Alternatief voor Viggen koppeling (iets sterkere)
-
Tumalu
- Geregistreerd lid
Alternatief voor Viggen koppeling (iets sterkere)
Beste,
Met een toekomstige tuning (Denk 19T ipv 15T nu) nabij ben ik op zoek naar een goed merk sport koppeling die ongeveer tussen de 550 en 600Nm aan kan. Moet een koppeling zijn die goed te verkrijgen is in NL. Wil sowieso ook wat marge hebben, om aan de veilige kant te blijven.
Mijn huidige Viggen koppeling bij volle turbodruk/vermogen slipt sowieso, dus 450Nm is krap.
Meteen maar denkgroep en slave meepakken.
Hopelijk weten een aantal hier een goed adres waar zo'n goede koppeling te vinden voor de 9-3.
Met een toekomstige tuning (Denk 19T ipv 15T nu) nabij ben ik op zoek naar een goed merk sport koppeling die ongeveer tussen de 550 en 600Nm aan kan. Moet een koppeling zijn die goed te verkrijgen is in NL. Wil sowieso ook wat marge hebben, om aan de veilige kant te blijven.
Mijn huidige Viggen koppeling bij volle turbodruk/vermogen slipt sowieso, dus 450Nm is krap.
Meteen maar denkgroep en slave meepakken.
Hopelijk weten een aantal hier een goed adres waar zo'n goede koppeling te vinden voor de 9-3.
-
Tumalu
- Geregistreerd lid
Re: Alternatief voor Viggen koppeling (iets sterkere)
Het liefste trouwens wel een met veren waar mogelijk, ze zijn er wel heb ik gehoord, en geen puck koppeling.
-
ReinO
- Donateur (2x)

die spec2+ is een halve puck uitvoering maar er is prima mee te rijden en te doseren.
En slipt niet! Volgens is iets anders niet voorhanden. Wel ff zoeken waar ze dat ding hebben.
En slipt niet! Volgens is iets anders niet voorhanden. Wel ff zoeken waar ze dat ding hebben.
-
alex75
- Geregistreerd lid
Jaren geleden heb ik die van maptun gehad.
Ging een maand goed daarna was het over. Bleek een productie fout te zijn kwam ik later achter.
ging wel erg hard! Zat als ik me goed herinner ruim over de 500nm
Maar dat is de enige optie die er was.
Ging een maand goed daarna was het over. Bleek een productie fout te zijn kwam ik later achter.
ging wel erg hard! Zat als ik me goed herinner ruim over de 500nm
Maar dat is de enige optie die er was.
-
ReinO
- Donateur (2x)

grappig: had er toen 1 samen met Tanisha op gezet. Werkte voor geen meter, dus nog een keer. Geen vrije slag te krijgen.
Na de 3e keer! We waren wel handig geworden inmiddels - het ding teruggestuurd en bleek idd een productiefout
te zijn van de maker in duitsland.
Weer alles nieuw gekregen en het functioneert nog steeds prima -sinds 2017? -
Na de 3e keer! We waren wel handig geworden inmiddels - het ding teruggestuurd en bleek idd een productiefout
te zijn van de maker in duitsland.
Weer alles nieuw gekregen en het functioneert nog steeds prima -sinds 2017? -
-
Tumalu
- Geregistreerd lid
Bedankt en leuk jullie reacties te mogen lezen 
Ik had ergens ook eens gelezen dat er een iets versterkte uitvoering is van een originele Viggen koppeling. Die ook zo rond de 500Nm aan moeten kunnen.
Maar de hamvraag blijft dus; waar kan ik hier zoiets nog krijgen?
Ik had ergens ook eens gelezen dat er een iets versterkte uitvoering is van een originele Viggen koppeling. Die ook zo rond de 500Nm aan moeten kunnen.
Maar de hamvraag blijft dus; waar kan ik hier zoiets nog krijgen?
-
ReinO
- Donateur (2x)

Ff checken bij J en D of R en D: die zijn in elk geval goed op de hoogte.
-
Tumalu
- Geregistreerd lid
Had ik al gedaan alvorens ik hier mijn topic openede. Hebben alleen de stock Viggen... dus ben nog op zoek.
-
Super72
- Geregistreerd lid
-
ReinO
- Donateur (2x)

Volgens mij wel een betrouwbaar adres, ik heb 2 keer iets gekocht daar en blijkbaar
hebben ze dit soort mooie aanbiedingen ook. Koopjes hoor
hebben ze dit soort mooie aanbiedingen ook. Koopjes hoor
-
Tumalu
- Geregistreerd lid
Ahhhh sommige links al eerder voorbij zien komen, maar er valt schijnbaar niet aan te ontkomen het in het buitenland te bestellen.... weinig tot geen verkooppunten meer in NL te vinden dus? 
-
Super72
- Geregistreerd lid
Ik heb al heel wat bij A-Z Performance besteld en altijd naar volle tevredenheid: ze doen wat ze beloven en de communicatie gaat vriendelijk en vlekkeloos in het Engels. Verzendkosten vallen soms tegen (het staat je natuurlijk vrij om daar nee tegen te zeggen) en levering duurt veelal een week of twee, maar daar valt mee te leven. Ik kan ze van harte aanbevelen. Met MapTun heb ik geen persoonlijke ervaring.
-
Tumalu
- Geregistreerd lid
Ik ben benieuwd hoeveel koppel deze https://a-zperformance.com/products/sac ... html?cpd=1 dan zou moeten hebben van Sachs. Staat er helaas niet bij.Super72 schreef: ↑za 10 mei, 2025 19:38Ik heb al heel wat bij A-Z Performance besteld en altijd naar volle tevredenheid: ze doen wat ze beloven en de communicatie gaat vriendelijk en vlekkeloos in het Engels. Verzendkosten vallen soms tegen (het staat je natuurlijk vrij om daar nee tegen te zeggen) en levering duurt veelal een week of twee, maar daar valt mee te leven. Ik kan ze van harte aanbevelen. Met MapTun heb ik geen persoonlijke ervaring.
-
FSC
- Geregistreerd lid
+45% vanaf origineel staat er vrij duidelijk in.