Uitgebreidere kabelboom afhankelijk van modeljaar?

1993-2002
Plaats reactie
Roeland92
Geregistreerd lid

Uitgebreidere kabelboom afhankelijk van modeljaar?

Bericht door Roeland92 » di 27 jan, 2026 20:20

Ik meen mij te herinneren dat ergens heb gelezen dat een vroege 9-3OG een ‘uitgebreidere’ kabelboom heeft dan bijvoorbeeld MY2001 of 2002. Is daar iets zinnigs over te zeggen of is dat meer afhankelijk van de daadwerkelijk geleverde opties bij het bestellen?

Stel de vraag omdat ik probeer uit te zoeken of een set (nu nog) handbediende, niet verwarmde stoelen makkelijk kan worden vervangen door een set elektrische, verwarmde stoelen.

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Uitgebreidere kabelboom afhankelijk van modeljaar?

Bericht door ReinO » wo 28 jan, 2026 10:53

plus min aansluiten en knopjes plaatsen. Het meeste doet het dan. ok, geen antwoord op je vraag.

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » wo 28 jan, 2026 13:51

Wij bouwen redelijk vaak electrische en/of verwarmde stoelen in een og en dat is goed te doen.
Mijn ervaring is dat de latere bouwjaren eerder niet dan wel voorbereid zijn, kan me niet herinneren dat we een 2002 hebben met een voorbereide kabelboom.

Dat gezegd hebbende vraag ik me af of dat van het bouwjaar afhangt, ik krijg wel eens het idee dat ze bij Saab dat gebruikt hebben wat er op dat moment op de plank lag.

Je kunt de blinde knoppen bij een 9-3 og verwijderen en kijken of de stekkers voor de stoelverwarming er al liggen, heb ik ook wel eens gezien.

Roeland92
Geregistreerd lid

Bericht door Roeland92 » wo 28 jan, 2026 15:16

Goeie tip om achter de knoppen te kijken. Dat moet een geel/groen bedraadde stekker zijn denk ik?

En weet je toevallig ook of er een aparte stekker onder de stoel moet liggen (en hoe die stekker eruitziet) als het voorbereid is op elektrische stoelen?

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » wo 28 jan, 2026 15:20

Verwarming is een groene stekker aan de ene kant en een gele aan de andere kant.
Geen aparte stekker voor elektrische bediening , die is dan toegevoegd aan de normale stekker. Met een schema zou je het al moeten kunnen zien aan de stekker in je auto.

Roeland92
Geregistreerd lid

Bericht door Roeland92 » wo 28 jan, 2026 15:49

Dank voor de info! Ik ga even op zoek naar de (stekker) schema’s..

Plaats reactie