verlichting schakelaars
-
Fred64
- Donateur (4x)

verlichting schakelaars
De verlichting van de schakelaars voor de stoelverwarming en stoelventilatie hebben het bij mij begeven.
Het zijn uiterst kleine groene lampjes met fitting.
Een soortgelijk als bijvoorbeeld in de SID zitten, maar dan een slag kleiner.
De reguliere automaterialenhandelaar (Heuts) in onze buurt kan mij hieraan niet helpen.
Wie weet waar ik deze lamjes kan kopen??
Het zijn uiterst kleine groene lampjes met fitting.
Een soortgelijk als bijvoorbeeld in de SID zitten, maar dan een slag kleiner.
De reguliere automaterialenhandelaar (Heuts) in onze buurt kan mij hieraan niet helpen.
Wie weet waar ik deze lamjes kan kopen??
-
KeesB
- Geregistreerd lid
Re: verlichting schakelaars
Deze zijn Saab specifiek. J&D in Vinkeveen of R&D in Mijdrecht hebben deze meestal wel.
-
TMFH
- Donateur (4x)

www.rendcarparts.nl. Even zoeken bij verlichting. RD5471065
-
PeterJanssen
- Donateur

Als je weet welke het is, zou ook lampengrossier een optie kunnen zijn.

-
K0ENIE
- Geregistreerd lid
Ik heb deze er voor gebruikt. Het glazen gloeilampje zit in de fitting gelijmd dus eruit peuteren en de LED kun je met zijn pootjes er weer net zo in krijgen. Lijmen hoeft niet. Wel eerst testen want ivm polariteit moet ie 180 verdraait worden. Zelfs dimmen werkt nog want hij dimt via PWM.
https://cdn-reichelt.de/documents/daten ... GD-12V.pdf
https://cdn-reichelt.de/documents/daten ... GD-12V.pdf
-
sjares
- Donateur

Deze lampjes worden bij meerdere auto's gebruikt, mn in het instrumentenpaneel en in schakelaars. Ze zijn inderdaad lastig te vinden (zeker met groen kapje), maar onmogelijk is het niet. Ik zal thuis nog even kijken waar ik ze toen vandaan heb getoverd en welke fitting het is.
-
daniel 9-3
- Donateur

Als je weet welke fitting zal er in China vast wel wat gemaakt worden in led en met kleur.
Ik gun ondernemers hier ook wel wat, maar toch. Voor 80 euro zien of je de stoel verwarming of Venti aan hebt staan is wel wat prijzig.
Ik gun ondernemers hier ook wel wat, maar toch. Voor 80 euro zien of je de stoel verwarming of Venti aan hebt staan is wel wat prijzig.
-
Julius C.
- Geregistreerd lid
Ik heb toen alles vervangen voor groene (of blanco) ledjes via Ali. Uiteindelijk de originele voetjes hergebruikt, want de kwaliteit kunststof is ronduit knudde.
Je moet inderdaad op de polariteit letten.
Je moet inderdaad op de polariteit letten.
-
johnssons
- Geregistreerd lid
.. in het kort ... er zijn drie soorten lampjes, de T3, T4.2 en de T4.7 ... het verschil is de maat van de fitting ... 8 , 10 en 12 mm.
In de drukschakelaars zit de T3, in de grotere schakelaars de T4 enz.
Allemaal als bulk te koop via Amazon en Ali enz .. als led in vele kleuren ...
Maar zoals eerder geschreven ... wat knudde is, is de kwaliteit ... en de pasvorm ... maar kosten weinig ..
Succes John
In de drukschakelaars zit de T3, in de grotere schakelaars de T4 enz.
Allemaal als bulk te koop via Amazon en Ali enz .. als led in vele kleuren ...
Maar zoals eerder geschreven ... wat knudde is, is de kwaliteit ... en de pasvorm ... maar kosten weinig ..
Succes John
-
Blacky Turbo S
- Geregistreerd lid
Hoi,
Ik heb een lijstje gemaakt op het forum welke maat lampje op welke plek zit. https://r.tapatalk.com/shareLink/topic? ... source=app Niet alle LED lampjes werken even goed. Ik heb ze uit Engeland laten komen.
Alle schakelaars heb nu een LEDje, ACC en SID ook, maar niet de backlights, want dat werkt niet.
Van de stoelverwarming zijn de cijfertjes groen, en het streepje rood, en van de ventilatie is het streepje blauw.
De verlichting dimmer werkt niet echt meer, maar ben erg tevreden.
Ik heb een lijstje gemaakt op het forum welke maat lampje op welke plek zit. https://r.tapatalk.com/shareLink/topic? ... source=app Niet alle LED lampjes werken even goed. Ik heb ze uit Engeland laten komen.
Alle schakelaars heb nu een LEDje, ACC en SID ook, maar niet de backlights, want dat werkt niet.
Van de stoelverwarming zijn de cijfertjes groen, en het streepje rood, en van de ventilatie is het streepje blauw.
De verlichting dimmer werkt niet echt meer, maar ben erg tevreden.
-
Fred64
- Donateur (4x)

Blacky Turbo S:
Heb je geen setje over, dat je mij kunt en wilt verkopen?
Ik bedoel dan de T3 Neo Wedge Tbv de stoelverwarming- en -ventilatieschakelaars, 4 x wit, 2 x rood, 2x blauw al dan niet met reserveledjes.
Spaart mij waarschijnlijk (tegenwoordig) weken wachten op mijn bestelling in Engeland.
Heb je geen setje over, dat je mij kunt en wilt verkopen?
Ik bedoel dan de T3 Neo Wedge Tbv de stoelverwarming- en -ventilatieschakelaars, 4 x wit, 2 x rood, 2x blauw al dan niet met reserveledjes.
Spaart mij waarschijnlijk (tegenwoordig) weken wachten op mijn bestelling in Engeland.
-
Blacky Turbo S
- Geregistreerd lid
Fred64,
Nee, sorry.
Ik heb alleen besteld wat ik nodig heb plus wat reserve.
Als ze die op voorraad hebben, zijn ze zo in Nederland, toch?
Moet wel zeggen dat deze ledjes een nadeel hebben: ze stralen naar voren.
Voor de cijfertjes in de ventilatie/verwarming schakelaars maakt het niet uit. Voor het streepje in het wieltje wel. Mij stoort het niet genoeg om de oplossing in mijn hoofd om te zetten in actie.
Nee, sorry.
Ik heb alleen besteld wat ik nodig heb plus wat reserve.
Als ze die op voorraad hebben, zijn ze zo in Nederland, toch?
Moet wel zeggen dat deze ledjes een nadeel hebben: ze stralen naar voren.
Voor de cijfertjes in de ventilatie/verwarming schakelaars maakt het niet uit. Voor het streepje in het wieltje wel. Mij stoort het niet genoeg om de oplossing in mijn hoofd om te zetten in actie.