Goedemorgen.
Sinds een paar maanden heb ik een audio probleempje in mijn Saab 9-5 (2005) met Denso navigatie/Harman Kardon. Hoop dat iemand mij op weg kan helpen.
Regelmatig komt er een ruis/bromtoon uit de speakers. Alleen als de Denso unit aan staat, ook bij motor uit, varieert niet met toerental en volgens mij geen verband met ruitenwissers, ventilator of iets anders.
Het begint meestal een tijdje nadat de unit is opgestart (na saablogo in beeld). Unit uit en weer aan zetten lost het dan niet op. Alleen als de unit opnieuw opgestart is (saablogo), is het even weg tot het weer begint.
Zelf zou ik denken dat het aan de Denso unit ligt, maar heb inmiddels begrepen dat het ook de versterker zou kunnen zijn. Die schijnt echter weer niet vaak stuk te gaan.
Iemand een idee wat het kan zijn (unit, versterker of iets anders?) en waar het beste te beginnen?
Bij voorbaat dank voor jullie hulp.
Ruis/bromtoon speakers
-
paul318
- Geregistreerd lid
Re: Ruis/bromtoon speakers
Als de ruis/brom constant is en continue aanwezig is na het opstarten is het eerste wat mij te binnen schiet een unit die op het punt van overlijden staat.
Dit symptoom heb ik zelf helaas al meegemaakt,bleek dat de elco's uitgedroogd raakten en zelfs uit elkaar klapten na een tijdje.
Gezien de leeftijd van de unit zou ik er niet van staan te kijken dat ie het binnenkort begeeft.
eerste reactie.....wie volgt met meer mogelijkheden??
Dit symptoom heb ik zelf helaas al meegemaakt,bleek dat de elco's uitgedroogd raakten en zelfs uit elkaar klapten na een tijdje.
Gezien de leeftijd van de unit zou ik er niet van staan te kijken dat ie het binnenkort begeeft.
eerste reactie.....wie volgt met meer mogelijkheden??

