Nog een Saab in de familie!

1993-2002
Plaats reactie
peterberg
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Nog een Saab in de familie!

Bericht door peterberg » zo 25 feb, 2024 11:47

Nadat mijn zoon (21 jaar) zijn rijbewijs eind december vorig jaar had gehaald werd de zoektocht naar zijn "my first Saab" ingezet. Velen passeerden de revue; sedan's uit 2009, cabrio's van 2004 tm 2006 maar na wat teleurstellende bezoeken (we zijn kritisch) kwam hij plotseling met een cabrio uit 2003. Stond net te koop vlakbij in Voorschoten en ik had tijd om de auto te bekijken. Is daar 3 jaar in onderhoud geweest en net dit jaar zijn koppeling/vliegwiel vervangen en vorig jaar DI cassette, grote beurt met alle filters en oliën. Beschrijving klopte niet helemaal geen stoelverwarming terwijl dat er wel stond, maar wel de bedrading...dus we gaan nog op zoek naar mooie (aero) lederen stoelen met matjes. Wel een alarm erop.
Gisteren een proefrit en ik hoorde meteen dat de SID speaker niet werkte; mooi 1e klusje, Nog even de auto op de brug gehad en er zit wel wat olie rond de turbo en krukas. Geen druppels. Midden en achterdemper zijn begin vorig jaar ook vervangen bleek nu en één van de aandrijfassen. Zit nog mooi in de lak, softtop is nog netjes alhoewel ik een renovokuurtje zal doen als het wat warmer is.
Zoveel om aan te denken met een nogal enthousiaste zoon naast je dat we de check voor Mod6 zijn vergeten. Dat kan hijzelf allemaal mooi doen; zit in z'n 3e jaar BBL voor 1e monteur en heeft 1 jaar bij van Leenen stage gelopen...scheelt wat geld.
Auto staat nog op de site; enkel rechtsvoor wat stoeprandschade verder niets...Ik zal nog wel een polijstbeurtje en keramische coating erover heen doen zodat de auto aan alle kanten er verzorgd uitziet....Volgende week halen we de auto op....
https://www.autodeal.nl/occasions/saab/ ... nniversary

aeensing
Geregistreerd lid

Re: Nog een Saab in de familie!

Bericht door aeensing » zo 25 feb, 2024 12:01

Leuk om te lezen, mooie aanschaf!

Flyplan37
Geregistreerd lid

Re: Nog een Saab in de familie!

Bericht door Flyplan37 » zo 25 feb, 2024 12:34

Wat een prachtige wagen als eerste auto, ik moest het met een saaie Uno doen :-)
Veel plezier en vele veilige kilometers.

Plaats reactie