Ik heb wat te spuiten, waar haal je goede autolak voor de Saab?

1997-2010
Henri84
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Ik heb wat te spuiten, waar haal je goede autolak voor de Saab?

Bericht door Henri84 » wo 10 mei, 2023 19:06

Ik vind het best goed gelukt, knap gedaan zo op straat.

Roel95
Geregistreerd lid

Bericht door Roel95 » wo 10 mei, 2023 21:56

Knap gedaan!! :wink:

Roeland92
Geregistreerd lid

Bericht door Roeland92 » wo 10 mei, 2023 22:18

Petje af voor het resultaat en de durf van dit stukje ‘huisvlijt’!

Trek je de stootlijsten makkelijk van de auto af of zijn er clipjes die je meteen moet vervangen? (Ik wil mijn kunststof lijstjes weer mooi zwart maken..)

Psdb
Geregistreerd lid

Bericht door Psdb » do 11 mei, 2023 8:56

Roeland92 schreef:
wo 10 mei, 2023 22:18
Petje af voor het resultaat en de durf van dit stukje ‘huisvlijt’!

Trek je de stootlijsten makkelijk van de auto af of zijn er clipjes die je meteen moet vervangen? (Ik wil mijn kunststof lijstjes weer mooi zwart maken..)
Nou omdat ik ad verkeerde kant begon, dus het platte gedeelte vd strip, trok ik het lipje kapot, zie foto.
Het is heel makkelijk eraf te halen. Begin bij de bolle kant, te wrikken. Schroef draaier met dun lapje stof om de lak te beschermen. Dan komt het los en schuif dan het geheel stukje terug en voila het is eruit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Psdb
Geregistreerd lid

Bericht door Psdb » do 11 mei, 2023 18:05

Ben er net achter gekomen een enorme fout heb begaan.

In de 2k lak spuitbus ben ik vergeten de verharder onderaan de bus erin te duwen.
Nu is mijn blanke lak te zacht om tegen tegen te houden

Ik kan weer schuren , om de witte regen vlekken die erin zitten na de regen vandaag eruit te krijgen. Weer polijsten en na de polijst opnieuw blanke lak met verharder dit keer erop zetten. Dan weer schuren na de curing en weer polijsten.

Deze fout bega ik niet nog een keer. Zucht.....wat een klus. Fout op fout. Les na les leert men.

Roel95
Geregistreerd lid

Bericht door Roel95 » do 11 mei, 2023 19:12

Getver!!! Wat een tegenslag... :x

Idd: opnieuw doen op de wijze die je aangeeft

phanot
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door phanot » do 11 mei, 2023 20:10

Als je zelf spuit, is gebrek aan geduld meestal de grootste fout.
Bij Doe het zelf garage Heining in het westelijk havengebied van Amsterdam laat ik nu voor een tweede keer een auto spuiten, na zelf de oude lak er helemaal afgehaald te hebben en het voorbereidend werk, zoals verwijderen van ramen, deurgrepen, bumpers etc....
(ooit komen mijn 900's daar ook aan de beurt)
De auto staat daar behoorlijk in de weg zeggen ze, maar toch duurt het gronderen en aflakken ca 4 tot 6 weken (ondanks de ovencabine die gebruikt wordt)
Ze halen ook echt ieder restje oude lak weg voordat ze een grondlaag aanbrengen.
Na de grondlak wachten ze minstens een week tot alles compleet uitgehard is om de volgende laag aan te brengen. ook ieder oneffenheidje waar een beetje plamuur op komt heeft een week wachttijd vooralleer de volgende stap uitgevoerd wordt.
Ze raden ook aan om minstens 2 weken te wachten met het plaatsen van voor- en achterruit als alles klaar is, ondanks dat de lak gebakken wordt aan ca 70 graden.
Voor al dat wachten tussendoor heb ik zelf helemaal geen geduld voor, ik wil meestal dezelfde dag nog verder met slecht resultaat als gevolg.
Ik heb in het verleden genoeg leergeld betaald, door het eerst zelf slecht te doen en daarna opnieuw moeten (laten) overdoen.
Het resultaat van iemand die wekelijks een auto spuit, zal ik zelf nooit kunnen evenaren, en zo heel duur is het dan ook weer niet als de auto echt goed voorbereid is en ze gewoon de auto moeten aflakken.
De binnenkant van de deuren en motorruimte heb ik zelf gedaan met 2K spuitbusjes van Crop. Als de spuitbus nog maar voor 1/3 gevuld is, gaan de spuitbusjes wel vaak sputteren viel mij op.
Onderstaande auto's zijn ooit gerold i.p.v. gespoten. Dat gaat dan na verloop van tijd lekker roesten tussen lak en plaatwerk. Er zat veel oppervlakteroest onder de gerolde verf, niet zo een goed idee dus.
december 2020.jpg
B.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Psdb
Geregistreerd lid

Bericht door Psdb » do 11 mei, 2023 21:33

Mooi dat ze daar een speciale ruimte voor hebben. Helaas in mijn auto service klub in Hilversum is alleen klussen toegestaan en alles zonder masker. Tectileren mag net.

Ooit moet mn dak opnieuw gespoten worden, mss is het dan een goede tip om te onthouden.

Plaats reactie