DV 9-3 schreef: ↑vr 10 feb, 2023 10:24
Ja, ik heb ooit ergens een filmpje gezien dat iemand een koperen buisje met dicht gesoldeerd uiteinde bevestigt aan de stoelkap. Het messing dopje aan het uiteinde van dat pijpje ging de schroef in waarmee de kap vast werd gezet. Was erg stevig en eenvoudig te doen. Hoe het buisje vastgemaakt werd aan de kap weet ik niet meer... Waar ik dit zag weet ik helaas ook niet meer.
Nog even foto's van de stoelkap bevestiging:
Foto 2:
Meest rechtse omcirceling, bevestiging was uitgescheurd Ik heb een kunststof insert dop gebruikt en om het bevestigingspunt heel gezet, vastgelijmd met 2K epoxy. Wel een klein stukje van ongeveer 5 mm het bevestigingspunt ingekort omdat hij anders te ver van de stoel af blijft staan.
Het middelste bevestigingspunt op de foto schuift om het haakje aan het frame van de stoel en is geheel afgebroken. Hiervoor heb ik nog geen oplossing
Het linkse bevestigingspunt is waar de kap aan de voorkant van het frame van de stoel zit bevestigd en is afgebroken. Ook hiervoor nog geen oplossing
Ik ga voor beide nog onbekende bevestigingspunten waarschijnlijk iets in Polypropylene maken om het op de oude punten te kunnen lassen.