Achterruitewisserarm

1997-2010
Plaats reactie
Guido900T
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Achterruitewisserarm

Bericht door Guido900T » wo 24 mei, 2023 20:26

Hallo forummers,

Ik wilde het wisserblad van mijn achteruitrijwisser vervangen maar kreeg er ook gelijk een nieuwe arm bij. :lol:

Iemand een handige tip om die arm eraf te krijgen? Na wat wd40 ging de moer eraf maar ik durf niet al te hard de wisser van de as af te trekken en hij zit muurvast. Ben bang de boel te slopen.

Tjøørd
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: Achterruitewisserarm

Bericht door Tjøørd » wo 24 mei, 2023 20:38

WD40 of andere kruipolie en dan heel voorzichtig beetje wrikken. Hij zit er gewoon op geklemd.

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » wo 24 mei, 2023 21:49

Hebben geen kleine poelietrekker? Daarmee lukt het zeker, maar goede dosis kruipolie een nachtje laten weken en dan voorzichtig wrikken zouden het ook moeten doen.

Guido900T
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Guido900T » wo 24 mei, 2023 22:54

zo'n trekker is wel een goed idee! Ik zie zelfs dat ze speciaal voor ruitenwissers te koop zijn voor een paar euro. thanks

95twinturbo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 95twinturbo » wo 24 mei, 2023 23:10

Ik weet (nog) niet of de achterwisser hetzelfde bevestigd is als de wisserarmen voor, maar als dat zo is, is het aluminium op metaal. En dat krijg je na een flink aantal dienstjaren maar heel moeilijk los als het ‘in elkaar gecorrodeerd’ is. Dan is een ruitenwissertrekker van 5,- het fijnste.
Nogmaals: zelf heb ik alleen de voorwisserarmen nog maar gedaan, de achterwisserarm moet ik zelf ook nog doen

Plaats reactie