Via Marktplaats kwam ik deze op het spoor in mijn zoektocht naar een mooie, leuke, toch ietwat praktische maar ook speciale cabrio. De hoge vraagprijs intrigeerde me; waarom zou iemand dat bedrag vragen voor een Saab uit 2000? De advertentie lezende werd mij echter wel snel duidelijk dat het hier om een uniek exemplaar ging; de combinatie van kilometerstand, staat van onderhoud en historie kon ik nergens anders vinden.
Maar goed, ik heb vaker lovende advertenties gelezen waar bij een eerste bezoek aan de auto in kwestie het huilen nader stond dan het lachen.... zaken die dan als "normale gebruikssporen" worden weggezet, geen idee hoe je je auto dan gebruikt maar niet zoals ik hem zou gebruiken... Vorige week woensdagavond afgereisd naar Bussum en daar stond hij in als zijn glorie, in een prachtige hal die de liefhebberij meteen onderstreepte. Erg leuk gesproken met de zoon van de eigenaar, het was dat ik op een bepaalde tijd weer in de regio Nijmegen moest zijn anders hadden we zo nog 2 uur door kunnen praten over auto's en aanverwante zaken. De proefrit was overtuigend, maar ik wilde nog wel graag een goed vergelijk hebben met een '07 9-3 Cabrio die op papier ook aantrekkelijk was. Afgesproken dat ik vrijdag na die proefrit sowieso contact zou opnemen.
Zo gezegd, zo gedaan. Afspraak gemaakt voor zondag om nog eens, dit keer met vrouwlief, te gaan kijken in Bussum. Weer hetzelfde "wauw"gevoel, en ook bevestiging van mijn wederhelft (toch prettig bij dit soort aankopen). Niet lang hoeven onderhandelen; ik had een maximumprijs in mijn hoofd, ik heb hem niet beledigd door een marktgemiddelde te bieden en zo waren we daar in 2 minuten wel over akkoord. De Saab krijgt morgen (22 mei) nog een verse APK, en dan reis ik zaterdag wederom (
De eerste upgrades (want je wil toch je eigen DNA een beetje in de auto stoppen) zijn al besteld en deels geleverd: een armsteun via armlehne-shop.de, US-style richtingaanwijzers en een Brodithouder waar mijn iPhone in past. T.z.t. denk ik nog na over een Feritta-uitlaat (voor een iets donkerdere brom) en wellicht nog een klein kuurtje bij Dion. Alles om hem zoveel mogelijk origineel te houden of weer te kunnen maken, maar wel helemaal eigen..
Paar foto’s van de advertentie..