Spoedvraag kabelboom
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Spoedvraag kabelboom
Ik ben bezig met het bevingen van de motor kabelboom. Nu ben ik bijna klaar maar wil de twee zwarte aarde draden van die kabelboom op het aard-punt vastmaken op de zijkant van het inlaatspruitstuk, maar vaag staat mij bij dat daar nog een aarde-kabeltje zat naast die twee die aan elkaar zitten. Klopt dat of is het alleen voor die twee aarde draden die aan elkaar zitten?
-
tanisha
- Geregistreerd lid
Re: Spoedvraag kabelboom
Er is nog een massa punt een los kabeltje.
-
Ewout
- Donateur (5x)

Het is bijna niet te fotograferen maar misschien heb je hier aanvullend nog iets aan (spiegeltje gebruikt):

-
Gele aero
- Donateur (8x)

Dank beiden! Op die foto zie ik het thermostaathuis, daar heb ik inderdaad ook de aarde op vastgemaakt.
@tanhisha, bedoel jij dat er nog een draad op datzelfde punt moet (dus inlaatspruitstuk) of dat er nog een kabeltje is dat dus vast moet en wel op het thermostaathuis?
Omdat ik geen losse draad meer kon vinden, hoe hard ik ook zocht, heb ik alles gemonteerd en gestart. Dat ging zonder problemen en rijden ook. Maar als er toch nog een extra draad op dat punt moet dan hoor ik het graag en ga ik vanmiddag weer verder zoeken. Hopelijk leg ik het duidelijk genoeg uit.
@tanhisha, bedoel jij dat er nog een draad op datzelfde punt moet (dus inlaatspruitstuk) of dat er nog een kabeltje is dat dus vast moet en wel op het thermostaathuis?
Omdat ik geen losse draad meer kon vinden, hoe hard ik ook zocht, heb ik alles gemonteerd en gestart. Dat ging zonder problemen en rijden ook. Maar als er toch nog een extra draad op dat punt moet dan hoor ik het graag en ga ik vanmiddag weer verder zoeken. Hopelijk leg ik het duidelijk genoeg uit.
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Zo even rustig achter de laptop, zodat ik het wat makkelijker kan uitleggen.
Voor de motorkabelboom zijn er twee aarde punten:
1 op het thermostaathuis, daar zit 1 draad op.
1 op de zijkant van het inlaatspruitstuk, tussen de boutjes waarmee de beugel van de kabelboom vastzit. Op dit aardepunt zit 1 aansluiting waaraan twee draden zitten vanuit de motorkabelboom. Maar ik had dus het idee dat er nog een extra aansluiting/ring aanzit, dus dat er in totaal 3 draden op dat aardepunt zit.
Gaat dus om dit aardepunt:

Voor de motorkabelboom zijn er twee aarde punten:
1 op het thermostaathuis, daar zit 1 draad op.
1 op de zijkant van het inlaatspruitstuk, tussen de boutjes waarmee de beugel van de kabelboom vastzit. Op dit aardepunt zit 1 aansluiting waaraan twee draden zitten vanuit de motorkabelboom. Maar ik had dus het idee dat er nog een extra aansluiting/ring aanzit, dus dat er in totaal 3 draden op dat aardepunt zit.
Gaat dus om dit aardepunt:

-
werli
- Donateur (2x)

heey
tegen het spruitstuk: 1 schroef sleutel 10 waar mee je 1 oog vast zet waarop 2 draden vast zitten in dat oog
2 schroeven om de beugel vast te zetten
op het thermo huis : 1 schroef sleutel 10 .......waarop 1 draad zit
mvg werner
tegen het spruitstuk: 1 schroef sleutel 10 waar mee je 1 oog vast zet waarop 2 draden vast zitten in dat oog
2 schroeven om de beugel vast te zetten
op het thermo huis : 1 schroef sleutel 10 .......waarop 1 draad zit
mvg werner
-
Tubbe
- Donateur (2x)

Kortom je hebt alles. En nu lekker testen met het aankomende warme weer!
Ps ging het een beetje vlotjes?
Ps ging het een beetje vlotjes?
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Dank Werner, dan klopt het dus allemaal en kan ik rustig gaan slapen!
En Tubbe, het was als altijd net wat langer werk dan ik dacht, maar het is allemaal redelijk logisch werk, nu ik weet hoe alles zit zal een tweede keer een stuk sneller gaan. Ben er nu ongeveer 3 uurtjes mee bezig geweest maar deed het rustig aan. Denk wel dat het met jouw gasinstallatie een stuk voller is onder de kap en dus sommige dingen wat lastiger te bereiken zijn.
Zeker ook mooi dat het de komende dagen warm weer wordt, ideale test omstandigheden!
En Tubbe, het was als altijd net wat langer werk dan ik dacht, maar het is allemaal redelijk logisch werk, nu ik weet hoe alles zit zal een tweede keer een stuk sneller gaan. Ben er nu ongeveer 3 uurtjes mee bezig geweest maar deed het rustig aan. Denk wel dat het met jouw gasinstallatie een stuk voller is onder de kap en dus sommige dingen wat lastiger te bereiken zijn.
Zeker ook mooi dat het de komende dagen warm weer wordt, ideale test omstandigheden!
-
Tubbe
- Donateur (2x)

Top! Valt me niks tegen en omdat ik met het gas al wat geklooid heb zal het wel een eind lukken als ik dat nog oppak.
Ben reuze benieuwd naar de resultaten!
Ben reuze benieuwd naar de resultaten!