"De Zweed" (Aero hatchback, 2002)

1993-2002
NeufegliseThierry
Geregistreerd lid

"De Zweed" (Aero hatchback, 2002)

Bericht door NeufegliseThierry » za 20 nov, 2021 18:10

Nu weet ik wel dat Saabs uit Zweden komen maar in lijn met "De Engelsman" en "De Italiaan" hou ik qua benaming nu aan het land waar deze 9-3 oorspronkelijk geleverd is.

Laatste (denk ik....) uitbreiding voor dit jaar is een 9-3 Aero 5 deurs. Stond al geruime tijd te koop en de heren van Ottimo Classics hebben met frisse tegenzin afscheid genomen van de auto. Zelfs met die frisse tegenzin heb ik alle documentatie erbij gekregen, de interieurkachel en stroomsnoer voor motorverwarming en nog wat onderdelen (nieuwe koplamplenzen). Dank daarvoor Yvo & Jan, echt top zoals jullie de auto vandaag afgeleverd hebben bij KCPerformance, vanwege ziekte was ik er helaas zelf niet bij.

Auto ziet er niet alleen schitterend uit, mijn broertje heeft er vandaag meegereden en was onder de indruk van het rijcomfort (geen kraakje, geen piepje, niks).

De plaatjes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Plannen met de auto? Het is al zeker een 9 qua rapportcijfer, eens kijken of we dat nog verder kunnen verbeteren. Auto krijgt komende week een assesment, nieuwe APK en dan mag die even gaan slapen. Van de week 4 extra stallingsplaatsen geregeld op mijn vaste adres in Tilburg, dan kunnen er 5 Saabjes (96, 95, Aero coupe, Aero hatchback, Viggen cabrio) gezellig naast elkaar staan en komt de 9-3 hatchback die ooit van mijn moeder is geweest weer tijdelijk 'in de vaart' als 3e/4e auto in het gezin.

NeufegliseThierry
Geregistreerd lid

Re: "De Zweed"

Bericht door NeufegliseThierry » za 20 nov, 2021 18:10

Prut, heb ik nu eens de handleiding gevolgd hoe plaatjes op het forum te krijgen is het weer niet goed :roll:

En toch gelukt, door af te wijken van de handleiding :D

vel0city
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: "De Zweed" (Aero hatchback, 2002)

Bericht door vel0city » za 20 nov, 2021 18:51

Je mag denk ik trots zijn op de staat van de bodem van deze Zweedse schone. Zo schoon en (vlieg)roestvrij heb ik het nog niet eerder gezien :wow:

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » za 20 nov, 2021 19:16

Wat een schoonheid!

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » za 20 nov, 2021 19:43

Mooi ding!

NeufegliseThierry
Geregistreerd lid

Bericht door NeufegliseThierry » za 20 nov, 2021 20:04

Dank allen! Ben er erg blij mee, heb nog nooit zo'n 'propere' auto gehad, weer een ervaring rijker :D

Van de week ook even nadenken over een soort van waxbehandeling van de onderzijde want die wil ik natuurlijk zo mooi houden.

ghulst
Geregistreerd lid

Bericht door ghulst » za 20 nov, 2021 21:29

Strak hoor! Pas maar op dat je die straks niet in een vitrine gaat zetten om naar te kijken…

Matti9
Geregistreerd lid

Bericht door Matti9 » zo 21 nov, 2021 0:36

Auto's zijn gemaakt om mee te rijden, de Aero's om mee laag te vliegen en met dat in t achterhoofd, bied ik mezelf geheel belangeloos ( :lol: ) aan om de grijze coupé én de 5-deurs Aero regelmatig warm te rijden (zwart blijft niet mijn kleur). Alhoewel iets mij doet vermoeden dat ik de komende maanden zo druk ben met sleutelen aan je wagenpark, dat er geen tijd over blijft voor rijden...

davidd
Donateur
Donateur

Bericht door davidd » zo 21 nov, 2021 5:14

Svenson heet dus vanaf nu De Zweed. We moeten een overzicht met bijnamen gaan bijhouden.

SVENSON_Aero
Geregistreerd lid

Bericht door SVENSON_Aero » ma 22 nov, 2021 19:27

Mooi dat die uiteindelijk bij een echte Saab liefhebber terecht is gekomen en dank voor het compliment.

Koplampglazen zijn overigens al vervangen door ons :).
Die in kofferbak liggen zijn de oude, alle onderdelen die daar liggen zijn de oude, voor 'just in case' zeg maar.

Enige wat de Saab nodig heeft is versie olie, en oliefilter (nieuwe ligt in de auto) en een nieuwe apk, haha.

Veel plezier met "de Zweed".

gr Jan

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » ma 22 nov, 2021 21:30

Leuke auto in mooie uitvoering inderdaad. Mooie uitbreiding van de collectie :bluethumb:

NeufegliseThierry
Geregistreerd lid

Re:

Bericht door NeufegliseThierry » wo 24 nov, 2021 14:54

ghulst schreef:
za 20 nov, 2021 21:29
Strak hoor! Pas maar op dat je die straks niet in een vitrine gaat zetten om naar te kijken…
Helaas geen vitrine in die maat voorhanden. Ben erg blij met de huidige collectie, moet alleen voor komend jaar, zeker gelet op het gegeven dat ik komend jaar heen en weer tussen NL en S wil bewegen keuze maken welke ik actief ga rijden wanneer ik in NL ben. Denk dat voor 2021 de keuze gaat vallen op de Viggen.

Maar zoals mijn broertje terecht stelt: auto's zijn om in te rijden, dus eens kijken hoe ik een leuk roulatieschema kan opstellen.

NeufegliseThierry
Geregistreerd lid

Bericht door NeufegliseThierry » wo 24 nov, 2021 14:57

SVENSON_Aero schreef:
ma 22 nov, 2021 19:27
Mooi dat die uiteindelijk bij een echte Saab liefhebber terecht is gekomen en dank voor het compliment.

Koplampglazen zijn overigens al vervangen door ons :).

gr Jan
Mijn broer vond de koplampen al opvallen mooi i.c.m. het doosje achterin, nu duidelijk ;-)

Nogmaals dank voor de auto & overdracht en denk dat jullie ondanks jullie Italiaanse voorkeuren een mooi adres kunnen zijn voor Saab liefhebbers die hun auto "fabrieksnieuw" willen krijgen, specifiek wat betreft de carrosserie :thumbup2:

NeufegliseThierry
Geregistreerd lid

Bericht door NeufegliseThierry » wo 24 nov, 2021 15:02

Sapphire schreef:
ma 22 nov, 2021 21:30
Leuke auto in mooie uitvoering inderdaad. Mooie uitbreiding van de collectie :bluethumb:
Thanks, nu is even de fase van consolideren aangebroken maar wie weet wat de toekomst brengt. Ben momenteel in afwachting van de uitkomst van een mooie no-cure-no-pay opdracht waarvan ik op dit moment het idee heb dat dat weer een paar hele mooie Saabs kan opleveren :D

Waar ik inmiddels wel echt van overtuigd ben is dat je beter voor kwaliteit dan kwantiteit kunt gaan, als ik nu zie hoe de Viggen zich in de werkplaats ontwikkelt (mooie basis maar helaas dus wel een hoop roest aan de voorzijde onderaan en bij schutbord, nu door het dal heen en de weg omhoog is ingezet) dan stemt me dat ontzettend vrolijk. En ook "De Zweed" is denk ik een mooi voorbeeld van liever 1 prachtexemplaar dan twee middelmatige. Maar goed, je portemonnee moet het natuurlijk wel kunnen trekken.

NeufegliseThierry
Geregistreerd lid

Bericht door NeufegliseThierry » ma 06 dec, 2021 22:38

Kleine update: APK zit er vers op, met vlag en wimpel voor geslaagd. Gevraagd naar een lijst voor verbeterpunten kwamen de heren van KCP niet verder dan 2. Nog nooit zo'n korte lijst van ze gekregen, dat zegt wederom wat over het niveau waarop deze auto al gebracht is door Yvo en Jan.

Broerlief haalt de auto morgen op en mag er met droog weer mee spelen, ahum, rijden. En dan over een paar dagen naar de stalling in Tilburg. Daar komen dan binnenkort de Italiaan, Viggen en de 95 naast te staan. En dan maar muntje opgooien welke er weer als eerste de stal uit mag :-)

Gesloten