contactslot vervangen

1993-2002
Gebruikersavatar
tanisha
Geregistreerd lid
Berichten: 14140
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 3:06
Regio: NL - Provincie Friesland

Bericht door tanisha » za 06 feb, 2010 22:14

dat gat zit bij mij wel dicht er zit alleen een vierkant dus geen gat!
99 GL 1984
Suzuki Swift 1.5 2007
Subaru g3x 1.3 awd 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
1972 trabant 601 combi

veel 900ng, 9-3 en 9-5 onderdelen maar let op ik verstuur geen onderdelen alleen halen!

Gebruikersavatar
xar
Geregistreerd lid
Berichten: 99
Lid geworden op: di 05 mei, 2009 23:19
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Bericht door xar » za 06 feb, 2010 22:16

vage shit...
- 900NG '96

Gebruikersavatar
tanisha
Geregistreerd lid
Berichten: 14140
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 3:06
Regio: NL - Provincie Friesland

Bericht door tanisha » za 06 feb, 2010 22:23

en mijn andere uit 1997 de Engelse heeft daar wel een gat!

ik sta er niet van te kijken toen ik het slot van mijn omega heb vervangen zijden ze bij opel ook al dat er bij de ene een gat zit en bij de andere niet en als hij er niet zit moet je boren!

een vriend van mij jeroengsi ook op het forum heeft wel moeten boren bij een astra en ik bij mijn omega niet!

dus ja zeg het eens? :roll:
99 GL 1984
Suzuki Swift 1.5 2007
Subaru g3x 1.3 awd 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
1972 trabant 601 combi

veel 900ng, 9-3 en 9-5 onderdelen maar let op ik verstuur geen onderdelen alleen halen!

Gebruikersavatar
Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 8431
Lid geworden op: do 30 okt, 2003 1:00
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Bericht door Wouter » za 06 feb, 2010 22:49

Ben nu niet thuis, dus kan nu geen foto maken, maar ik heb ook een slotcilinder met behuizing liggen waar al een af-fabriek gat in zit voor dat palletje. Alleen is dat palletje bij mij met geen mogelijkheid in te drukken. Zo muurvast zit die cilinder. Morgen of overmorgen kom ik met een foto. Auto is trouwens uit 1994.

Gebruikersavatar
tanisha
Geregistreerd lid
Berichten: 14140
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 3:06
Regio: NL - Provincie Friesland

Bericht door tanisha » za 06 feb, 2010 22:56

@wouter
als het echt niet lukt kan je het slot er ook van boven uit boren (waar de sleutel ingaat)

en steeds een grotere boor gebruiken op een gegeven moment kan je het slot breken met een schroevendraaier en de resten er uit vissen en je nieuwe plaatsen!
99 GL 1984
Suzuki Swift 1.5 2007
Subaru g3x 1.3 awd 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
1972 trabant 601 combi

veel 900ng, 9-3 en 9-5 onderdelen maar let op ik verstuur geen onderdelen alleen halen!

Gebruikersavatar
schaafie!!!
Geregistreerd lid
Berichten: 1788
Lid geworden op: ma 04 dec, 2006 22:18
Regio: NL - Provincie Overijssel

Bericht door schaafie!!! » za 06 feb, 2010 23:02

Sleutel moet echt in de goede stand staan. Anders is het palletje niet in te drukken. Hebben we voor die tijd ff bij die andere cilinder geprobeerd.
Verder kan de cilinder niet echt vastzitten...
9-5 compleet hirsch
9-5 LPG-G3 '99
900SE cabrio '94
96 Jubileum '79
96 '72
99 '84
900 Turbo '86
9000 2.3i '92

Gebruikersavatar
Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 8431
Lid geworden op: do 30 okt, 2003 1:00
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Bericht door Wouter » za 06 feb, 2010 23:12

Ja maar de sleutel kan ik dus ook niet draaien. Anders had ik dat #$@ slot lekker kunnen laten zitten. Ook het eerste stukje naar binnen duwen van de cilinder gaat niet.

Gebruikersavatar
schaafie!!!
Geregistreerd lid
Berichten: 1788
Lid geworden op: ma 04 dec, 2006 22:18
Regio: NL - Provincie Overijssel

Bericht door schaafie!!! » za 06 feb, 2010 23:19

Laat dan ff een sleutel maken die de afmetingen van een nieuwe heeft.
Dan leggen ze er een soort vloeitje tussen die de slijtage van de oude opheft bij het namaken...
80% kans dat ie dan weer ronddraait...
Is bij de auto van Xar ook zo gedaan.
9-5 compleet hirsch
9-5 LPG-G3 '99
900SE cabrio '94
96 Jubileum '79
96 '72
99 '84
900 Turbo '86
9000 2.3i '92

Gebruikersavatar
xar
Geregistreerd lid
Berichten: 99
Lid geworden op: di 05 mei, 2009 23:19
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Bericht door xar » za 06 feb, 2010 23:39

laat ze dan wel dubbelchecken of ze alle dieptes hebben gekopieerd, ik moest 3x terug omdat ze achteraf 3 van de 7 dieptes over het hoofd hadden gezien... maar wat schaafie zegt... voor 12 euro kun je een risico'tje pakken toch... kan je heel veel frustraties besparen :)
- 900NG '96

Joop13
Geregistreerd lid
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 21 feb, 2010 17:54
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Bericht door Joop13 » zo 28 feb, 2010 14:27

Denk dat deze beschrijving afdoende is.
Wel in het Engels.

http://www.saab9-5.com/howto/ignition.htm

Plaats reactie