Die werkt wel, maar zit net te hoog in m'n rug, dus werkt soort van averechtsevo schreef: ↑ma 25 apr, 2022 17:11Dat houd dus in dat bij jouw de onderrugverstelling tekort schiet?
Zwakke rug - stoelopties in de 9-5
-
VanBunst
- Donateur (11x)

Re: Zwakke rug - stoelopties in de 9-5
-
tanisha
- Geregistreerd lid
Dan zit er maar één ding op de 9000 stoelen gaan hergebruiken.
Je zal wel wat adapters moeten gaan maken om ze te laten passen.
En je kunt je airbags om de tuin leiden door er weerstanden tussen te solderen.
Je zal wel wat adapters moeten gaan maken om ze te laten passen.
En je kunt je airbags om de tuin leiden door er weerstanden tussen te solderen.
-
op
- Donateur (4x)

Ik heb de mk 1 stoelen, handmatig en elektrisch verstelbaar en geventileerd (2 9-5's
) Ik vind de Mk1 stoelen beter dan de Mk 2 en DE, heb ik twee keer een tijd gehad.
Ben nu aan mijn 7e 9-5 bezig.
Na mijn eerste 9-5 met stoffen stoelen heb ik weer een 9000 gehad, een anniversary. Daarna een 9-5 met handmatig leer.
Ik herinner mij dat de 9-5 stoelen mij niet omverbliezen, maar dat op lange ritten bleek dat je aan het eind van de lange reisdag toch minder verstijfd uit de 9-5 kwam. De stoffen stoelen zijn ondergewaardeerd, maar errug goed.
Als je rugklachten hebt, zou ik voor elektrisch bediend gaan, dan kan je onder het rijden makkelijk de zit aanpassen. Heel fijn!
Ben nu aan mijn 7e 9-5 bezig.
Na mijn eerste 9-5 met stoffen stoelen heb ik weer een 9000 gehad, een anniversary. Daarna een 9-5 met handmatig leer.
Ik herinner mij dat de 9-5 stoelen mij niet omverbliezen, maar dat op lange ritten bleek dat je aan het eind van de lange reisdag toch minder verstijfd uit de 9-5 kwam. De stoffen stoelen zijn ondergewaardeerd, maar errug goed.
Als je rugklachten hebt, zou ik voor elektrisch bediend gaan, dan kan je onder het rijden makkelijk de zit aanpassen. Heel fijn!
-
VanBunst
- Donateur (11x)

Ik heb intussen de 9-5 met de electrische stoelen gekocht, dus kan nu beginnen met puzzelen 
@op dank je, dat is nuttige informatie
@op dank je, dat is nuttige informatie
-
coppe218
- Donateur (3x)

Die je laatst ook al benoemde. Ziet eruit als een mooie auto.
-
Guido900T
- Donateur (3x)

Ik kreeg ook last van mijn rug in de 9-5 en heb toen de lendesteun teruggeschroefd. Zitten goed nu. De Aerostoelen van de 9-3 zitten echter nog beter vind ik (zijn wat harder)
-
VanBunst
- Donateur (11x)

Heb intussen van de sloop een handmatig verstelbare MK1 stoel gehaald en erin gezet. Samen met een DEFA zitverhoger lijkt het nu goed te gaan. Hoewel de airbag nu in storing blijft, omdat de stoelpositiesensor ontbreekt op deze stoel. Dus punt van aandacht als ik een andere stoelen set aanschaf
Evengoed is dit nog de halve oplossing. Ik ga naar Lukkien binnenkort om te bespreken wat mogelijk is met de huidige Vector stoelen. Anders alsnog ander interieur en dan desnoods maar altijd met een zitverhoger
Evengoed is dit nog de halve oplossing. Ik ga naar Lukkien binnenkort om te bespreken wat mogelijk is met de huidige Vector stoelen. Anders alsnog ander interieur en dan desnoods maar altijd met een zitverhoger
-
edwardk
- Geregistreerd lid
Ik heb heel wat SAAB's gehad/gereden,
er is er maar 1 waarvan ik de stoelen zeer slecht vind en pijn in mijn rug krijg wanneer ik langer dan 1 uur in de auto heb gereden en dat is de eerste generatie NG900 (de face-lift kreeg ook andere stoelen).
Deze klachten heb ik dus totaal geen last van in de 9000 en de 9-5 waarmee ik zonder enig probleem zeker 5-6 uur achtereen in de auto kan zitten
.
(b.v. in een keer achtereen van midden Nederland naar Puttgarden (DLD) zonder een keer uit te hoeven stappen of te gaan verzitten (en dan stop ik uitgerekend voor een bakkie Pleur voor mijzelf
er is er maar 1 waarvan ik de stoelen zeer slecht vind en pijn in mijn rug krijg wanneer ik langer dan 1 uur in de auto heb gereden en dat is de eerste generatie NG900 (de face-lift kreeg ook andere stoelen).
Deze klachten heb ik dus totaal geen last van in de 9000 en de 9-5 waarmee ik zonder enig probleem zeker 5-6 uur achtereen in de auto kan zitten
(b.v. in een keer achtereen van midden Nederland naar Puttgarden (DLD) zonder een keer uit te hoeven stappen of te gaan verzitten (en dan stop ik uitgerekend voor een bakkie Pleur voor mijzelf
-
Hanzaman
- Geregistreerd lid
Rijd zelf een 9-5 aero, en vind die stoel toch wel geweldig zitten.
Ben een groot persoon (196cm en 100kg+) maar past goed!
Ben een groot persoon (196cm en 100kg+) maar past goed!