Dat “later maar eens bekijken” hoeft niet meer want gisteren ging de ruit helemaal niet meer dicht.
Kwartiertje met dochterlief lopen prutsen ( zij steeds de schakelaar bedienen (tik tik tik) en ik aan de ruit trekken en sjorren tot ie dicht was.
Vandaag maar eens opengemaakt. Ik dacht aan de groene rolletjes. Heb ik aan de bestuurderszijde ook gehad alleen kiepte toen de ruit in het portier. Dus een niet gelijkwaardige situatie.
Rolletjes zagen er gebruikt maar nog heel uit, toch maar uit elkaar gehaald. Bleek het achterste rolletje (het dichtst bij het slot/deurgreep) muurvast te zitten in de rail.
Mechanisme weer losgehaald, ruit er uit en nu zonder ruit geprobeerd. Geen verschil. Dus de ruit veroorzaakte niet het probleem.
Waar ik eerst dacht dat het vastgelopen rolletje het probleem was ligt dat ergens anders. Wat kan dit zijn?
Verbogen ruitmechanisme? Maar hoe dan? Motortje ( je hoort m wel inschakelen maar verder gebeurt er niets, wel met heel veel kracht de ruit handmatig meehelpen omhoog duwen en dan nog maar een paar millimeter per keer) kapot?
We hebben de ruit weer met zijn tweeën in een kwartiertje weten te sluiten en ik heb de stekker losgekoppeld in geval iemand per ongeluk de ruit opent (dat gaat als vanouds), maar ik ben even uitgedacht. Wat kan hier het probleem zijn?