Ik heb recentelijk mijn Saab 99 omgebouwd naar T5. Het systeem werkt mooi, maar de brandstofpomp blijft aan als ik de auto uit zet. Ik heb de boel bedraad zoals in te draadboom tekening van een 9-3, dus dat het relais van de brandstofpomp wordt geaard door de ECU.
Is er een logische reden dat die pomp blijft lopen, en niet uit gaat? (Ook niet na een minuut of meer)
Ik ben er achter gekomen dat de pomp stopt als ik de body connector stekker van de draadboom (die van ~30 pinnen) los trek en weer meteen vast klik. Tevens gaat de pomp uit als ik de stekker van injector 4 een paar keer vast en los doe
Het zou naar mijn idee een aantal dingen kunnen zijn:
- het relais blijft hangen, ondanks dat de aarde los is, en daardoor blijft de pomp draaien
- De ECU schakelt de pomp niet uit, omdat deze niet 'begrijpt' dat de relais uit mag (misschien een missende sensor of zo?)
- er is misschien een setting in de ECU die de pomp wel of niet laat uitschakelen
Hebben andere mensen hier ervaring mee? Zou het een probleem zijn als ik de brandstofpomp los schakel (op een schakelaar dus) en de ECU aan blijft? (Dat bijvoorbeeld de bobine dan gaat oververhitten of zo)
Bij voorbaat dank!