Saab 9-5 2.3t bp linear Griffin estate

1997-2010
Plaats reactie
Gerry de Laet
Geregistreerd lid

Saab 9-5 2.3t bp linear Griffin estate

Bericht door Gerry de Laet » za 06 jan, 2024 20:29

Afbeelding

Op 28-10-2010 voor het eerst op kenteken gekomen ( je moet wel een liefhebber zijn geweest als je toen nog dit model kocht). Gunnar, captain bij SAS, deed hem weg en via Peter Klunder in december bij mij gekomen. Dion heeft motormanagement al netjes aangepast en volgende week nog wat laatste kleine dingetjes. Met 76.000 op de teller moet hij voorlopig nog wel even mee kunnen…… Maar eens bijhouden hoe het met deze Dame Edna vergaat.

RoelandV
Geregistreerd lid

Re: Saab 9-5 2.3t bp linear Griffin estate

Bericht door RoelandV » za 06 jan, 2024 21:40

Fraaie Saab 9-5. Er waren in 2010 trouwens ook Saab liefhebbers die de nieuwe Saab 9-5 NG niet mooi of te groot vonden (5.02m)
Die kochten om die reden liever nog een laatste Dame Edna. Mijn oom was zo iemand.

Afbeelding

Had hem ook al gezien op Facebook:
https://www.facebook.com/photo/?fbid=68 ... 8356726472

vel0city
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door vel0city » zo 07 jan, 2024 1:41

Dat is een heerlijk lage kilometerstand, en de auto ziet er schitterend uit. Tijd voor een Griffin meeting? :wow:

Hier de mijne. 1 week eerder van de band gerold door eenzelfde liefhebber die niets van de 9-5NG wilde afweten. Alleen iets meer ervaring, inmiddels alweer 347.600 km gepasseerd :wink:

Afbeelding

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » zo 07 jan, 2024 9:47

Mooi hoor! En lekker apart ook :)

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » zo 07 jan, 2024 10:42

hier nog een blije eigenaar van zo'n laat exemplaar uit 2010. Ook aangeschaft in de tijd dat er al NG 9-5 sedans te koop waren. Los van wat vliegroest op de niet standaard 9-5 plekken ben ik dik tevreden over de auto

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » zo 07 jan, 2024 10:48

voor nog wat verlagen of blijft ie zo?

Gerry de Laet
Geregistreerd lid

Bericht door Gerry de Laet » zo 07 jan, 2024 12:57

Eerst eens een paar maanden mee rijden en dan bekijken wat ik er nog mee wil. Mijn vorige 9-5 op lpg en 17 inch wielen was nov ‘22 ge t- boned door een Rus in een truck op de A1 die eerst nog niet eens door had dat hij een auto dwars voor zijn truck had. Blij dat ik Saab rij; auto afgeschreven, maar zelf geen schram. Was wel even zoeken naar een opvolger en een plek voor onderhoud.
Met de 16 inch wielen heb je nog meer comfort, maar rijdt toch iets minder strak, maar kan er ook aan liggen dat ik hiervoor een sedan had. We zien wel; liggen nu all seasons onder, kan altijd nog een 17 inch set erbij nemen met zomerbanden. Rij door andere baan nog maar een 15.000 per jaar, lpg zet dan ook over langere periode weinig zoden aan de dijk.
Wil nog wel dit jaar naar Frankrijk en eens uitproberen wat hij doet met ethanol in de tank; vinden we vast wel een goed excuus voor.

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » zo 07 jan, 2024 14:52

ik vond die ethanol juist heerlijk rijden: nog soepeler en sneller.
Komt goed zo te lezen.

Gerry de Laet
Geregistreerd lid

Bericht door Gerry de Laet » zo 07 jan, 2024 22:18

Ja, wat ik zo lees is dat ethanol zo gek nog niet; moet er wel voor op vakantie om te kunnen tanken.

NeufegliseThierry
Geregistreerd lid

Bericht door NeufegliseThierry » zo 07 jan, 2024 22:30

Nou, het kan ook in NL getankt worden alleen betaal je er dan de hoofdprijs voor.... Mijn 9-5 gaat naar Zweden, daar is het echt spotgoedkoop om op bio ethanol te rijden, alhoewel Frankrijk nog goedkoper is ;-)

Gerry de Laet
Geregistreerd lid

Bericht door Gerry de Laet » zo 21 jan, 2024 13:53

Afbeelding
Het rijdt er niet anders door, met een Saab belt buckle gaat het dan weer wel in stijl…..

Gerry de Laet
Geregistreerd lid

Bericht door Gerry de Laet » wo 02 apr, 2025 15:56

Afbeelding[/img]
Afbeelding
En de eerste 100.000 km zitten erop.

Plaats reactie