Een paar leidingen van de carterventilatie waren aan vervanging toe. De leiding die rechts langs de motor naar de cobra loopt lag al een tijd in drie stukken die ik bij elkaar hield met stukken slang er omheen en vorige week kwam ik er achter dat de eenwegklep aan de kant waar ie in die harde slang zit gekrompen was afgebroken. Ik vond het toen tijd om het hele circus te vervangen. Het was een gevecht om de oude doos die aan de achterkant van de motor zit uit de motorruimte te krijgen en daarna de nieuwe er weer in, maar bijna alles zit nu op z'n plaats. Enige wat nog niet helemaal goed zit is de aansluiting van de buis naar de eenwegklep. De ongeveer laatste halve centimeter om 'm in de sluiting te krijgen wil niet lukken. Je hebt ook verrekte weinig mogelijkheid om kracht te zetten. Heeft iemand nog een sluwe truc?
Alex
Carterventilatie
-
Alex B
- Geregistreerd lid
Re: Carterventilatie
Dat waren sluwe trucs ja. Ik heb PTFE- spray gebruikt en dat was blijkbaar te dun. Zal het proberen als ik weer prioritijd heb. Ook al zit die aansluiting niet in de vergrendeling zit ie evengoed strak vast.
Alex
Alex