Dit is mijn eerste eigen bericht op het forum, maar ik heb veel gehad aan het forum qua probleemoplossing en ideeën.
Voordat ik mijn vragen stel, eerst maar eens een korte introductie.
Inmiddels ben ik met mijn tweede saab bezig. Ik heb nu een Saab 900NG coupe uit '97 (carlsson als het goed is : doorlopende rode lichtbalk over de achterklep) die hopelijk nog heel lang bij mij blijft. Ik moet eerlijk zijn dat de auto inmiddels al een paar keer op de nominatie heeft gestaan om naar de sloop te gaan, maar ik kan het niet over mijn hart krijgen om deze mooie auto weg te doen. Dat gaat dus ook gewoon niet meer gebeuren, om de doodeenvoudige reden dat ik veel te veel heb geïnvesteerd in deze auto. Het is een compleet uit de hand gelopen liefde!
Uiteindelijk heb ik behoorlijk wat euro's geïnvesteerd om de auto te laten rijden (ik had inmiddels al vier andere kunnen rijden
Over een paar jaar wil ik de auto laten ombouwen tot elektrische auto. Een enorme investering, maar voor mij een juiste keuze. Wat mij betreft is er niets mooier dan de hoekige lijnen van de coupe, dus geen tesla of andere elektrische auto voor mij!
Maar dat brengt mij bij de volgende (leuke) uitdaging. De toch wel erg gave bumpers (zie foto), stootlijsten en sierlijsten zijn dof geworden. Ik heb veel gelezen over de wijze waarop je weer kleur kunt krijgen/ herstellen. Maar dat lijken allemaal maar tijdelijke oplossingen. De bumpers op de sloop zijn niet in een betere staat dan de mijne.

Mijn eerste vraag, heeft iemand van jullie tips waar ik mogelijk vergelijkbare bumpers en lijsten kan krijgen die de nieuwstaat aantikken. Als ik honderden kilometers moet rijden, geen enkel probleem!
Mijn tweede vraag: ik heb nog steeds niet de juiste benaming kunnen achterhalen. Maar op de deuren van de coupe zitten ter hoogte van B-lijst (als ik het zo goed omschrijf) een sierlijst die op de auto geplakt is. Die is er uiteraard af i.v.m. spuiten. De vraag is of ik ergens nieuwe kan krijgen?
Ik hoop dat jullie mijn verhaal leuk vinden! En hopelijk kunnen jullie mij helpen bij het mogelijk maken van het in topstaat brengen van deze coupe.
Hoor graag.
Vr. gr.
Ernst-Jan