Oliekoeler 9-5 op 9-3
-
el-barro
- Donateur (2x)

Oliekoeler 9-5 op 9-3
De oliekoeler (motorolie) van mijn 9-3 lekt. Nu is deze nergens te vinden, maar zag ik op het forum dat een oliekoeler van een 9-5 ook zou moeten passen.
Is dat plug and play of heb ik dan ook de slangen nodig? Montagepunten zijn ook gelijk?
Is dat plug and play of heb ik dan ook de slangen nodig? Montagepunten zijn ook gelijk?
-
busy
- Donateur (4x)

Re: Oliekoeler 9-5 op 9-3
Dat kan er zo op. Alleen 1 van de 2 leidingen is anders. Welke weet ik niet meer uit mijn hoofd.
Deze heeft de leidingen erbij: https://www.rendcarparts.nl/onderdelen- ... D4729620US
Kun je een combi maken van de juiste leidingen, als deze tenminste niet vastgeroest zitten
Deze heeft de leidingen erbij: https://www.rendcarparts.nl/onderdelen- ... D4729620US
Kun je een combi maken van de juiste leidingen, als deze tenminste niet vastgeroest zitten
-
el-barro
- Donateur (2x)

Busy, dank voor de tip. Ik heb de oliekoeler opgehaald.
Morgen maar eens even met kruipolie in de weer en kijken welke leidingen ik nodig heb.
Toch zonde dat ze niet meer nieuw leverbaar zijn, denk dat de technische levensduur van de meeste wel verstreken zal zijn ondertussen.
Morgen maar eens even met kruipolie in de weer en kijken welke leidingen ik nodig heb.
Toch zonde dat ze niet meer nieuw leverbaar zijn, denk dat de technische levensduur van de meeste wel verstreken zal zijn ondertussen.
-
Orphy
- Donateur (5x)

Nieuw inderdaad.ReinO schreef: ↑vr 03 jan, 2025 19:37Nieuw? goed nieuws hoor!
-
el-barro
- Donateur (2x)

Nou, het is niet zo makkelijk als gezegd. De bevestiging komt totaal niet overeen. De 9-5 oliekoeler heeft twee bevestigingspunten die verder uit elkaar liggen dan de 3 van de 9-3.
Ik ben er ook nog niet uit welke slangen er gebruikt moeten worden, dat wordt straks verder puzzelen.
Of zie ik iets over het hoofd waardoor het makkelijker wordt?
Nu eerst lunch en dan nog maar eens kijken.
-
Luthart
- Geregistreerd lid
Hoi el-barro,
Ik volg dit topic met veel interesse.
Mijn oliekoeler is ook aan vervanging toe. De lamellen liggen allemaal los…
Ik loop daarom ook met het idee een 9-5 koeler te monteren…
Ik heb ook nog eens de pech dat bij de 900ng de aansluitingen nog weer anders zijn. Maar daarvoor kan ik een ander oliefilterhuis monteren met de goede aansluitingen.
Ik volg dit topic met veel interesse.
Mijn oliekoeler is ook aan vervanging toe. De lamellen liggen allemaal los…
Ik loop daarom ook met het idee een 9-5 koeler te monteren…
Ik heb ook nog eens de pech dat bij de 900ng de aansluitingen nog weer anders zijn. Maar daarvoor kan ik een ander oliefilterhuis monteren met de goede aansluitingen.
Orphy schreef: ↑vr 03 jan, 2025 18:32Binnenkort weer nieuw leverbaar
Dat zou goed nieuws zijn inderdaad! Bij wie kan ik me dan melden? Ik heb interesse!
-
werli
- Donateur (2x)

heey
jou onderste foto geeft een verkeerd beeld, de rooster dienen gelijk te liggen
dan zie je dat de 9-5 slangen te ver naar rechts steken
die heb ik warm geblazen en geplooid op een steun zodat ze niet dicht plooien
zo heb ik het gedaan
mvg werner
jou onderste foto geeft een verkeerd beeld, de rooster dienen gelijk te liggen
dan zie je dat de 9-5 slangen te ver naar rechts steken
die heb ik warm geblazen en geplooid op een steun zodat ze niet dicht plooien
zo heb ik het gedaan
mvg werner
-
Orphy
- Donateur (5x)

-
el-barro
- Donateur (2x)

Het gaat om de bevestiging van de oliekoeler zelf. De oliekoeler is dikker dan de 9-3 koeler en past bij mij niet tussen radiateur en intercooler.
Ik ben een beetje creatief met aluminiumstrip geweest en heb m nu onder de intercooler gehangen. De plek is wat kwetsbaarder en ik weet niet of de kunstof kappen er nog onder passen, maar ik weet niet waar ik hem anders kwijt moet. Nu maar gaan stoeien met de slangen.
Als er nog geen lekkage is zou ik wachten dat de nieuwe van Orphy beschikbaar zijn!
Ik ben een beetje creatief met aluminiumstrip geweest en heb m nu onder de intercooler gehangen. De plek is wat kwetsbaarder en ik weet niet of de kunstof kappen er nog onder passen, maar ik weet niet waar ik hem anders kwijt moet. Nu maar gaan stoeien met de slangen.
Als er nog geen lekkage is zou ik wachten dat de nieuwe van Orphy beschikbaar zijn!
-
Luthart
- Geregistreerd lid
Kan ik er alvast een pre-orderen?Orphy schreef: ↑za 04 jan, 2025 15:21Test fase is voorbij, gaan nu in productie. Schatting is dat ze dan over 8 weken geleverd worden. Zijn dan in ieder geval leverbaar via PGB autoservice Twente en bij mij.
![]()
-
Luthart
- Geregistreerd lid
Toch gelukt!!