Reservoir ruitenwisser vloeistof lek?
-
CountF
- Geregistreerd lid
Reservoir ruitenwisser vloeistof lek?
Sinds afgelopen zomer viel me op dat ik vaak de ruitenwisservloeistof van mijn 2006 DE moet bijvullen. Van de zomer is er 5 liter ingegaan, toen kreeg ik melding op dashboard dat er te weinig in zat. Daarna een aantal keer de wissers gebruikt.
Begin december weer bijgevuld, ging bijna 4 liter in, toen zat-ie vol.
Voor kerst de overgebleven liter erbij gedaan, toen zat-ie niet weer vol.
Tldr: vermoedelijk lek in reservoir (of leiding) ruitenwisservloeistof. Iemand ervaring mee en/of tips?
Begin december weer bijgevuld, ging bijna 4 liter in, toen zat-ie vol.
Voor kerst de overgebleven liter erbij gedaan, toen zat-ie niet weer vol.
Tldr: vermoedelijk lek in reservoir (of leiding) ruitenwisservloeistof. Iemand ervaring mee en/of tips?
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Re: Reservoir ruitenwisser vloeistof lek?
Heb je toevallig een auto met koplampsproeiers? Ik heb bij mijne de zekering daarvan eruit getrokken omdat ik me groen en geel ergerde aan hoe snel ik door ruitensproeiervloeistof ging. Denk dat ik nu 3x zo lang doe met een vol reservoir.. 
-
CountF
- Geregistreerd lid
Ja, is DE met bi-xenon. De koplampen worden meegewassen inderdaad. Naast dat-ie veel gebruikt bij wassen heb ik het idee dat ook zonder wassen er vloeistof 'verdwijnt'.
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Dat zou je altijd terug moeten zien onder de auto, reservoir zit links voor de plastic binnenkuip dus daar zou dan iets van vloeistof onder de auto moeten liggen regelmatig..
Ik zou de zekering van de koplampsproeiers eruit trekken en het dan weer een tijdje aankijken, ik zie in de praktijk bij ons in de werkplaats die vaatjes zelden tot nooit lek gaan (niet zonder 'impact damage' in ieder geval)..
Ik zou de zekering van de koplampsproeiers eruit trekken en het dan weer een tijdje aankijken, ik zie in de praktijk bij ons in de werkplaats die vaatjes zelden tot nooit lek gaan (niet zonder 'impact damage' in ieder geval)..
-
CountF
- Geregistreerd lid
Thanks, ik ga er mee aan de slag!
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Volgens mij moet je zekering 9 hebben in het zekeringkastje onder de motorkap
-
vel0city
- Donateur (2x)

Inderdaad zekering 9 (aldus het boekje 20A) in het zekeringkastje net boven de batterij.
-
vel0city
- Donateur (2x)

Bwahaha, nog niet eens, maar het zit er denk ik wel aan te komen met hoeveel vloeistof dat ding er doorheen jaagt op een gemiddelde rit (en continu vocht in de koplampen maar da's niet alleen door de sproeiers) 
-
busy
- Donateur (4x)

Lekt vaak op de rubberen doorvoer van de pompjes. Deze zitten achter je wielkuip.
-
900plus
- Donateur (4x)

Heb je dit al opgelost want ik heb er 2 jaar over gedaan om er vanaf te komen.
Bijvullen en heel langzaam leeglopen totdat het dashboard lampje weer begon te branden...
Alles gedaan:
Nieuw doorvoer rubber
Alles afkitten
Alles afkoppelen
Niets hielp....
Totdat we een krimpkous deden om het doorvoer slangetje waardoor deze wat dikker werd en alles zelf afsloot.....
Oplossing van 2 minuten tegen 0 kosten....
Soms is het leven simpel!
Bijvullen en heel langzaam leeglopen totdat het dashboard lampje weer begon te branden...
Alles gedaan:
Nieuw doorvoer rubber
Alles afkitten
Alles afkoppelen
Niets hielp....
Totdat we een krimpkous deden om het doorvoer slangetje waardoor deze wat dikker werd en alles zelf afsloot.....
Oplossing van 2 minuten tegen 0 kosten....
Soms is het leven simpel!