Al een eerder hier iets gepost over het alarm wat mijn Saab 9-3 OG cabrio heeft. Gingn ie vorig jaar spontaan af op de snelweg richting Staatsburg, was het deze week ‘bal’ met de Saab. Een aantal keren ging spontaan het alarm af en niets wat hielp, op contact zetten, motor start. Hij bleef gewoon de volle (volgens mij) halve minuut loeien.
Afgelopen vrijdag was de druppel…na een dag klussen in Deventer ‘s avond laat thuis begon ie rond 23:00 weer te loeien. Niet uit te krijgen weer. Uiteindelijk, na weer een paar keer de rust te hebben verstoord heb ik de massakabel van de accu, terwijl ie weer loeide er af gehaald. Gelukkig, toen werd - en niet onbelangrijk bleef - het gelukkig stil (dus de eigen voeding van de sirene was niet meer aanwezig).
Omdat het weekend was gister maar besloten om de sirene te demonteren. Waarvan hier een paar foto’s.
Hoewel ik het jammer vind dat ik he originele alarm de nek om heb gedraaid blijf ik wel met een paar vragen zitten want:
1) waarom lukte het steeds niet om de sirene tot bedaren te brengen door de auto op het contact te zetten of te starten
2) zelfs bij het op slot zetten met de sleutel in de deur kwam het voor dat het alarm spontaan af ging. Toch raar omdat als het goed is het alarm dan niet ‘op scherp’ zou horen te staan.
3) en als laatste geeft de SID nu niet aan dat er iets mist. Volgens de boekjes zou dat toch horen te gebeuren. Net als dat de eigen stroomvoorziening van de sirene niet meer functioneert.
Enfin, een stuk rustiger nu. En toch wil ik wel kijken of in de toekomst er weer een origineel en goed functionerend alarm geplaatste kan worden.
( o ja, het ledje knippert ook vrolijk door alsof er niets aan de hand is)