Gordel balk ontgrendelen
-
TH
- Geregistreerd lid
Gordel balk ontgrendelen
De oude dame heeft een probleem met de gordelbalk van de achterbank.
Het kunststof is helemaal verteerd en het staalkabeltje voor de ontgrendeling is losgeschoten.
Hoe kan ik nu de balk nog ontgrendelen? Links achter kan ik wel bij, maar rechts achter kan ik niet ontdekken hoe ik hem kan ontgrendelen.
Iemand een idee?
Het kunststof is helemaal verteerd en het staalkabeltje voor de ontgrendeling is losgeschoten.
Hoe kan ik nu de balk nog ontgrendelen? Links achter kan ik wel bij, maar rechts achter kan ik niet ontdekken hoe ik hem kan ontgrendelen.
Iemand een idee?
-
JvD
- Geregistreerd lid
Re: Gordel balk ontgrendelen
Heb je al geprobeerd om de balk iets te liften en naar achteren te duwen terwijl je de ontgrendelings handel ingeduwd hebt?
-
ReinO
- Donateur (2x)

met een goede punttang het uiteinde ff zoeken: en als het lukt niet per ongeluk terug laten vallen
-been there-
-
TH
- Geregistreerd lid
Helaas is de ontgrendeling handel gesneuveld.JvD schreef: ↑ma 15 jul, 2024 12:17Heb je al geprobeerd om de balk iets te liften en naar achteren te duwen terwijl je de ontgrendelings handel ingeduwd hebt?
Er blijft dan een dunne staal kabel over waar je aan kan trekken. Daarmee krijg ik links wel ontgrendeld, maar rechts is de kabel los gegaan. Daar kan ik niet bijkomen.
Maar ik las in de WIS dat je de bekleding bovenop de balk los kan halen. Alleen al het kunststof is uitgedroogd. Dat verpulvert onder je vingers. Zoals met de handel en de heel veel overige kunststof delen.
Het is niet gemaakt om 25 jaar mee te gaan helaas.
-
Orphy
- Donateur (5x)

Ik weet niet waar je ergens woont maar ik heb wel zo’n balk voor je, mag je zo ophalen.
-
TH
- Geregistreerd lid
[]Er gaan veel dagen voorbij dat ik daar niet in de buurt ben. 

Reden: Quote verwijderd
-
ReinO
- Donateur (2x)

blijkbaar niet genoeg aan de gouden tip: ook de lange pijpjes ff verwijderen. anders de flex er in?
-
TH
- Geregistreerd lid
[]Ik ga komend weekend wel weer even puzzelen.
De dame is onderhand 15 jaar in de familie en begint oud en breekbaar te worden.
Dus niet te veel aan sleutelen, ander breekt ze zo af.
Er zit onderhand 438.000 Km op de teller en ieder jaar een APK is weer een jaartje uitstel van afscheid nemen.
Buiten schade heeft ze ons nooit laten zitten, dus dat willen we even volhouden.
Maar naast het kunstof dat aan alle kanten breekt is het mooie glanzende huidje onderhand een vale glans geworden waar het Cayenne rouge nog doorheen komt.
Er komen pukkels op de huid die blijk geven van van roestige ouderdom.
Chassis delen kraken hier en daar en af hoest de motor wat vreemde geluiden op.
Maar ondanks wordt ze nog steeds met liefde aangesproken en met respect behandelt.
De dame is onderhand 15 jaar in de familie en begint oud en breekbaar te worden.
Dus niet te veel aan sleutelen, ander breekt ze zo af.
Er zit onderhand 438.000 Km op de teller en ieder jaar een APK is weer een jaartje uitstel van afscheid nemen.
Buiten schade heeft ze ons nooit laten zitten, dus dat willen we even volhouden.
Maar naast het kunstof dat aan alle kanten breekt is het mooie glanzende huidje onderhand een vale glans geworden waar het Cayenne rouge nog doorheen komt.
Er komen pukkels op de huid die blijk geven van van roestige ouderdom.
Chassis delen kraken hier en daar en af hoest de motor wat vreemde geluiden op.
Maar ondanks wordt ze nog steeds met liefde aangesproken en met respect behandelt.
Reden: Quote verwijderd
-
ReinO
- Donateur (2x)

cayenne is ook wel een mooi kleurtje maar ik bedoelde de flex in de balk en dan op je gemak
een andere scoren bij Orphy.
een andere scoren bij Orphy.
-
TH
- Geregistreerd lid
Ja. Dat is een goede tip. Alleen Slochteren. Dat is niet om de hoek.
-
ReinO
- Donateur (2x)

kan hem volgende week voor je meenemen en naar lelystad halen mocht dat helpen
-
TH
- Geregistreerd lid
Heel erg bedankt voor het aanbod, maar het komt wel in orde hier.
Ik ga de instructie van de WIS eens volgen, dan kijk ik hoe ik het op ga lossen.
Vandaag is ze iets eerder dan gepland door zoonlief weer opgehaald, moet maar zien wanneer ze weer voor de deur staat.
Ik ga de instructie van de WIS eens volgen, dan kijk ik hoe ik het op ga lossen.
Vandaag is ze iets eerder dan gepland door zoonlief weer opgehaald, moet maar zien wanneer ze weer voor de deur staat.