu zo voor elkaar dat ik het
module aan de buitenzijde van mijn wisselaar hebt gemonteerd in een zwart doosje.
Als deze dan stuk gaat is het binnen 2 minuten gewisseld voor een nieuwe.
het module zelf zit met 3 schuifstekkertjes vast.

Afbeelding

bjsmid
Geregistreerd lid

Bericht door bjsmid » zo 14 dec, 2025 17:33

Hoi Saabliefhebbers,

Helaas pak ik deze berichtensliert even weer op. Mijn bestelde 13 pins-bluetoothadapter aangesloten op de aansluiting van de (Kenwood) cd-wisselaar wordt niet herkend door de radio bij kiezen van "source". Ik zoek dus naar een andere oplossing om bluetooth of aux te verkrijgen op mijn Kenwood-audiosysteem met navi en subwoofer van mijn 9-5 V6 Estate uit 2003. Ik had een 2e hands Kenwood-radio gevonden maar die past niet. "Mannetje van de garage" vertelde dat er geen verloopstekker bestaat om mijn dacht 5-pins kabel om te zetten in een meer universele. Andere radio heeft wel stroom maar geen geluid. Hij geeft aan dat er alleen iets mogelijk is als er wordt afgetapt van de versterker. Die schijnt rechts voorin te zitten? Linksachterin heb ik de cd wisselaar, midden achterin achter achterbank heb ik 2 units waar ook ingang voor cd-wisselaar zit.

Is er iets te cheffen met een aftermarket-radio?

Alvast hartelijk dank!

Groeten Bob-Jan Smid, Utrecht

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » zo 14 dec, 2025 19:41

Aftermarket radio kan prima, maar de hoofdunit van je kenwood systeem zit in de kofferbak. Er moeten dus kabels verlengd worden naar achter het dash.

Ik heb er al best wat voorzien van een moderne radio. Erg de moeite waard!

bjsmid
Geregistreerd lid

Bericht door bjsmid » do 19 mar, 2026 14:37

Na lang zoeken in VS, UK en Azië uiteindelijk in NL voor 5 tientjes een originele Kenwood KCA-BT200 bluetoothmodule gevonden en hij is daadwerkelijk compatible met de installatie (Kenwood STC-700) die origineel is geleverd op de Saab 9-5 3.0t V6! Ergo: eindelijk muziek streamen nu over de uitstekende geluidsinstallatie (met subwoofer), zeer content mee!

Dank voor alle tips nog,

Hartelijke groet Bob-Jan Smid, Utrecht

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Tubbe » vr 20 mar, 2026 10:40

Das een mooie prijs. Vaak zijn ze duurder. Met microfoon voor handsfree? Ben benieuwd hoe compatible het allemaal nog is.

bjsmid
Geregistreerd lid

Bericht door bjsmid » vr 20 mar, 2026 12:28

Jazeker, de meesten die ik vond in de VS en Azie waren rond de E120,- excl shipment-costs!

Ik was vergeten te vermelden dat ik er zo blij mee ben omdat het werkt! En idd een microfoontje voor handsfree bellen zat erbij. Die ga ik niet gebruiken maar spotify via de telefoon zeer zeker wel, en dat doet het dus!

Plaats reactie