verzekering

1993-2002
Plaats reactie
mitchel
Geregistreerd lid

verzekering

Bericht door mitchel » di 19 dec, 2023 18:42

mijn saab 9-3 is recent tegen aan gereden terwijl hij geparkeerd stond nu zijn we aan het kijken wat handiger is. alles het via de verzekering gaat gaat dan mijn premie omhoog? ik snap namelijk niet zo heel veel van verzekering af

Turbobakk
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: verzekering

Bericht door Turbobakk » di 19 dec, 2023 19:51

Kan via de verzekering, mits je een volledig casco verzekering (all risk) voor je auto hebt. Jij of je verzekeraar kan proberen de schade te verhalen op het Waarborgfonds Motorverkeer. Als dat lukt, stijgt je premie niet. Er is wel een eigen risico. De schade verhalen kan alleen als vaststaat dat de schade is veroorzaakt door een ander motorrijtuig, er aangifte is gedaan bij de politie er er getuige(n) zijn die de aanrijding hebben gezien dan wel kunnen bevestigen dat jij je Saab schadevrij hebt geparkeerd en bij terugkomst beschadigd aantrof en kunnen getuigen dat je de Saab in die tussenliggende periode niet hebt gebruikt.
https://waarborgfonds.vereende.nl/

mitchel
Geregistreerd lid

Bericht door mitchel » di 19 dec, 2023 20:07

aaaa dank je voor de uitleg

Bungy123
Geregistreerd lid

Bericht door Bungy123 » di 19 dec, 2023 20:20

Ik heb je een Pb gestuurd. Wellicht kan ik je helpen.

Whats'aab
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Whats'aab » wo 20 dec, 2023 10:54

Als de verzekeraar jou geen schuld geeft van de schade dan gaan je schadevrije jaren niet omlaag. Je kan de "bonus-malus" tabel opzoeken van jouw verzekering en daarin kan je precies uitrekenen hoeveel procent je premie omhoog gaat als je dit jaar een schade claimt die wél jouw schuld is.

Over het algemeen hoef je je verder geen zorgen te maken dat precies jouw premie omhoog gaat nadat je een schade claimt. Jouw premie wordt onder andere bepaald op basis van het claim gedrag van mensen van jouw leeftijd, in dezelfde gemeente, met hetzelfde soort auto.
Dus tenzij opeens iedereen in 2023 zijn saab de vangrail in rijdt, gebeurt er niets met jouw basispremie.

(Fyi ik ben degene die de premies berekent bij een schadeverzekeraar)

mitchel
Geregistreerd lid

Bericht door mitchel » do 21 dec, 2023 9:34

ja we hebben het nu gedaan door de verzekering en zei zeiden het zelfde dankje voor de antwoord

Plaats reactie