centrale deurvergrendeling doet niets meer

1997-2010
Plaats reactie
jvs
Geregistreerd lid

centrale deurvergrendeling doet niets meer

Bericht door jvs » wo 04 sep, 2024 9:56

Veertien dagen weggeweest, auto stilgestaan (9-5 2.3 aut 2002, 400 k) en start na thuiskomst wat sloom, maar accu laadt nog snel bij. Alles werkt verder als vanouds, alleen de centrale deurvergrendeling doet niets meer. Niet als ik de sleutel in een slot steek (slot werkt wel handmatig), niet van binnenuit, ook schakelaar in de voordeur links naar de achterbak werkt niet (die naar de benzinedop wel), wegenwacht heeft alles doorgemeten, van zekering en schakelaar tot sleutelbatterijtjes, maar kon niets vinden, en enkel de achterbak van binnenuit openen, via het ski luik, met het trekkabeltje. Moet nu elke deur met de hand openen en sluiten, achterbak kan ik niet gebruiken. Wie weet een oplossing ?

Spatje
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: centrale deurvergrendeling doet niets meer

Bericht door Spatje » wo 04 sep, 2024 13:01

Kan het zijn dat het contactslot niet 100% omhoog is gekomen nadat je de sleutel eruit trok? Als het slot geklemd zit en niet omhoog komt doet de afstandbediening het niet meer. Elk half jaar smeer ik de boel een beetje dan blijft het euvel weg

jvs
Geregistreerd lid

Bericht door jvs » wo 04 sep, 2024 16:30

Bedankt, heb het meteen bekeken, maar dat lijkt niet zo te zijn.

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door jansen » wo 04 sep, 2024 17:55

Lijkt dus niet zo te zijn, de twice stuurunit is verantwoordelijk voor het hang en sluitwerk en aangezien deze stuurunit onder je bestuurderstoel gemonteerd zit op de vloerplaat , wil deze in combinatie met vocht soms weleens een eigen leven gaan leiden. Daar zou je ook eens naar kunnen kijken, maar soms lijken dingen niet zo te zijn als ze lijken te zijn.

jvs
Geregistreerd lid

Bericht door jvs » vr 06 sep, 2024 10:39

Jansen, dank voor het meedenken. Gistermiddag ben ik bij Saab Arnhem geweest, waar alles is doorgemeten, maar geen storingsmelding werd gevonden. Ook daar een puzzel, en na van alles uitproberen bleek dat alle sloten wel gewoon werkten als ze met het doormeetapparaat werden aangestuurd via, zo begreep ik, de Dice. Aan de sloten zelf mankeert dus niets, maar de aansturing - onverschillig of dat met de afstandsbediening in de sleutel is, of wanneer de sleutel erin wordt gestoken, door activering van een slot. Ook de schakelaar op de middenconsole, en de schakelaar voor het kofferbakslot in de bestuurdersdeur, doen niets. De benzineknop ernaast werkt wel gewoon. Vroeger heel gewoon, een auto zonder centrale vergrendeling, maar het is wel wennen, en ronduit vervelend dat je de kofferbak niet kunt gebruiken. Ik blijf dus rondvragen en zoeken.

Plaats reactie