Niet meer starten

1997-2010
Plaats reactie
Zeefsafe
Geregistreerd lid

Niet meer starten

Bericht door Zeefsafe » di 27 feb, 2024 2:17

Na een kilometer of 10 zonder problemen te hebben gereden, sloeg mijn 2.0t voor het stoplicht af en wilde niet meer starten. En nog steeds niet. Er was een heel lichte electrische lucht te ruiken, maar er zijn geen zekeringen kapot. Er zijn ook geen relais verbrand bij optische controle althans.
Bekend probleem? Het was zonder vooraankondiging, dus ik verdenk niet de bobine-rail. Iemand een idee?

9000-95
Donateur
Donateur

Re: Niet meer starten

Bericht door 9000-95 » di 27 feb, 2024 10:15

DI kan ook in één keer stuk gaan zonder vooraankondiging. BDP zou ook kunnen maar meestal doet hij het koud dan wel weer. En zet hem eens op contact terwijl er iemand bij de tank luistert, als het goed is moet je de pomp dan even horen lopen. Dat zijn wel de meest voorkomende drie oorzaken.

werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door werli » di 27 feb, 2024 10:59

heey
als ik dat lees dan denk ik al direct aan de DI, maar als jij zegt dat dat niet kan heb je daar vermoedelijk een reden voor
deze eruit schroeven en tegen je je neus houden geeft toch meer zekerheid dan een aanname
maar als jij zegt het kan niet, dan bekeek ik :
de kukas sensor
het gasklephuis
en idd de brandstofpomp
en je neus is de beste speurneus in deze

mvg werner

Zeefsafe
Geregistreerd lid

Bericht door Zeefsafe » di 27 feb, 2024 13:07

Dat dat niet kan is inderdaad wel een boude bewering. In het verleden bij autos met dit soort problemen ging dat altijd met 1 of 2 cilinders tegelijk. Ik ga de rail dus toch maar even nakijken.
De brandstofpomp hoor ik een paar secondes lopen, dus dat lijkt het niet te zijn.

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » di 27 feb, 2024 13:47

dat horen lopen van de pomp is geen indicatie: er moet zo n 8 bar doorheen en na
de fpr nog steeds 2,5 bar of zoiets: dat zwarte dopje er ff af anders? en kijk uit voor
'vulkaanuitbarstingen'.

Zeefsafe
Geregistreerd lid

Bericht door Zeefsafe » do 29 feb, 2024 23:58

Het bleek uiteindelijk toch de cassette. Loopt weer als een zonnetje. Nu de kachelventilator en de afstandsbediening nog.
De pomp was trouwens al een vervangen, prachtig afgewerkt gat onder de bank 😊
Dank voor het meedenken!

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » vr 01 mar, 2024 0:36

De 9-5 heeft de pomp altijd onder de achterbank. Bij de 9-3
Moet je zagen.

Plaats reactie