Deze zaterdag om half negen alles klaargezet om aan de slag te gaan. Het zou een mooie dag met goed weer worden, dus dat voordeel had ik. Als nu de verschillende bouten en moeren ook nog een beetje vlotjes los zouden komen, zou het voor mij helemaal een mooie dag gaan worden.
Na het opkrikken en de assteun plaatsen (hopelijk door Werli goedgekeurd

) eerst alle bouten en moeren die los moesten rijkelijk met WD40 ingespoten.
Mijn tactiek was om alles eerst even een stukje lost te draaien zodat ik zeker wist dat ik alles kon demonteren, voordat ik aan het echte demonteren zou beginnen.
Als eerste begonnen met de moer van de stabilisatorkogel los van de draagarm te draaien, maar die verbinding knapte gelijk helemaal af, met als resultaat dat de stabilisatorstang gelijk tegen de aandrijfas stond te duwen.
De moer van de fuseekogel en de bout van de voorste draagarm gingen redelijk makkelijk los, maar de bout van de achterste draagarm kwam met geen mogelijkheid los, op de boutkop zag ik al een begin van vervorming aan de zeskant aftekenen.
Het oorspronkelijke plan was om alle twee de draagarmen te vervangen, maar toen maar besloten om de achterste draagarm gewoon te laten zitten, het rubber lager zag er ook nog wel goed uit.
Ik had een mooie fuseekogel trekker gekocht, maar helaas kreeg ik die niet geplaatst vanwege een gebrek aan ruimte tussen de moer en de aandrijfas. Daarna maar het onderste vorkgedeelte van de trekker tussen de fuseekogel en de onderkant van de veerpoot gezet en een stevig halfuur lekker met een hamer in de weer gegaan en toen kwam eindelijk de fuseekogel los.
De Torx55 bout tussen de twee draagarmen kwam gemakkelijk los. Toen de voorste draagarm gedemonteerd, om ruimte te maken voor de laatste moer die nog tegenstribbelde, namelijk de moer die de stabilisatorkogel aan de stabilisatorstang verbind.
Maar na het nodige gepiel met de steeksleutel aan de andere kant om het doordraaien tegen te gaan, kwam ook die los. Veni, vidi, vici !!!
Toen kon ik weer aan de opbouw beginnen.
Eerst nog een allerlaatste keer naar mijn smetteloze nieuwe draagarm gekeken met als vergelijk mijn vieze oude draagarm.
Daarna de nieuwe stabilisatorstang kogel geplaats en daarna de draagarm weer gemonteerd.
Toen was de draagarm al weer minder smetteloos
En nog een aantal foto's van mijn versnellingsbak lekkage gemaakt. Eerst maar eens kijken hoe het zich gaat ontwikkelen.