Krukaspoelie
-
Mischadbs
- Geregistreerd lid
Krukaspoelie
Vraagje, wil mijn krukaspoelie vervangen.
Origineel nieuw is niet meer te vinden, wat is de beste after market optie?
Origineel nieuw is niet meer te vinden, wat is de beste after market optie?
-
ReinO
- Donateur (2x)

Re: Krukaspoelie
j en d, r en d, orphy, rademaker: genoeg keus en ze
bewaren uiteraard alleen gave exemplaren.
bewaren uiteraard alleen gave exemplaren.
-
theun
- Donateur (3x)

Ik zit met hetzelfde voor mijn classic.. en de gebruikte exemplaren worden ook minder mooi..
Kent iemand een bedrijf die ze kan reviseren? Nieuw rubber erin vulkaniseren en het is klaar toch lijkt me?
Kent iemand een bedrijf die ze kan reviseren? Nieuw rubber erin vulkaniseren en het is klaar toch lijkt me?
-
brinky
- Donateur

Ze slijten ook op waar de keerring over de poulie loopt... daar slijt langzaam een randje in met als gevolg een slechte afdichting.
-
Mischadbs
- Geregistreerd lid
Ja bij mij was de keerring er dus ook uitgelopen die ik paar maanden geleden nog vernieuwd had.
Maar niemand ervaring met de after market opties?
Maar niemand ervaring met de after market opties?
-
Luthart
- Geregistreerd lid
Oplassen en afdraaien of verbussen? …repareren kan altijd. Egberts rubber in Almelo zou het kunnen vulkaniseren, maar voor 1 demper is het een dure hobby… maar niet geschoten is altijd mis 
-
babbel
- Donateur (5x)

Bekend probleem!
Wij zijn gestopt met het rijden van de 900 waardoor het verder ontwikkelen van de reparatie van een krukaspoelie niet meer nodig was.
Ik had contact met Jan Wenekamp van de firma Egberts Rubber die wel de mogelijkheid hebben maar eea dient goed afgesproken te worden.
Belangrijkste probleem is het bepalen van de juiste rubbercompound voor de vulcanisatie.
Tweede stap is dan de keerring slijtage op te lossen mits nodig?
Daarna dient balanceren overdacht te worden.
Hier mijn basis info voor degene die dit draadje wil oppakken.

Wij zijn gestopt met het rijden van de 900 waardoor het verder ontwikkelen van de reparatie van een krukaspoelie niet meer nodig was.
Ik had contact met Jan Wenekamp van de firma Egberts Rubber die wel de mogelijkheid hebben maar eea dient goed afgesproken te worden.
Belangrijkste probleem is het bepalen van de juiste rubbercompound voor de vulcanisatie.
Tweede stap is dan de keerring slijtage op te lossen mits nodig?
Daarna dient balanceren overdacht te worden.
Hier mijn basis info voor degene die dit draadje wil oppakken.

-
Luthart
- Geregistreerd lid
Compound zal wel meevallen. Ik denk dat een NBR rubber wel zal volstaan. Ik denk dat het vooral je juiste hardheid belangrijk is. Standaard is 70sh. 90sh is knalhard…
Vervormen door temperatuur is alleen boven de 300grC een ding. Maar zover komt het niet want dan zou je gelijk het rubber verbranden…
Binnenste en buitenste deel moeten wel goed gecentreerd worden anders krijg je onbalans. Maar dat is weten ze bij Egberts rubber wel. Die bekleden ook walsen etc.
Ik denk dat de kans van slagen er wel in zit!
Vervormen door temperatuur is alleen boven de 300grC een ding. Maar zover komt het niet want dan zou je gelijk het rubber verbranden…
Binnenste en buitenste deel moeten wel goed gecentreerd worden anders krijg je onbalans. Maar dat is weten ze bij Egberts rubber wel. Die bekleden ook walsen etc.
Ik denk dat de kans van slagen er wel in zit!
-
Saapie
- Donateur (2x)

-
Mischadbs
- Geregistreerd lid
-
vel0city
- Donateur (2x)

Die is alleen voor de 2.2TiD diesels. Febi is verder wel prima spul.
-
Mischadbs
- Geregistreerd lid
Zie het idd, er bestaat dus geen after market poelie voor de B204?
-
Luthart
- Geregistreerd lid
Nee, volgensmij niet.
Wordt toch Egberts rubber in Almelo.
Er zijn vast meer mensen die animo hebben. Dat is gunstiger voor de prijs. Ik heb ook nog een poelie liggen. Dus ik wil ook wel meedoen. Dan heb ik een mooie frisse op de plank liggen mocht mijn huidige ook kapot gaan.
Wellicht heeft het onderdelenmagazijn van SCN ook interesse…
Wordt toch Egberts rubber in Almelo.
Er zijn vast meer mensen die animo hebben. Dat is gunstiger voor de prijs. Ik heb ook nog een poelie liggen. Dus ik wil ook wel meedoen. Dan heb ik een mooie frisse op de plank liggen mocht mijn huidige ook kapot gaan.
Wellicht heeft het onderdelenmagazijn van SCN ook interesse…
-
Opa Bert
- Donateur (2x)

Volgens mij moet dit probleem redelijk eenvoudig op te lossen met een speedi-sleeve van de bekende lagerfabrikant SKF
https://www.skf.com/group/products/indu ... edi-sleeve
In elk geval de moeite waard om te bekijken, ben je voor een paar tientjes klaar
https://www.skf.com/group/products/indu ... edi-sleeve
In elk geval de moeite waard om te bekijken, ben je voor een paar tientjes klaar