Saab 900
-
clombart
- Geregistreerd lid
Saab 900
Ik zou een saab 900 willen kopen,150.000km met lpg installatie bwj einde 1995. Hij heeft geen opties, alleen airco. Ziet er nog goed uit, en is altijd onderhouden in de saab garage. Ik rijdt nu met een Saab 9000 I van 1987. De vraagprijs is 3000 euro. Is dat een goede prijs? Weet er trouwens iemand wat de katalogusprijs is van deze wagen?
-
clombart
- Geregistreerd lid
Re: Saab 900
Sorry
de vraagprijs is
3000 euro, is dat te veel of de normale prijs?
Carl
3000 euro, is dat te veel of de normale prijs?
Carl
-
GRIFFIN
- Geregistreerd lid
3000€ voor een goede dealer onderhouden 900NG van '95 en op lpg en niet zo enorm veel kms is een zeer goed prijs.
Een 900NG met als enige optie airco is wel vreemd, is meestal net andersom.
Een 900NG met als enige optie airco is wel vreemd, is meestal net andersom.
-
Wallie
- Geregistreerd lid
Ha Clombart,
Zo te lezen gaat het om een 900i. Die is in '95 op de markt gekomen als 'uitgeklede' 900iS. Volgens mij om de 900 prijstechnisch voor de lease aantrekkelijk te maken.
De catalogusprijs kan je vinden op www.autoweek.nl en dan bij Carbase. Voor '95 staat er echter geen prijs dus moeten we uitgaan van de '96 prijs: 23.574,-.
Bij Carbase kan je bij 'waardebepaling' ook berekenen hoeveel deze auto nu nog zou moeten kosten. Erg handig. In jouw geval komt hieruit: inkoop 4000,-, verkoop 5500,-. 3000 is een mooi bedrag dus.
Wij hebben zelf voor aankoop een aankoopkeuring laten uitvoeren door een Saabdealer. Dan heb je wat meer zekerheid over de auto. Ik vind de combinatie 150.00km met LPG een beetje vreemd.
Zo te lezen gaat het om een 900i. Die is in '95 op de markt gekomen als 'uitgeklede' 900iS. Volgens mij om de 900 prijstechnisch voor de lease aantrekkelijk te maken.
De catalogusprijs kan je vinden op www.autoweek.nl en dan bij Carbase. Voor '95 staat er echter geen prijs dus moeten we uitgaan van de '96 prijs: 23.574,-.
Bij Carbase kan je bij 'waardebepaling' ook berekenen hoeveel deze auto nu nog zou moeten kosten. Erg handig. In jouw geval komt hieruit: inkoop 4000,-, verkoop 5500,-. 3000 is een mooi bedrag dus.
Wij hebben zelf voor aankoop een aankoopkeuring laten uitvoeren door een Saabdealer. Dan heb je wat meer zekerheid over de auto. Ik vind de combinatie 150.00km met LPG een beetje vreemd.
-
Wallie
- Geregistreerd lid
O ja.... zie net dat je in Belgie woont. Daar zijn de prijzen natuurlijk wat anders en weet ik niet of daar ook de 900i is ingevoerd... die zuinige Hollanders altijd he, die moeten zo nodig uitgeklede versies kopen
Evenwel, ik hop dat je wat aan de info hebt. Succes!
Evenwel, ik hop dat je wat aan de info hebt. Succes!
-
Moppersmurf
- Geregistreerd lid
Ik ben in zo'n geval toch altijd een beetje wantrouwig. Hopelijk ten onrechte, zoveel te beter dan maar.
Maar: waarom zit er lpg in een auto van 9 jr., met 150dkm.? Of is dat, aantoonbaar?, later ingebouwd? Je realiseert hoe gruwelijk veel er met auto's geknoeid wordt?
Wees voorzichtig.
Moppersmurf
Maar: waarom zit er lpg in een auto van 9 jr., met 150dkm.? Of is dat, aantoonbaar?, later ingebouwd? Je realiseert hoe gruwelijk veel er met auto's geknoeid wordt?
Wees voorzichtig.
Moppersmurf
-
MXL
- Geregistreerd lid
Het omslagpunt van lpg ligt ergens in de buurt van de 13.000km. De eerste eigenaar heeft er lpg in gezet, en heeft de auto na drie jaar ingeruild. De tweede eigenaar kon de auto voordelig krigen, reed niet zo heel veel kilometers maar net genoeg om er niet teveel bij in te schieten. Het is gemiddeld toch 16.600 km per jaar.
Wat wel belangrijk is, is dat een gastank volgens mij maar 10 jaar gebruikt mag worden en daarna vervangen moet worden. Dit houdt dus in dat je over een jaar een nieuwe tank moet hebben. Ik weet niet of deze regel nog telt, maar het is zeker de moeite om het even na te zoeken.
Wat wel belangrijk is, is dat een gastank volgens mij maar 10 jaar gebruikt mag worden en daarna vervangen moet worden. Dit houdt dus in dat je over een jaar een nieuwe tank moet hebben. Ik weet niet of deze regel nog telt, maar het is zeker de moeite om het even na te zoeken.
-
clombart
- Geregistreerd lid
Ik heb van van deze wagen alles: km,onderhoud,vervangen wisselstukken prijzen enz...gekregen. Niet van de verkoper maar van de Saab dealer,die heeft mij aan de hand van het chasisnr.dit kunnen uitprinten. Misschien moet de koppeling vervangen worden, want dat is iets wat je niet kan voorspellen. Dit kost waarschijnlijk veel?
De LPG tank in Belgie moet normaal niet vervangen worden, maar elk jaar gekeurd worden en om de 5 j uitgehaald worden, waar hij getest wordt op druk enz...in de fabriek.
De LPG tank in Belgie moet normaal niet vervangen worden, maar elk jaar gekeurd worden en om de 5 j uitgehaald worden, waar hij getest wordt op druk enz...in de fabriek.
-
GRIFFIN
- Geregistreerd lid
Koppeling? heb ik al verschillende bedrage gehoord, maar je mag toch rekenen tussen de 500 en 1000€