Goedemiddag Forummers,
Ik ben inmiddels al een tijdje lid van dit forum maar dit is mijn eerste bericht.
Ik heb een Saab 9-3 OG aero uit 2000/2001. Nadat ik de auto gekocht heb ben ik gelijk begonnen met opknappen en verbeteren van de Saab.
Waaronder het onderstel. Hierbij heb ik mijn schokdempers vervangen voor bilstein b6. Toch ben ik niet helemaal tevreden met deze schokdempers en vind ze wat te stug over korte hobbels en putten. Daarom wil ik bij nader inzien toch koni's gaan monteren. Echter zit er bij de bilsteins een moer bij om de schokdemper op te sluiten tussen de veerpoot. dit omdat deze anders is dan de originele. Tijdens het vervangen naar bilsteins zijn de oude originele moeren helaas verloren gegaan (vanwege vastzitten). heeft iemand enig idee of er bij de koni's nieuwe moeren geleverd worden? ik kan de originele moeren namelijk ook nergens meer vinden op internet
onderstel aanpassing van Bilstein naar Koni
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Re: onderstel aanpassing van Bilstein naar Koni
Ja die zitten erbij alleen zijn dit zgn. gland nuts, ronde moeren met 2 gaten waar je zo’n sleutel met pennetjes in zet (denk als voorbeeld even aan haakse slijper). Maar met een forse tang lukt het ook wel (met enige schade). Vast, that is. Los is een ander verhaal zonder het geschikte gereedschap 
-
Jipvansmeerdijk
- Geregistreerd lid
Thanks voor je bericht!
Moeten de bestaande bumpstops worden overgezet? Of zitten ze bij koni al intern ingebouwd?
Moeten de bestaande bumpstops worden overgezet? Of zitten ze bij koni al intern ingebouwd?
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Nee die moet je er af laten volgens de montage instructies van koni. Al kan het in de meeste gevallen geen kwaad denk ik.
-
Jipvansmeerdijk
- Geregistreerd lid