900 coupe
-
coppe218
- Donateur (3x)

900 coupe
Vandaag samen met mijn zoon een nette Saab 900 uit 1997 gekocht. Afgekeurd op roest bij de achterwielophanging (bekend probleem), Wat lekke slangen van de stuurbekrachtiging en een lekke uitlaat + 2 nieuwe banden. Komende week eerst de roest aanpakken en de overige delen zodat de auto gekeurd kan worden. Mooi dat ik hem nu toch in een Saab krijg in plaats van een Honda. Hoe lang me dat lukt weet ik niet, maar we gaan het zien. Weinig kilometers maar 160.000, dus na de verplichte zaken voor apk maar eens kijken of we hem optisch nog wat kunnen verbeteren. Heeft nu mooie silverline badges, dus die moeten vervangen worden. Het stuurwiel vervangen door een leren stuur en kijken of we de airco weer aan de gang krijgen. En uiteraard een fikse poetsbeurt van binnen en van buiten

-
klaasj
- Donateur (8x)

Re: 900 coupe
welke regio zit je. In de buurt dan kun je bij mij een leren stuur ophalen voor een dank je wel.
-
coppe218
- Donateur (3x)

Wij wonen in Limburg, maar houden ons aanbevolen. En komen vaker ook wel elders in het land.
-
Harrie1971
- Donateur

Gefeliciteerd. Ook nog een coupé.
Mijn oudste zoon heeft net een 900 og coupé gekocht. Hij gaat ermee naar Hongarije op en neer 
Mijn oudste zoon heeft net een 900 og coupé gekocht. Hij gaat ermee naar Hongarije op en neer 
-
coppe218
- Donateur (3x)

vandaag de balg van het stuurhuis vervangen en de retourleiding van de stuurbekrachtiging. Eerste APK punten opgelost. Gisteren nog 4 3 spaaks velgen met goede michelins gekocht ter vervanging van de stalen velgen. Nu nog de roest bijwerken en de uitlaat vervangen en dan hopelijk in een keer door de APK.
-
coppe218
- Donateur (3x)

Zaterdag de roest bijgewerkt. 4 andere velgen erop en de uitlaat vanaf de kat vervangen. Vandaag volledig gepoetst, vanbinnen en van buiten. Morgen Apk en dan rijden. Al met al een zeer nette auto met een lage km stand waar mijn zoon nog lang plezier van kan hebben. 

-
coppe218
- Donateur (3x)

Als hij helemaal goedgekeurd is moet ik nog op zoek naar de chroom strip achter en de voor en achteremblemen. Een beurt en op termijn nieuwe achterremmen. Dan is hij echt af, maar dat kan allemaal later.
-
coppe218
- Donateur (3x)

Hij wordt nu alweer 2 weken gebruikt, maar met dit hete weer is een werkende airco toch wel fijn.Om niet meteen kosten te maken aan een airco eerst zelf met behulp van de WIS even wat zaken gecheckt. maar ik kom er niet helemaal uit.
Op de drukschakelaar van het systeem pen 1 verbinden aan de massa gebeurt er niets. Dan moet ik de zekeringen checken. 3 in totaal, alles in orde. Dan het AC relais doorverbinden. 30 aan 87. Verrek de compressor slaat in. Dus relais defect. Even wisselen met de Caab. Slaat nog niet in. Relais van de 900 in de 9-3 (toch even alles uitsluiten) Airco van de 9-3 werkt.
Dus relais wordt niet bekrachtigd ondanks da ik de aansturing vanuit de drukschakelaar aan massa leg. Dit zou namelijk volgens de Wis wel moeten. Welke denkfout maak ik nu? Of zou ik vanaf de ICE geen goed signaal komen. En hoe kan ik dat testen. Ik heb geen software van de 900 op mijn Tech2.
(als ik er niet uitkom ga ik naar de aircoboer, maar de sport is om er zelf uit te komen).
ps. er lijkt wel druk in het systeem te zitten (blaast af als ik aan het ventiel kom, maar dit kan natuurlijk te laag zijn.), maar ook als dat niet is zou hij volgens mij door pen 1 van de contrastekker van de drukschakelaar aan massa te leggen ingeschakeld moeten worden.
Ik hoop dat mijn warrige verhaal duidelijk is.
Op de drukschakelaar van het systeem pen 1 verbinden aan de massa gebeurt er niets. Dan moet ik de zekeringen checken. 3 in totaal, alles in orde. Dan het AC relais doorverbinden. 30 aan 87. Verrek de compressor slaat in. Dus relais defect. Even wisselen met de Caab. Slaat nog niet in. Relais van de 900 in de 9-3 (toch even alles uitsluiten) Airco van de 9-3 werkt.
Dus relais wordt niet bekrachtigd ondanks da ik de aansturing vanuit de drukschakelaar aan massa leg. Dit zou namelijk volgens de Wis wel moeten. Welke denkfout maak ik nu? Of zou ik vanaf de ICE geen goed signaal komen. En hoe kan ik dat testen. Ik heb geen software van de 900 op mijn Tech2.
(als ik er niet uitkom ga ik naar de aircoboer, maar de sport is om er zelf uit te komen).
ps. er lijkt wel druk in het systeem te zitten (blaast af als ik aan het ventiel kom, maar dit kan natuurlijk te laag zijn.), maar ook als dat niet is zou hij volgens mij door pen 1 van de contrastekker van de drukschakelaar aan massa te leggen ingeschakeld moeten worden.
Ik hoop dat mijn warrige verhaal duidelijk is.
-
coppe218
- Donateur (3x)

Paar weken terug een fraai origineel leren stuur geplaatst ter vervanging vahet verweerde plastic stuur. Leek meteen beter te sturen...
Helaas is vandaag de koppelingskabel geknapt terwijl het lijkt of de andere nog niet zo oud is. Dit is een oe kabel met veer om de mantel. Bij j en d lijkt dit eigen merk te zijn a 35 euro. Origineel is 75 euro. Nogal een verschil, maar als we elke 3 jaar stilvallen hierdoor en met een originele niet ga ik daar toch voor. Wie heeft ervaring met de eigen merk van j en d?
Helaas is vandaag de koppelingskabel geknapt terwijl het lijkt of de andere nog niet zo oud is. Dit is een oe kabel met veer om de mantel. Bij j en d lijkt dit eigen merk te zijn a 35 euro. Origineel is 75 euro. Nogal een verschil, maar als we elke 3 jaar stilvallen hierdoor en met een originele niet ga ik daar toch voor. Wie heeft ervaring met de eigen merk van j en d?
-
martinphili
- Geregistreerd lid
Met de kabels van specifiek J&D heb ik geen ervaring maar wel met niet originele aftermarket kabels. Kort en goed: doe maar originele!
-
9323
- Donateur (2x)

Je moet sowieso een zelfstellende nemen. Niet-zelfstellende leveren vaak problemen op. Trouwens, gaat de koppeling heel zwaar? Dat bevordert de levensduur ook niet echt.
-
coppe218
- Donateur (3x)

Gaat inderdaad vrij zwaar. Mogelijk dat dat ook een rol speelt. Is daar zonder de koppeling te vervangen nog iets aan te doen?