Achterbumper repareren
-
Flybert
- Geregistreerd lid
Achterbumper repareren
Beste Saab-collega's,
Graag jullie advies over het repareren van de achterbumper van onze Saab 9-5. Iemand was zo aardig er een trekhaak in te drukken, er is nu een beschadiging zo groot als ca. 1/4 van de kogel van de trekhaak. Op dit moment zijn nieuwe bumperdelen (voor de mark 1 en zonder parkeersensors) niet meer leverbaar en ook gebruikt zijn ze bij de bekende adressen op dit moment niet op voorraad. Zijn dit soort kunststof delen goed te repareren? Wat adviseren jullie om te doen?
Vrgr. Flybert
Graag jullie advies over het repareren van de achterbumper van onze Saab 9-5. Iemand was zo aardig er een trekhaak in te drukken, er is nu een beschadiging zo groot als ca. 1/4 van de kogel van de trekhaak. Op dit moment zijn nieuwe bumperdelen (voor de mark 1 en zonder parkeersensors) niet meer leverbaar en ook gebruikt zijn ze bij de bekende adressen op dit moment niet op voorraad. Zijn dit soort kunststof delen goed te repareren? Wat adviseren jullie om te doen?
Vrgr. Flybert
-
PeterJanssen
- Donateur

Re: Achterbumper repareren
Kunststof bumper. Is in principe goed te repareren met de juiste kunststof reparatiematerialen.
Foto kan meer info geven.
Foto kan meer info geven.
-
Flybert
- Geregistreerd lid
Dank voor het bericht Peter, ik zal proberen een plaatje te posten als ik tijd heb, maar het is in feite gewoon "een deuk".
Vrgr. Flybert
Vrgr. Flybert
-
johnssons
- Geregistreerd lid
.... kijk ook even bij https://www.aero-world-germany.de/ersat ... exterieur/ ... even doorscrollen ... mogelijk een bumper voor een interessante prijs ..
John
John
-
Flybert
- Geregistreerd lid
Veel dank voor deze link John! Interessante site, en ja, ze hebben er een. Ga nu mijn eigen bumper demonteren om te kijken of er nog onzichtbare schade is en dan ga ik hem denk ik bestellen ...
Vrgr Flybert
Vrgr Flybert
-
Flybert
- Geregistreerd lid
Hier zijn de pics:

Nogmaals dank voor het meedenken!
Vrgr. Flybert

Nogmaals dank voor het meedenken!
Vrgr. Flybert
-
busy
- Donateur (4x)

Kunt het verhitten met een verfstripper of beter een föhn en dan er zachtjes uit proberen te walsen
-
95twinturbo
- Donateur (2x)

-
PeterJanssen
- Donateur

Hier zou ik idd beginnen met verwarmen en rustig terugtrekken (aan zijkanten beginnen). In ergste geval met kunststofplamuur helemaal glad strijken. Betekend dan wel opnieuw spuiten.
Leerzaam klusje
Leerzaam klusje
-
Flybert
- Geregistreerd lid
Beste Saab collega's,
Even een update. Ik heb het het advies van John gevolgd en de bumper in Duitsland besteld, was de laatste. Transport is ook niet helemaal gratis, maar all-in waarschijnlijk een fatsoenlijke bumper voor een nog steeds acceptabel bedrag. "Repareren" is ook arbeidsintensief. Mogelijk moet hij gespoten worden maar dat zie ik wel als hij er is
Overigens een interessante website / leverancier!
Dank voor het meedenken en wordt vervolgd.
Vrgr Flybert
Even een update. Ik heb het het advies van John gevolgd en de bumper in Duitsland besteld, was de laatste. Transport is ook niet helemaal gratis, maar all-in waarschijnlijk een fatsoenlijke bumper voor een nog steeds acceptabel bedrag. "Repareren" is ook arbeidsintensief. Mogelijk moet hij gespoten worden maar dat zie ik wel als hij er is
Overigens een interessante website / leverancier!
Dank voor het meedenken en wordt vervolgd.
Vrgr Flybert
-
95twinturbo
- Donateur (2x)

Interessant, en inderdaad een interessante site met onderdelen die op het oog niet de hoofdprijs zijn.
Ben benieuwd of de bumper naar je verwachting is (staat en pasvorm). Succes en keep us posted!
Ben benieuwd of de bumper naar je verwachting is (staat en pasvorm). Succes en keep us posted!
-
Sa93Ve
- Geregistreerd lid
Het toeval wil dat iemand twee weken gelden ook de trekhaak in mijn achterbumper gejaagd heeft, met hetzelfde resultaat. Wel keurig een briefje met telefoonnummer achter de wisser. Kennis van mij heeft een schadeherstelbedrijf en die gaat de schade herstellen d.m.v. verwarmen en plamuren. Spuitwerk is onvermijdelijk. Totaalkosten geraamd op 300 ex. BTW. Is een verzekeringskwestie.