carrosserie onderdeel nummer?
-
edwinrotterdam
- Geregistreerd lid
carrosserie onderdeel nummer?
9-3 cabrio og 2000 (zilvergrijs)
Ik heb schade aan het linker achterscherm.
Ik kan hiervan nergens (ook niet bij esaabparts.com) het originele onderdeelnummer vinden. Weet iemand dat? En, is dat net zo 'eenvoudig' te vervangen als het voorscherm?
Dank en groet, Ed
Ik kan hiervan nergens (ook niet bij esaabparts.com) het originele onderdeelnummer vinden. Weet iemand dat? En, is dat net zo 'eenvoudig' te vervangen als het voorscherm?
Dank en groet, Ed
-
Scoloo
- Donateur

Re: carrosserie onderdeel nummer?
Is dat geen lasdeel? Weet het niet zeker maar achterpanelen zijn vaak niet los te vervangen.
-
Orphy
- Donateur (5x)

Nee zeker niet, achterscherm kun je niet zo maar even vervangen.
-
edwinrotterdam
- Geregistreerd lid
dankScoloo schreef: ↑ma 25 dec, 2023 19:13Is dat geen lasdeel? Weet het niet zeker maar achterpanelen zijn vaak niet los te vervangen.
-
beekemm
- Geregistreerd lid
Voor de lol
3deurs 4339073 links 4921607 rechts
5deurs 4338117 links 4921565 rechts
Maar of dat ergens te krijgen is? En nee dat zet je er zelf niet even op.
3deurs 4339073 links 4921607 rechts
5deurs 4338117 links 4921565 rechts
Maar of dat ergens te krijgen is? En nee dat zet je er zelf niet even op.
-
klaasj
- Donateur (8x)

Ligt in mijn geheugen dat saab Apeldoorn nog lasdelen had. Reijer kom er eens in.
-
edwinrotterdam
- Geregistreerd lid
dank, ik wacht ff de uitslag vd verzekering afklaasj schreef: ↑di 26 dec, 2023 0:16Ligt in mijn geheugen dat saab Apeldoorn nog lasdelen had. Reijer kom er eens in.
-
reiernumans
- Donateur (2x)

één letter teveel in m'n naam, maar de postduif is goed terecht gekomen.klaasj schreef: ↑di 26 dec, 2023 0:16Ligt in mijn geheugen dat saab Apeldoorn nog lasdelen had. Reijer kom er eens in.
Jij bedoelt denk ik dit; https://www.saab-onderdelen.nl/nl/auto- ... saab-93-ss
Zijpaneel voor een 9-3 sport sedan. Voor OG's hebben we niks liggen voor zover ik weet.
De zijpanelen voor 9-3's zijn in alle carrosserievormen ook NLS, 'no longer serviced', bij Hedin. Lasdelen zijn voor de wielkastrand in de aftermarket wel beschikbaar.
-
busy
- Donateur (4x)

Je kunt een paneel uit een sloper slijpen. Zo ruim mogelijk en een schadehersteller kan deze dan gebruiken.
Voor 5-deurs nog wel panelen te krijgen, ter info
Voor 5-deurs nog wel panelen te krijgen, ter info
-
edwinrotterdam
- Geregistreerd lid
dank voor de reacties. Voor mn 9-3 og cabrio is het er dus niet meer. Maar zoals aangegeven wacht ik verzekering ff af.
-
Barboer
- Donateur (6x)

Ed, doe eens een foto opgooien van de schade..edwinrotterdam schreef: ↑ma 25 dec, 2023 18:259-3 cabrio og 2000 (zilvergrijs)
-
alex75
- Geregistreerd lid
Hoi Edwin,
Ik las vandaag je topic, ik heb soortgelijk iets gehad.
Zie mijn topic met foto's:
viewtopic.php?f=7&t=173207
Ik kan je aanraden om een schade hersteller dit te laten uitdeuken, tegenwoordig kunnen ze dat prachtig herstellen.
Ik heb het destijds op de "ambachtelijke" manier grotendeels zelf gedaan, maar het zou niet een klus zijn die ik nu nog zou over doen.
Succes met het herstel!
Gr Alex
Ik kan je aanraden om een schade hersteller dit te laten uitdeuken, tegenwoordig kunnen ze dat prachtig herstellen.
Ik heb het destijds op de "ambachtelijke" manier grotendeels zelf gedaan, maar het zou niet een klus zijn die ik nu nog zou over doen.
Succes met het herstel!
Gr Alex
-
edwinrotterdam
- Geregistreerd lid
-
edwinrotterdam
- Geregistreerd lid
da's een hele pittige! Leuk om te doen, maar dat gaat mij niet lukken. Trouwens, als ik alle kosten optel is er tegenwoordig bijna een nw te koop voor dat bedragalex75 schreef: ↑do 04 jan, 2024 12:56Hoi Edwin,
Succes met het herstel!
Gr Alex
-
Bungy123
- Geregistreerd lid
Lijkt mij prima uit te deuken, strakmaken etc. en spuiten.
Is naar mijn idee minder werk dan een ander deel erin te lassen, ook strakmaken etc.
Een beetje schadehersteller kan dit prima verzorgen.
Is naar mijn idee minder werk dan een ander deel erin te lassen, ook strakmaken etc.
Een beetje schadehersteller kan dit prima verzorgen.