Orienteren "Nieuwe" Saab

1997-2010
Plaats reactie
niels1
Geregistreerd lid

Orienteren "Nieuwe" Saab

Bericht door niels1 » di 14 feb, 2023 13:09

Goedendag,

Naar jaren uitgeweken te zijn naar Volvo ben ik nu toch weer op zoek naar een Saab.

In mijn zoektocht kwam ik deze tegen:

https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/saa ... gtimer-xen

Kent iemand deze wagen toevallig?

hij heeft niet veel kilometers, en de Aero 2.3t uitvoering die hem voor mij interessant maakt.

Wat is jullie gedachte over deze wagen? + punten? en vooral - punten?

alvast bedankt!

ROSIER
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Orienteren "Nieuwe" Saab

Bericht door ROSIER » di 14 feb, 2023 14:09

Prachtig Exemplaar! Ik heb zelf een Fleet Edition Estate Hirsch uit 2007 in de kleur Smoke Beige. Iets meer kilometers (215K) maar een fantastische wagen. Ik vind de 9-5 sowieso de fijnste SAAB ooit gemaakt. Onderhoud ze goed en ze blijven je een heel leven trouw! Ik heb de mijne onlangs weer helemaal up to date gemaakt door de bumpers en spiegelkappen te laten spuiten, nieuwe banden, Achterspoiler en een ander instrumentenpaneel. Overweeg hem eventueel te verkopen (voor een heel wat lager bedrag dan deze...) want hij is helemaal klaar en ik hou wel van een project... :wink:

Gevoelige punten zijn roest aan de Subframes en de wielkasten bij de achterwielen achter de Side skirt. Verder valt het eigenlijk wel mee. Natuurlijk de gebruikelijke dingetjes als de Crank Positie Sensor, DI-Cassette en Brandstofpomp maar dat zijn relatief goedkope fixes.

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » di 14 feb, 2023 14:18

OG 9-5 estates (Aero en Vector) met 2.3 turbo en automaat moet je onderhand met een kaarsje zoeken in Europa. Zeker met deze kmstand en courante kleurencombi. Een dame edna estate zonder dakrails vind ik bloedmooi

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Ewout » di 14 feb, 2023 14:31

Ziet eruit als een keurige en goed-uitgeruste Aero (zonder dakrails).

Een tijdje terug kwam hier ook zo een voorbij met een deukje in de achterbumper. Volgens de eigenaar 'de mooiste in Nederland'. Op de foto's in de advertentie oogt de achterbumper off-colour, wellicht is het ditzelfde exemplaar en is de achterbumper hersteld.

1001760
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 1001760 » di 14 feb, 2023 15:30

niels1 schreef:
di 14 feb, 2023 13:09
Goedendag,

Naar jaren uitgeweken te zijn naar Volvo ben ik nu toch weer op zoek naar een Saab.
In mijn zoektocht kwam ik deze tegen:
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/saa ... gtimer-xen

Kent iemand deze wagen toevallig?
hij heeft niet veel kilometers, en de Aero 2.3t uitvoering die hem voor mij interessant maakt.
Wat is jullie gedachte over deze wagen? + punten? en vooral - punten?

alvast bedankt!
Ik heb eenzelfde model (aero, 260 pk, 2006) in Fusion Blue.
Heeft inmiddels al ruim 310.000 km gelopen, maar wel probleemloos.
Mooie, gedistingeerde, luxe, snelle reismobiel. Best wel tijdloos eigenlijk. De 15+ jaren leeftijd zie je er niet aan af.
De mijne heeft verder nog ventilatie in de voorstoelen en achterbankverwarming.
Onderdelen zijn prima te verkrijgen is mijn ervaring.

Zwakke punten zijn de eerder genoemde roest en rubbers van het subframe en de wielkasten achter, maar als je ze goed onderhoudt...
Inspectie van de onderkant van de auto door iemand die er kijk op heeft kan je een hoop wijzer maken.

niels1
Geregistreerd lid

Bericht door niels1 » wo 15 feb, 2023 13:00

Iedereen erg bedankt voor jullie reacties!

dit maakt me alleen maar enthousiaster!

ik houd jullie op de hoogte!

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » wo 15 feb, 2023 13:21

Een tijdje terug kwam hier ook zo een voorbij met een deukje in de achterbumper. Volgens de eigenaar 'de mooiste in Nederland'. Op de foto's in de advertentie oogt de achterbumper off-colour, wellicht is het ditzelfde exemplaar en is de achterbumper hersteld.
Dat is precies wat ik dacht. Verkoper uit het Gooi als ik mij het goed herinner. Vraagprijs lag op iets van 12.000 of 14.000 maar dan wel met schade aan bumper.
Ik vind persoonlijk deze sterk aan de prijs, maar tegelijkertijd wat hier ook als is gezegd; vind nog maar eens een goed onderhouden exemplaar met een dergelijke km-stand.

niels1
Geregistreerd lid

Bericht door niels1 » wo 15 feb, 2023 13:24

Ik heb dat proberen terug te vinden op het forum, helaas kwam ik het niet tegen

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » wo 15 feb, 2023 14:11

simsalabim, dat is dit topic. Auto heeft hier alleen dakdragers, dus of het dezelfde is durf ik niet te zeggen.
viewtopic.php?f=39&t=179053&p=1935080&h ... e#p1935080

niels1
Geregistreerd lid

Bericht door niels1 » wo 15 feb, 2023 14:34

Dat is snel!

Aan het jaartal te zien is het niet dezelfde wagen, al komt hij verder wel ergggg overeen

Plaats reactie