1993-2002
-
Waarwilisiswerk
- Geregistreerd lid
Bericht
door Waarwilisiswerk » vr 21 feb, 2025 18:12
Goedemiddag.
Was weer een dag om met open kap te rijden. Ware het niet dat een van de cilinders aan de rechterkant lek is. In het lekbakje aan de binnenzijde kwam ik iets tegen waarvan ik dacht.. wat is dit en waar hoort dit. Mocht je trouwens tegen een vriendelijke prijs een een cilinder te koop hebben die netjes is, dan sta ik daar ook voor open. Ik moet nog wel Even kijken welke het is en 'of het niet gewoon de leiding is in die hoek, want het liep regelrecht de straat op. Maar nu de foto:

-
Sonab
- Donateur (4x)

Bericht
door Sonab » vr 21 feb, 2025 18:18
Lijkt me het kapje van de achter interieurverlichting die in de beide zijpanelen zit
-
Waarwilisiswerk
- Geregistreerd lid
Bericht
door Waarwilisiswerk » vr 21 feb, 2025 19:19
Sonab schreef: ↑vr 21 feb, 2025 18:18
Lijkt me het kapje van de achter interieurverlichting die in de beide zijpanelen zit
@ Niet eens aan gedacht, ben gaan kijken maar die zien er heel anders uit. Ik dacht aan een kijkglaasje om het niveau van een vloeistof te bekijken. Bedankt voor het meedenken.
-
Sonab
- Donateur (4x)

Bericht
door Sonab » vr 21 feb, 2025 20:27
Zo'n kijkgaatje bestaat wel op het vloeistofreservoir van de hydraulische kapconstructie. Maar ik weet niet of daar een kijkglaasje voor zit
-
klaasj
- Donateur (8x)

Bericht
door klaasj » vr 21 feb, 2025 20:36
9-3 og heeft geen kijkglaasje. Grootste kans is binnenwerk van de achterlampjes zijkant cabrio. Je zit vrij dicht bij Evert van Peperstraten. Die kan je snel helpen met leiding en cilinder. Ik zou niet erg happig zijn op een cilinder ergens onder de werkbank vandaan. Gezien de grote lekkage verdenk ik eerder een leiding op de cilinderaansluiting. Daar gaan ze op een gegeven moment stuk.
-
Orphy
- Donateur (5x)

Bericht
door Orphy » vr 21 feb, 2025 22:21
Als het op straat loopt bij je wielbak is het bijna zeker een leiding want een lekkende cilinder drupt/zweet hooguit. Is goed te controleren , waarschijnlijk is een van je leidingen bij de aansluiting geknapt.
-
Waarwilisiswerk
- Geregistreerd lid
Bericht
door Waarwilisiswerk » za 22 feb, 2025 10:37
klaasj schreef: ↑vr 21 feb, 2025 20:36
9-3 og heeft geen kijkglaasje. Grootste kans is binnenwerk van de achterlampjes zijkant cabrio. Je zit vrij dicht bij Evert van Peperstraten. Die kan je snel helpen met leiding en cilinder. Ik zou niet erg happig zijn op een cilinder ergens onder de werkbank vandaan. Gezien de grote lekkage verdenk ik eerder een leiding op de cilinderaansluiting. Daar gaan ze op een gegeven moment stuk.
/Goedemorgen Klaas. Dank voor jouw bericht en het geruststellend advies. Ook m.b.t. de werkbankcilinder. ik volg het advies dan ook op en ga kijken naar mijn achterlicht. Mooi weekend gewenst. groet Eric
-
Waarwilisiswerk
- Geregistreerd lid
Bericht
door Waarwilisiswerk » za 22 feb, 2025 10:38
Orphy schreef: ↑vr 21 feb, 2025 22:21
Als het op straat loopt bij je wielbak is het bijna zeker een leiding want een lekkende cilinder drupt/zweet hooguit. Is goed te controleren , waarschijnlijk is een van je leidingen bij de aansluiting geknapt.
Dankjewel voor jouw reactie ook. liever leiding dan cilinder! groet en fijn dag, Eric
-
klaasj
- Donateur (8x)

Bericht
door klaasj » za 22 feb, 2025 11:58
Waarwilisiswerk schreef: ↑za 22 feb, 2025 10:37
/Goedemorgen Klaas. Dank voor jouw bericht en het geruststellend advies. Ook m.b.t. de werkbankcilinder. ik volg het advies dan ook op en ga kijken naar mijn achterlicht. Mooi weekend gewenst. groet Eric
ik bedoel met achterlicht de zijkant verlichting bij de achterpassagiersbank. Daar zit een lampje met daarin een binnenwerk. Het heeft niets te maken met de achterlichten.
-
Sonab
- Donateur (4x)

Bericht
door Sonab » za 22 feb, 2025 13:15
Het kan ook nog gewoon een onderdeel van een willekeurige zaklamp zijn ofzo natuurlijk dat ooit is achtergebleven (als het niet van de bovengenoemde achterbank verlichting is)
-
klaasj
- Donateur (8x)

Bericht
door klaasj » za 22 feb, 2025 15:53
Sonab schreef: ↑za 22 feb, 2025 13:15
Het kan ook nog gewoon een onderdeel van een willekeurige zaklamp zijn ofzo natuurlijk dat ooit is achtergebleven (als het niet van de bovengenoemde achterbank verlichting is)
En daar lijkt het wel op. Ik heb even naar de bewuste lampjes gekeken in mijn voorraad maar daar herken ik het niet als zodanig. Lijkt op een vreemde eend in de bijt.
-
werli
- Donateur (2x)

Bericht
door werli » zo 23 feb, 2025 10:05
Waarwilisiswerk schreef: ↑za 22 feb, 2025 10:38
liever leiding dan cilinder! groet en fijn dag, Eric
heey
ik denk dat dat vies kan tegenvallen
als er 1 leiding verpulvert en breekt hoe zijn dan de andere
dan liever 1 cilinder tegenover leidingen
cilinder zit er zo op maar leidingen is een ander verhaal
mvg werner
-
Revisie cilinders
- Geregistreerd lid
Bericht
door Revisie cilinders » ma 03 mar, 2025 22:47
Hoi is je lekkage al opgelost als nodig heb ik alles op voorraad gebruikt nieuw en gereviseerd, en glaasje hoort of niet in de saab of zoals gezegd in interieurverlichting groet Evert
-
Waarwilisiswerk
- Geregistreerd lid
Bericht
door Waarwilisiswerk » wo 19 mar, 2025 18:01
werli schreef: ↑zo 23 feb, 2025 10:05
heey
ik denk dat dat vies kan tegenvallen
als er 1 leiding verpulvert en breekt hoe zijn dan de andere
dan liever 1 cilinder tegenover leidingen
cilinder zit er zo op maar leidingen is een ander verhaal
mvg werner
Hoi Werner,
Dankjewel en jouw opmerking is terecht wat mij betreft hoor. Ik ben nu nog even aan het uitvogelen welke leiding het nu precies is. Die van de buitenste cilinder of de binnenzijde Zelfs met een minicamera erin kan ik het niet vaststellen nog. Ik ben nu bezig om stap voor stap alle bekleding los te maken erom heen om gewoon goed te kunnen zien. Meten is weten. EN wat betreft het glaasje... ik heb letterlijk vandaag ontdekt waar dit thuishoort.......... mijn zaklamp hahaha... zo suf
-
Waarwilisiswerk
- Geregistreerd lid
Bericht
door Waarwilisiswerk » wo 19 mar, 2025 18:04
Revisie cilinders schreef: ↑ma 03 mar, 2025 22:47
Hoi is je lekkage al opgelost als nodig heb ik alles op voorraad gebruikt nieuw en gereviseerd, en glaasje hoort of niet in de saab of zoals gezegd in interieurverlichting groet Evert
Hallo Evert,
Vandaag pas weer tijd gehad en heb besloten komend weekend alle bekleding er eerst maar weg te halen want ik kan anders niets vaststellen.\Dat betekent dat ik waarschijnlijk wel aan jouw onderhandeltafel zal komen te zitten. Nieuw is mij te kostbaar ook al begrijp ik de voordelen van nieuw. Ook al zit er 250000 op de teller.. ik blijf het aan de andere kant ook niet iedere keer met de hand bedienen.
Wordt vervolgd.
Groet
Eric