Probleem stuurwielbediening

1997-2010
Plaats reactie
PeterJanssen
Donateur
Donateur

Probleem stuurwielbediening

Bericht door PeterJanssen » za 25 feb, 2023 13:54

Een vraag om hulp,
In mijn hazelnootkleurige 9-5 (2003) de OEM radio vervangen door de Pioneer SPA-DAB360. Bij Reier aansluitset met stuurwielbediening aangeschaft.
Inbouw verliep vlekkeloos, goed geluid (beter dan met OEM headunit eigenlijk). Behalve de stuurwielbediening :cry: .
Met Reier veel contact gehad om naar oplossing te zoeken :D , onder andere een 2e SWC met patch-kabel ontvangen en geprobeerd. Geen verbetering.
Ben bang dat het probleem in de radio gezocht moet worden.
Fenomeen:
1) Alle voltages op de pin22 van de SID zijn conform vereisten. Komen ook netjes bij het SWC kastje aan
2) De Pioneer reageert anders dan gewenst. VOL- is bijvoorbeeld VOL+, en bij geen bediening wordt elke tig seconden de SRC geactiveerd.
Nu mijn vraag,
1) Iemand bekend met het probleem, ideeen waar te gaan zoeken
2) Voordat de radio ter reparatie/vervanging wordt aangeboden, is er iemand met eenzelfde radio (of andere Pioneer) die genegen is een korte uitwisseling te proberen, kijken waar het probleem zit? :O:

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Probleem stuurwielbediening

Bericht door jansen » za 25 feb, 2023 15:06

9-5 2003 heeft een aparte stuurbediening heeft te maken met de automaat flippers van de 5bak automaat, je zou eens een ouder setje stuurknoppen kunnen proberen.

johnssons
Geregistreerd lid

Bericht door johnssons » zo 26 feb, 2023 10:30

viewtopic.php?f=8&t=170428 is natuurlijk eerder over gecommuniceerd ...

John

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » zo 26 feb, 2023 11:06

Peter, ik stuur je straks even een mailtje. Ik heb nog een idee dat we kunnen proberen!

PeterJanssen
Donateur
Donateur

Bericht door PeterJanssen » zo 26 feb, 2023 12:56

johnssons schreef:
zo 26 feb, 2023 10:30
viewtopic.php?f=8&t=170428 is natuurlijk eerder over gecommuniceerd ...

John
Dank John, echter mijn auto heeft een handmatige 5-bak. Automaat idee, al dan niet met stuurwielflippers is al gepasseerd.
Blijft vreemd dat de spanningen op pin 22, en op ingang SWC kastje netjes met WIS overeenkomen. Met grafische multimeter (net ontvangen verjaardagskado :applause: blij) stabiliteit gecontroleerd en een netjes stabiele spanning (geen pieken oid) gemeten. :O:
Wacht even Reier's mailtje af.

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » zo 26 feb, 2023 16:34

jansen en Johnson hebben me aan het denken gezet en de WIS in doen duiken. Ik dacht altijd dat die voltages alleen verschilden bij auto's met flippers, maar ook auto's zónder flippers hebben vanaf 2003 andere voltages voor de stuurwielbediening dan vroegere auto's. Ondanks dat ik al zeker 40 van de SWC modules die ik lever heb verkocht of ingebouwd, ben ik hier stom genoeg nog nooit tegenaan gelopen. Blijkbaar zijn alle 2003-2005 9-5's die ik heb gehad automaten geweest, of de enkeling met een handbak (ik weet er eigenlijk maar één) had een oudere airbag/knopjes gemonteerd.. Stom zeg.

Ik ga de spulletjes opsturen zodat Peter het, als mijn theorie klopt, kan oplossen! :)

PeterJanssen
Donateur
Donateur

Bericht door PeterJanssen » zo 26 feb, 2023 16:52

Hoi Reier,

Je theorie klopt met wat ik ook in de WIS vond, en het tabelletje dat ik je heb toegestuurd.
De 9-3's (OG) zijn gelijk gebleven, van de 9-5 handbak kom ik al snel 3 varianten tegen. Wat ik heb lijkt me de automaat, maar zonder de flippers.
Zie de spulletjes graag tegemoet, wat ik hier over heb komt jouw kant weer op. Alvast blij dat er iets gevonden is. :applause:

PeterJanssen
Donateur
Donateur

Bericht door PeterJanssen » di 28 feb, 2023 20:33

Dongeltje van Reier ontvangen en ingebouwd.
Probleem opgelost.
De 2003 met handbak heeft dezelfde setups nodig als de automaat dus.
Behalve Jansen en Johnson (die het al wisten), allemaal weer wat geleerd. Grote blij :O:

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » wo 01 mar, 2023 0:36

Fijn Peter! Dank voor je geduld ;)

Plaats reactie