Goedenavond,
Bij deze wilde ik iets delen. Mijn Saab 2005 9-5 2.3t (Noob stage 1) laten maken in Engeland daar de Engelse wegenwacht (AA) mijn auto heeft laten crashen (lang verhaal ..... voor een andere keer). Hoe dan ook, de auto stond tot vorige week ter reparatie in Walsall (Wolverhampton). Deze 'reparateur' heeft er een nieuwe bumper, koplamp (R), radiator, knipperlicht (R), en wat andere zaken gedaan. Daarnaast heeft hij mijn zelf meegebrachte DI cassette erop gezet.
Onderweg naar Nederland (ongeveer 750 km) merkte ik al een aantal zaken: Airco werkte niet meer en aan de voorkant zaten een aantal bouten die er voorheen niet zaten. Omdat de APK sinds Juli verlopen was, heb ik de auto direct over de grens naar het eerste beste keuringsstation gebracht ...... tot mijn verbazing (achteraf eigenlijk niet) afgekeurd! Vet balen dus.... de redenen waren achtereenvolgens: Engelse koplamp rechts gemonteerd, mistlampen voor te hoog afgesteld.
Wat nu? Nieuwe koplamp unit rechts.... maar probeer dat maar eens te regelen in vakantie tijd. Met de hulp van Brian van JBR Rotterdam en J & D te Vinkeveen worden nu de zaken opgelost. We kwamen erachter dat er door de crash de steunbalk (voor) waaraan oa de koplampen bevestigd zijn gewoonweg is weg geslepen (waarschijnlijk was die door de crash beschadigd).
Dit is helaas een bevestiging dat het erg belangrijk is om de Saab naar terzake kundige vaklieden te brengen. Deze heb ik gelukkig gevonden in mijn eigen woonplaats: JBR autoservice Chroomstaat 1 te Rotterdam. Ik kan iedere Saab enthousiast en rijder in Zuid Holland JBR aanraden! Ik ben erg blij met hun super service en uitstekende adviezen!
Ik was behoorlijk radeloos maar dankzij de hulp van J & D maar vooral JBR te Rotterdam zal de auto deze week gelukkig weer top zijn. Mijn dank is groot!
http://www.jbrautoservice.nl/home.html
JBR autoservice
Chroomstraat 1
3067 GN Rotterdam
Tel. 010 - 421 98 13
Email. info@jbrautoservice.nl
Saab 9-5 afgekeurd .....
-
MvR
- Geregistreerd lid
Re: Saab 9-5 afgekeurd .....
Wat een verhaal!
Ooit vertelde een (ondertussen oud-) onderzeebootcommandant me dat zijn ervaring met de Britten er eentje is van: "Het lijkt mooi, maar er is altijd iets mis aan hun werk!" Hij gaf als voorbeeld: "Neem een rij plafondspots: bij de Britten zit er dan eentje net niet netjes in het rijtje als je er langs kijkt!"
Dit verhaal van je 9-5 en weggeslepen steunbalk is er ook zo eentje. Dat van die koplampen snap ik nog: zij hebben ook niet zomaar een Li.-lamp op de plank. Maar ze hadden het wel kunnen zeggen!
Ooit vertelde een (ondertussen oud-) onderzeebootcommandant me dat zijn ervaring met de Britten er eentje is van: "Het lijkt mooi, maar er is altijd iets mis aan hun werk!" Hij gaf als voorbeeld: "Neem een rij plafondspots: bij de Britten zit er dan eentje net niet netjes in het rijtje als je er langs kijkt!"
Dit verhaal van je 9-5 en weggeslepen steunbalk is er ook zo eentje. Dat van die koplampen snap ik nog: zij hebben ook niet zomaar een Li.-lamp op de plank. Maar ze hadden het wel kunnen zeggen!