Wie inzoemt op de foto en goed kijkt ziet dat het probleem bij de bovenste draagarm zit. Het uiteinde is tegen de binnenkant velg gedrukt. De onderzijde is slechts op de bus gescharnierd.
Waarschijnlijk is het uiteinde van de bovenste draagarm verroest of de bout door de bovenste bus gebroken. De combinatie van roest en te lang doorrijden met een versleten bus kunnen de oorzaak van beide zijn.
Auto opkrikken, bovenste draagarm en bus vervangen is de snelste remedie. Het lijkt erger dan het is. Maar ik zou beide zijden aandacht geven om nog langer te genieten. Het is geen dure klus gelukkig. Wel ben je er een tijd mee bezig en heb je alternatief vervoer nodig in die periode.
Als het mijn 9-5 was zou ik de het hele achterchassis demonteren en elk detail verwijderen. Ontroesten wat ontroest kan, en vervangen wat te ver door roest is aangevreten. 8 nieuwe bussen erin, de heleboel in een roestwerende primer (nadat de roest echt verwijderd is, anders sluit je roest in en gaat het gewoon verder) en met hammerite of een andere roestwerende verf behandelen en na drogen weer het zaakje inelkaar zetten en goed tectyleren.
Zie het achterchassisrevisiegedeelte in dit topic:
viewtopic.php?f=23&t=168205&hilit=Svart ... 0#p1862035