Tjilpend/piepend/rinkelend hondenrek

1997-2010
Plaats reactie
op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Tjilpend/piepend/rinkelend hondenrek

Bericht door op » do 28 nov, 2024 17:36

Ik heb in de 9-5 estate het welbekende metalen Saab hondenrek. Het zit vast met twee palletjes in de sparingen in het dak en met twee klemmetjes op de beugels van de rugleuning van de neerklapbare achterbank. Ieder keer draai ik het vast gaat het na een tijdje weer herrie maken, hoe losser hoe meer herrie. de auto is goed stil met nieuwe banden en uitlaat en zo. dus het is echt heel storend.

Weet iemand of er bij het nieuwe originele honden rek rubbertjes zaten? De metalen klemmetjes zijn kaal zonder plastic of rubber, deze trillen meestal een beetje los. het zou kunnen dat het komt doordat het niet compleet meer is.
Wie weet het?

mba
Geregistreerd lid

Re: Tjilpend/piepend/rinkelend hondenrek

Bericht door mba » do 28 nov, 2024 22:54

Bekend verschijnsel… nee geen rubbertjes. De herrie wordt idd veroorzaakt door de onderste klem op de beugel. Ik heb er een rolletje klittenband aan gewaagd: de beugel lekker met dat stof ingedraaid. Dan de klem van het rek er tegen aan en vastgedraaid: geen piepen of rammelen meer.

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » do 28 nov, 2024 23:27

Kijk, dát zijn de tips!
Dank Marcel!!

mba
Geregistreerd lid

Bericht door mba » vr 29 nov, 2024 17:57

Graag gedaan :wink: ergerde me er al net zo aan als jij. Ik heb het rek 2x nieuw in een 9-5 gehad en vreemd genoeg idd geen dempend materiaal dus rammelen en piepen maar. Raar maar waar.

Plaats reactie