Danger danger high voltage
-
Oosthoek
- Donateur

Danger danger high voltage
Vandaag de laadstroom van mijn 9-5 gemeten. Wat blijkt, 15,11 volt over de accupolen met een draaiende motor
dat lijkt mij wat aan de hoge kant. Is dit normaal? Ik vermoed einde van de spanningsregelaar of kunnen hier nog andere oorzaken voor zijn?
-
MvR
- Geregistreerd lid
Re: Danger danger high voltage
Gefeliciteerd! Je hebt de eerste Transformer! Zelfstandig van verbrandingsmotor naar elektrisch! Altijd weer Saab dat voorop loopt!
Gekheid natuurlijk. 99,99% kans dat het de spanningsregelaar is.
Hier een link naar wat achtergrondinfo en waar je ZEKER op moet letten.
https://www.mpartz.nl/foutanalyse-accu- ... dynamo-a-6
Gekheid natuurlijk. 99,99% kans dat het de spanningsregelaar is.
Hier een link naar wat achtergrondinfo en waar je ZEKER op moet letten.
https://www.mpartz.nl/foutanalyse-accu- ... dynamo-a-6
-
9000-95
- Donateur

Voordat je van alles gaat verbouwen/vervangen: Weet je zeker dat je meter in orde is? Vooral die goedkope Chinese bouwmarkt/action achtige dingen uit de 5-20 euro klasse kunnen enorm afwijken, 30% geen uitzondering, al meermaals meegemaakt.
Dit soort meters gaan trouwens ook behoorlijk afwijken naar boven als de batterij slechter wordt
Het batterij leeg indicatortje werkt meestal niet zoals het hoort.
Dit soort meters gaan trouwens ook behoorlijk afwijken naar boven als de batterij slechter wordt
-
Oosthoek
- Donateur

Multimeter komt bij een ouderwetse kwaliteits electronicazaak vandaan. Ga er ff vanuit dat ze daar geen rommel verkopen. Ding is al veel gebruikt en nooit hele gekke dingen gezien. Batterij kan wel slecht zijn dus die ga ik zeker vervangen en nogmaals meten. Dank voor de tip!
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Je hebt blijkbaar spanning gemeten, geen stroom.Oosthoek schreef: ↑ma 27 nov, 2023 11:59... laadstroom ... 15,11 volt...
Spanning zou niet hoger mogen zijn dan 14 V.