Knipperlichten voor USA model
-
Spikes
- Geregistreerd lid
Knipperlichten voor USA model
Mijn Viggen is een Amerikaans model en heeft de knipperlichten met oranje reflectoren. Ziet er heel mooi uit, maar de glazen behuizing heeft aan beide zijden een barst. Nu wil ik ze graag vervangen door nieuwe exemplaren, maar ik zie nogal wat verschillende varianten voorbij komen. Merken als Üro, TYC of merkloos. Wat is nu origineel en wat niet? Maakt het kwalitatief nog uit of is het allemaal één pot nat? En heeft iemand een bron voor me?
-
ReinO
- Donateur (2x)

Re: Knipperlichten voor USA model
ik koop ze altijd bij j en d en wist niet dat er allerlei varianten. ben al blij dat ze ze nieuw verkopen,
af en toe was er niet aan te komen. Maar idd iets mindere kwaliteit dan oem. Maar dat zie je niet.
af en toe was er niet aan te komen. Maar idd iets mindere kwaliteit dan oem. Maar dat zie je niet.
-
Spikes
- Geregistreerd lid
Dank voor je uitleg. Is er nog verschil tussen de varianten voor de 900NG en de 9-3OG?
-
busy
- Donateur (4x)

Nee zijn voor beide modellen te gebruiken. TYC wordt vaak als vervanger origineel verkocht.
-
Orphy
- Donateur (5x)

De knipperlichten voor de 900 ng zijn anders dan die voor de 9-3. die van de 9-3 hebben namelijk een foamrand aan de onderkant. Daarom past een 9-3 knipperlicht ook beter op een 900ng dan andersom. Maar het past wel.
De Amerikaanse knipperlichten die je nieuw nu nog kun bestellen zijn niet origineel en hebben over het algemeen (vind ik) een belabberde pasvorm.
Ik heb nog NOS originele US knippers voor de 900 ng , niet voor de 9-3 helaas.
De Amerikaanse knipperlichten die je nieuw nu nog kun bestellen zijn niet origineel en hebben over het algemeen (vind ik) een belabberde pasvorm.
Ik heb nog NOS originele US knippers voor de 900 ng , niet voor de 9-3 helaas.
-
ReinO
- Donateur (2x)

klopt wat Orphy zegt natuurlijk: foamrandje overzetten maar als je die originele
nog kunt kopen: doen!
nog kunt kopen: doen!
-
Blacky Turbo S
- Geregistreerd lid
Is de lamphouder/fitting hetzelfde als van de 9-5??
Weet dat de 9-5 US knipperlichten 2 gloeidraden heeft 21/5W. Ik heb nu wel US behuizing, dus met reflector, maar gewone 21W oranje lampjes.
Zou graag 21/5W lampjes willen, maar dan heb ik dus een andere lamphouder/fitting nodig. Auto is wel voor bedraad.
Overigen is aan de 21/5W lampjes met oranje glas heel erg moeilijk aan te komen is mijn ervaring.
Weet dat de 9-5 US knipperlichten 2 gloeidraden heeft 21/5W. Ik heb nu wel US behuizing, dus met reflector, maar gewone 21W oranje lampjes.
Zou graag 21/5W lampjes willen, maar dan heb ik dus een andere lamphouder/fitting nodig. Auto is wel voor bedraad.
Overigen is aan de 21/5W lampjes met oranje glas heel erg moeilijk aan te komen is mijn ervaring.