Genunie Saab rear anti roll bar gezocht
-
Sverre
- Geregistreerd lid
Genunie Saab rear anti roll bar gezocht
Ik zat te kijken naar de geupgrade anti roll bar van Genuine Saab (22mm) maar zag dat de verzend kosten erg hoog vallen (omdat het uit USA verstuurd moet worden vgm)
Ik vroeg mij daarom af of een van jullie er toevallig eentje heeft liggen die ik evt zou kunnen overkopen.
Ik vroeg mij daarom af of een van jullie er toevallig eentje heeft liggen die ik evt zou kunnen overkopen.
-
Super72
- Geregistreerd lid
Re: Genunie Saab rear anti roll bar gezocht
Niet eentje in de aanbieding, maar A-Z Performance verkoopt ze ook. Vanuit Hongarije, dus dat zou moeten schelen.
-
Harrie1971
- Donateur

Voor de 9-3 aero uit 2000 in je profiel?
-
reiernumans
- Donateur (2x)

J&D verkoopt iets minder dikke stangen, daarmee voelt het geheel in mijn ervaring wat beter in balans dan met een 22 of 25mm stang.
Overigens kun je die 22mm stabi’s ook op ebay wel vinden.
Overigens kun je die 22mm stabi’s ook op ebay wel vinden.
-
Sverre
- Geregistreerd lid
Was een goeie geweest, helaas licht de aanschaf prijs bijna 50% hoger... Hierdoor kom je aan het einde vd streep ongveer gelijk of misschien zelfs duurder uit, afhaneklijk vd wisselkoers van USD.Super72 schreef: ↑di 07 okt, 2025 21:51Niet eentje in de aanbieding, maar A-Z Performance verkoopt ze ook. Vanuit Hongarije, dus dat zou moeten schelen.
-
Sverre
- Geregistreerd lid
Ja, veel goeie dingen over gehoord.Harrie1971 schreef: ↑di 07 okt, 2025 21:55Voor de 9-3 aero uit 2000 in je profiel?
maar misschien probeer ik eerst wel 2 stock arb's onder elkaar te plaatsen.
Op Ebay kon ik zo snel nog niks vinden...
-
Luthart
- Geregistreerd lid
Ik zit ook te denken aan de ARB van AZ performance. De 20mm variant.
Ze hebben ook 22mm, maar dat is blijkbaar te dik.
Ze hebben ook 22mm, maar dat is blijkbaar te dik.
-
Super72
- Geregistreerd lid
Nee hoor.Luthart schreef: ↑wo 08 okt, 2025 10:57Ze hebben ook 22mm, maar dat is blijkbaar te dik.
-
busy
- Donateur (4x)

Ze worden in 4 diktes geleverd 22mm past
-
Luthart
- Geregistreerd lid
https://a-zperformance.com/products/saa ... -2650.htmlSuper72 schreef: ↑wo 08 okt, 2025 11:17Nee hoor.
-
Super72
- Geregistreerd lid
Ik bedoelde met 'nee hoor' dat 22 mm niet te dik is.
-
Luthart
- Geregistreerd lid
Ah okeSuper72 schreef: ↑wo 08 okt, 2025 12:46Ik bedoelde met 'nee hoor' dat 22 mm niet te dik is.
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Persoonlijk vind ik een 19-20mm stang (zoals o.a. J&D verkoopt) fijner in balans op een relatief standaard 9-3 dan een 22mm stang. Maarja, dit soort aanpassingen zijn altijd erg afhankelijk van wat je probeert te bereiken.
Beetje zoals niet-originele schokdempers; ik heb een hekel aan de gele Bilsteins (zowel B6 als B8) onder een 9-3OG omdat ik ze veel te hard vind op korte oneffenheden, anderen worden er juist mega blij mee en kunnen zich totaal niet vinden in mijn voorkeur voor Koni Sports.
Het mooiste zou natuurlijk zijn als je kan rijden in auto’s met verschillende setups om te voelen wat het resultaat is voor je de keuze maakt, maar dat is niet altijd even makkelijk te organiseren.
Beetje zoals niet-originele schokdempers; ik heb een hekel aan de gele Bilsteins (zowel B6 als B8) onder een 9-3OG omdat ik ze veel te hard vind op korte oneffenheden, anderen worden er juist mega blij mee en kunnen zich totaal niet vinden in mijn voorkeur voor Koni Sports.
Het mooiste zou natuurlijk zijn als je kan rijden in auto’s met verschillende setups om te voelen wat het resultaat is voor je de keuze maakt, maar dat is niet altijd even makkelijk te organiseren.
-
Luthart
- Geregistreerd lid
Precies, dat is het ook gewoon. Je weet ook niet hoe het altijd uit gaat pakken. De 20mm zou al een verbetering zijn wat betreft het overhellenreiernumans schreef: ↑wo 08 okt, 2025 14:28Persoonlijk vind ik een 19-20mm stang (zoals o.a. J&D verkoopt) fijner in balans op een relatief standaard 9-3 dan een 22mm stang. Maarja, dit soort aanpassingen zijn altijd erg afhankelijk van wat je probeert te bereiken.
-
Sverre
- Geregistreerd lid
zou 20mm niet ongeveer hetzelfde effect opleveren als dat je 2 standaard arb onder elkaar plaatst? dat zou waarschijnlijk de goedkopere optie zijn