Leder opknappen: welke kleur colourlock?

1997-2010
Plaats reactie
Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Leder opknappen: welke kleur colourlock?

Bericht door Tubbe » vr 21 feb, 2025 13:25

Mijn voorstoelen raken wat beschadigd op de wangen en er zit een kras in de wang van de zitting. Ik zou er dus graag een colourlock behandeling tegenaan gooien (of weten jullie iets beters/makkelijkers) maar vraag me af welke kleur ik moet kiezen voor mijn beige geventileerde interieur van de MY2003 9-5:
Colourlock onderscheid de volgende kleuren
SAAB beige parchment sportbeige
SAAB parchment beige sportbeige (klinkt eigenlijk als bovenstaande)
SAAB sand beige

Ik vermoed eerlijk gezegd de laatste maar hoor het graag van iemand die hier al eens mee geknutseld heeft.

Guido900T
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Leder opknappen: welke kleur colourlock?

Bericht door Guido900T » vr 21 feb, 2025 23:53

stukje leer afknippen en opsturen naar de leerlooier in den haag. maken ze verf voor je in exact dezelfde kleur. Schoonmaken, (event. plamuren) en daarna opnieuw verven met een rollertje. wordt weer als nieuw. succes!

busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door busy » za 22 feb, 2025 0:12

Sand beige t/m 2005. In je b-stijl staat je trim color.

mba
Geregistreerd lid

Bericht door mba » zo 23 feb, 2025 14:16

Guido900T schreef:
vr 21 feb, 2025 23:53
stukje leer afknippen en opsturen naar de leerlooier in den haag. maken ze verf voor je in exact dezelfde kleur. Schoonmaken, (event. plamuren) en daarna opnieuw verven met een rollertje. wordt weer als nieuw. succes!

Heb er vaak een kleur laten maken, altijd oké. Maar het bedrijf de Leerlooier bestaat al even niet meer:
https://indebuurt.nl/denhaag/winkelen/r ... er~279045/
En nog triester: kort na de definitieve sluiting is ook de eigenaar overleden.
Was een prima adres.
Ik ben nu overgestapt op Colourlock. Is wel duurder maar als je de kleurcode van je leer opzoekt en op de site selecteert krijg ook precies de goede kleur. Ben er zelf iig zeer tevreden over.

mba
Geregistreerd lid

Bericht door mba » zo 23 feb, 2025 14:19

Tubbe schreef:
vr 21 feb, 2025 13:25
Mijn voorstoelen raken wat beschadigd op de wangen en er zit een kras in de wang van de zitting. Ik zou er dus graag een colourlock behandeling tegenaan gooien (of weten jullie iets beters/makkelijkers) maar vraag me af welke kleur ik moet kiezen voor mijn beige geventileerde interieur van de MY2003 9-5:
Colourlock onderscheid de volgende kleuren
SAAB beige parchment sportbeige
SAAB parchment beige sportbeige (klinkt eigenlijk als bovenstaande)
SAAB sand beige

Ik vermoed eerlijk gezegd de laatste maar hoor het graag van iemand die hier al eens mee geknutseld heeft.
Parchment zit voor de 9-5 alleen in de Dame Edna en zo één heb jij toch niet? En er staat op de sticker op de B-stijl bestuurders zijde ook een cijfer/lettercode. Kan niet misgaan.

albertk
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door albertk » zo 23 feb, 2025 15:20

Laatst bij colourlock de kleur buffalo besteld. Kleur kwam niet overeen met mijn interieur, een tintje lichter. Daarnaast na een week “uitharden” loste de kleur gewoon op bij het opbrengen van de voorgeschreven leather sealer. Is ondertussen de derde auto waarvoor ik het gebruik en deze keer niet echt tevreden. Ben eigenlijk op zoek naar een ander adres.

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Tubbe » zo 23 feb, 2025 21:48

Meubelkliniek in Dongen schijnt ook een prima kleur op maat te maken (naast de auto) en een prima plan van aanpak te leveren. Ik heb nog geen ervaring maar ga wel even informeren wat ze doen en wat het kost.

Guido900T
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Guido900T » ma 24 feb, 2025 0:08

Ik zag deze ook zo snel even: https://leerverf.eu/nl/

Plaats reactie