Een Aero van € 1.050, kan dat wat zijn?

1993-2002
NeufegliseThierry
Geregistreerd lid

Een Aero van € 1.050, kan dat wat zijn?

Bericht door NeufegliseThierry » wo 15 feb, 2023 10:08

Een Aero van (vraagprijs) € 1.250,--, kan dat wat zijn, vroeg ik me afgelopen vrijdag middag af. Toen verscheen op Marktplaats een advertentie voor een 2001 9-3 Aero, zwart 5 deurs. Omdat ik wel van een gokje hou (en geen tijd had, moest de dag erop al een 9-3 coupé in Dinxperlo ophalen) heb ik € 1.050,-- geboden, ongezien.

Dat bod werd direct geaccepteerd en afgelopen maandag heb ik de SAAB opgehaald. En inmiddels ook al zo'n 250 km mee gereden. En dat valt niet tegen. Als ik er 1 woord aan zou moeten koppelen: "unloved". Alhoewel de auto sinds 2010 bijna 13 jaar bij dezelfde eigenaar gebleven is heeft die nooit geleerd hoe je een auto moet wassen of poetsen. En dan staat zo'n SAAB er best een beetje zielig bij. Maar technisch: motort loopt goed, net als turbo. Geen foutmeldingen. Schakelt en remt goed. Enkel schokdempers voor zijn aan vervanging toe. En wat lekkage op het kleppendeksel, de bekende plek rechtsvoor. Interieur: geen gaten, enkel wat gebruikelijke slijtage en het hemeltje hangt. Buitenzijde overigens wel de nodige krassen en een vrij grote deuk op een portier maar ja, zwarte portieren zijn er voorlopig nog wel voldoende te vinden.

Ik ga de komende weken benutten om na te denken wat ik met deze auto ga doen. Dat varieert van stallen en later eens op het gemak opknappen tot op korte termijn doorverkopen. En alles er tussenin. Ik hak komend weekeinde de knoop door of ik met deze komende week naar Zweden rij, heb er eigenlijk best veel vertrouwen in.

Tot slot het plaatje en de toezegging om wanneer er nieuws is een update te plaatsen en de vraag (en Aero van 1.050, kan dat wat zijn?) periodiek weer even opnieuw te beantwoorden.

Afbeelding

ghulst
Geregistreerd lid

Re: Een Aero van € 1.050, kan dat wat zijn?

Bericht door ghulst » wo 15 feb, 2023 10:11

Voor dat geld klinkt het helemaal niet verkeerd. Ik weet niet of ik er meteen mee naar Zweden zou rijden, maar met een nieuw setje schokdempers misschien wel. Veel plezier ermee! Ik ben benieuwd.

NeufegliseThierry
Geregistreerd lid

Bericht door NeufegliseThierry » wo 15 feb, 2023 10:13

Dankjewel en ik wil nu juist ook mijn broer heeeeeeeel lief aankijken of we komend weekeinde de schokdempers voor kunnen vervangen en dan geef ik het beestje meteen een beurt (vers koelvloeistof plus olie, nieuwe bougies, nieuwe filters e.d..).

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » wo 15 feb, 2023 10:39

Geen geld! Eigenlijk beetje bizar...

RuudLang
Geregistreerd lid

Bericht door RuudLang » wo 15 feb, 2023 10:45

Zag m ook staan en vroeg me af wat de adder zou zijn, maar die is er dus (nog) niet
Je was mij te snel af, net als met die rode
Maar wel een leuke gok, voor dat geld kun je nauwelijks de mist in gaan. Veel plezier ermee!

NeufegliseThierry
Geregistreerd lid

Bericht door NeufegliseThierry » wo 15 feb, 2023 11:23

evo schreef:
wo 15 feb, 2023 10:39
Geen geld! Eigenlijk beetje bizar...
Verkoper gaf ook aan dat hij sterk de indruk had dat hij zich vergist had met de prijs, hij had na mij nog pakweg tien reacties op de auto gehad in 1,5 dag tijd. Wij als SAAB liefhebbers kunnen wel door wat verwaarlozing heen kijken maar voor de koper in het ramsjsegment (waar deze verkoper zich op richt) was het én een grote auto (er stond eigenlijk alleen maar A en B segment auto's) én zag deze er het zieligste uit.

Zit voor het geld ook 'gewoon' een vol jaar APK op. Banden prima, remmen ook, echt wel het koopje van de (vrij)dag ;-)

NeufegliseThierry
Geregistreerd lid

Bericht door NeufegliseThierry » wo 15 feb, 2023 11:25

RuudLang schreef:
wo 15 feb, 2023 10:45
Je was mij te snel af, net als met die rode
Misschien kan ik je helpen, althans als je op zoek bent naar een leuke coupé en het ook een non-turbo mag zijn. De blauwe die ik in september gekocht heb en er heel netjes bij staat (optisch en technisch) komt nu vrij. Als ik geen ruimtegebrek had zou ik 'm houden want het is echt een heel leuk autootje om te zien (en rijden).

ghulst
Geregistreerd lid

Bericht door ghulst » wo 15 feb, 2023 13:12

NeufegliseThierry schreef:
wo 15 feb, 2023 10:13
Dankjewel en ik wil nu juist ook mijn broer heeeeeeeel lief aankijken of we komend weekeinde de schokdempers voor kunnen vervangen en dan geef ik het beestje meteen een beurt (vers koelvloeistof plus olie, nieuwe bougies, nieuwe filters e.d..).
Kijk, dat klinkt als een goede start voor een lange rit. :) :bluethumb:

NeufegliseThierry
Geregistreerd lid

Bericht door NeufegliseThierry » wo 15 feb, 2023 13:23

Mijn alleraardigste broer al gebeld, hij zei in ieder geval niet meteen nee, ondanks zijn laatste ervaring met 'eventjes' schokdempers vervangen :lol: '

Carroda
Geregistreerd lid

Bericht door Carroda » wo 15 feb, 2023 13:49

Alleen de bumpers, spoiler, skirts en het interieur zijn dat zo'n beetje al waard. Dus als de rest dan nog een beetje wat is, zou ik zegen, ja, is het waard.

NeufegliseThierry
Geregistreerd lid

Bericht door NeufegliseThierry » wo 15 feb, 2023 14:01

Dat was ook mijn redenatie maar denk nu dat de auto simpelweg te goed is om te demonteren. Dus dat is wel de laatste optie voor nu.

En de velgen, laten we die ook niet vergeten, die hebben echt maar minimale schade.

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » wo 15 feb, 2023 14:20

Ik heb een zwarte deur voor je!

NeufegliseThierry
Geregistreerd lid

Bericht door NeufegliseThierry » wo 15 feb, 2023 14:21

Daar twijfelde ik al niet aan, heb uitgebreid in je magazijn rondgeneusd afgelopen zaterdag :lol:

Carroda
Geregistreerd lid

Bericht door Carroda » wo 15 feb, 2023 15:13

wo 15 feb, 2023 14:01
Dat was ook mijn redenatie maar denk nu dat de auto simpelweg te goed is om te demonteren. Dus dat is wel de laatste optie voor nu.

En de velgen, laten we die ook niet vergeten, die hebben echt maar minimale schade.
Ik bedoel ook meer dat je er voor dat geld geen build aan kunt vallen. Mocht het alles toch 'ontploffen' om maar zo te zeggen, haal je 't geld wat het gekost zou hebben er altijd nog weer uit.

RuudLang
Geregistreerd lid

Bericht door RuudLang » wo 15 feb, 2023 16:24

wo 15 feb, 2023 11:25
Misschien kan ik je helpen, althans als je op zoek bent naar een leuke coupé en het ook een non-turbo mag zijn. De blauwe die ik in september gekocht heb en er heel netjes bij staat (optisch en technisch) komt nu vrij. Als ik geen ruimtegebrek had zou ik 'm houden want het is echt een heel leuk autootje om te zien (en rijden).
Dank je Thierry, maar ik ben niet actief op zoek naar een andere Saab
Maar ik hou wel de mogelijke koopjes in de gaten😉

Gesloten