Ik ervaar de laatste tijd een probleem met mijn Saab 9-5 2.3 Aero: het toerental lijkt onstabiel en schommelt tijdens het rijden. Dit gaat ook gepaard met een vreemd geluid. Wanneer ik de cruisecontrol gebruik, blijft het toerental ook fluctueren. Heeft iemand anders dit probleem ook ervaren of heeft iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn? Alle suggesties zijn welkom.
mvg MJ Faber
Toerentalschommelingen in Saab 9-5 2.3 Aero
-
evo
- Donateur (2x)

Re: Toerentalschommelingen in Saab 9-5 2.3 Aero
Sluit eerst uit dat je geen luchtlek hebt, dus check oa evap en vacuum slangen en klepjes.
Zijn die okey, en blijft het zich voor doen, zou ik je gkh en of je brandstofdrukregelaar verdenken.
Verder doet hij motorisch wel wat hij moet doen?
Zijn die okey, en blijft het zich voor doen, zou ik je gkh en of je brandstofdrukregelaar verdenken.
-
MVE
- Geregistreerd lid
Schommelt de snelheid mee met het toerental?
En is het een handbak of automaat?
-
MJ Faber
- Geregistreerd lid
Bedankt voor je reactie. Ik ga dit even controleren.evo schreef: ↑ma 17 jul, 2023 13:20Sluit eerst uit dat je geen luchtlek hebt, dus check oa evap en vacuum slangen en klepjes.
Motorisch doet hij inderdaad wat hij moet doen.
-
MJ Faber
- Geregistreerd lid
Ja, de snelheid verandert ook een beetje. Op de teller te zien, maar vooral ook te voelen tijdens het gebruik van de cruise control.MVE schreef: ↑ma 17 jul, 2023 16:28Schommelt de snelheid mee met het toerental?
Mijn auto is een automaat.