Defecte ABS-ring

1997-2010
Plaats reactie
Alex B
Geregistreerd lid

Defecte ABS-ring

Bericht door Alex B » di 06 aug, 2024 19:58

Auto kwam terug van de apk-keuring met een redelijke waslijst met dingen die verbeterd moeten worden, speciaal ivm roest op remleidingen; niet zo raar met de uitermate zoute winteromstandigheden hier. Een van de dingen zou een defecte ABS-ring zijn. Nu heb ik het nog niet zelf gezien dus of het klopt heb ik nog geen mening over, maar ik heb tot nu toe geen brandende waarschuwingslampjes gezien, noch noch foutmeldingen uitgelezen. Er moet toch ergens een melding opkomen als er iets niet goed is met het systeem of denk ik hier verkeerd?

Alex

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: Defecte ABS-ring

Bericht door Steve-O » di 06 aug, 2024 21:42

Mogelijk hebben ze een barst in het aluminium gezien die toch nog geen foutmelding veroorzaakt. Als het vuil is in de vorm van een opgedroogde grasspriet of zoiets, dan kun je het zelf schoonmaken.

Je zult de auto moeten opkrikken, zodat de de desbetreffende as vrijkomt. Dan met een harde borstel en water rondom schoonboenen. Als het droog is, met een lamp checken of alles nog echt heel is, of dat er toch een breuk in de ring is waar te nemen.

Als er een breuk in zit. Komt er in de winter vocht in, dat bij bevriezing de ring dusdanig kan vervormen dat er problemen met de ABS kunnen ontstaan.

Goed dat de keurmeester streng is. Dan komt het namelijk links of rechtsom goed.

Plaats reactie