LED lampen H4
-
- Geregistreerd lid
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: LED lampen H4
Productbeschrijving
Kenmerken/Specs:
•All-in-One (Built-in fast cooling fan, driver and Ballast);
•Plug-n-Play (Easy installation, direct replacement, no wiring needed);
•No warnings from the on-board CanBUS;.................................... BIJ MIJN SAAB DUS WEL!
•Super brightness (60W/6000K/80000LM);
•Built-in automatic thermostatic system;
•Certification: CE RoHS;
•Chip:CSP LED Chips
•Voltage:DC 9-30V
•Power:60W (30W/each)
•Brightness: 8000LM (4000LM/each)
•Color Temperature: 6000K
•Life Span:≥50,000 hours
•Waterproof Degree: IP68
•Working Temperature: -40℃ to +85 ℃
•Housing Material:aviation aluminum
Kenmerken/Specs:
•All-in-One (Built-in fast cooling fan, driver and Ballast);
•Plug-n-Play (Easy installation, direct replacement, no wiring needed);
•No warnings from the on-board CanBUS;.................................... BIJ MIJN SAAB DUS WEL!
•Super brightness (60W/6000K/80000LM);
•Built-in automatic thermostatic system;
•Certification: CE RoHS;
•Chip:CSP LED Chips
•Voltage:DC 9-30V
•Power:60W (30W/each)
•Brightness: 8000LM (4000LM/each)
•Color Temperature: 6000K
•Life Span:≥50,000 hours
•Waterproof Degree: IP68
•Working Temperature: -40℃ to +85 ℃
•Housing Material:aviation aluminum
Saab 93 CABRIO Anniversery SE 2002 Stage 1 DION HPT
Ik ben gek op Mayonaise maar NIET!! in mijn motorblok!!!!
-
- Geregistreerd lid
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Ik heb die fa Hilox gebeld en zij vertelden mij dat de enige auto waar een Canbus melding kwam met welk type LED lamp dan ook was......je raadt het al SAAB!!
Er moet spanning rechtstreeks van de accu komen en nog veel meer toeters en bellen wil je dit omzeilen.
Zojuist bij mijn garage de lichtbundel laten afstellen en dit is APK goedkeur waardig!!
Ik druk wel elke keer de melding weg....heb ik nog wat te doen
bedankt voor het meedenken allemaal!
Er moet spanning rechtstreeks van de accu komen en nog veel meer toeters en bellen wil je dit omzeilen.
Zojuist bij mijn garage de lichtbundel laten afstellen en dit is APK goedkeur waardig!!
Ik druk wel elke keer de melding weg....heb ik nog wat te doen

bedankt voor het meedenken allemaal!
Saab 93 CABRIO Anniversery SE 2002 Stage 1 DION HPT
- jaap noord
- Geregistreerd lid
- Regio: - kies een regio
Hahaha, dat van die saab wist ik ook niet. Maar als je er over nadenkt zou je inderdaad kunnen zeggen: typisch Saab. Wel leuk.
Ik heb nog wel 2 setjes liggen voor lampen met spiegels er in.
Ik heb nog wel 2 setjes liggen voor lampen met spiegels er in.
SAAB 900Si 2.3 Talladega.
CAAB 900SE 2.0T
CAAB 900SE 2.0T
- RedArrow90
- Geregistreerd lid
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Even een oud topic heropenen. We zijn inmiddels wat jaren verder en wellicht zijn er dus ook nieuwere producten en meer ervaringen bekend. Wie heeft inmiddels een set die geen foutmelding op de SID geeft en die ook apk waardig is? Ik ga binnenkort met mijn Saab 9-3 uit 2000 naar Zweden en kan goed licht gebruiken. Dank vast voor de tips.
De meest milieuvriendelijke auto is het exemplaar dat nooit vervangen hoeft te worden.
o.a. Saab 9-5 Aero uit 2011 voor vrouw en kids, Saab 96 V4 uit 1967 voor klassieke rally's en een Saab 92 uit 1954 die ik na 7 jaar klussen weer op de weg heb gekregen.
o.a. Saab 9-5 Aero uit 2011 voor vrouw en kids, Saab 96 V4 uit 1967 voor klassieke rally's en een Saab 92 uit 1954 die ik na 7 jaar klussen weer op de weg heb gekregen.
-
- Donateur (2x)
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
De goedkopere en wellicht betere oplossing.
Zelf heb ik een engelse oldtimer met led lampen
In dit geval dure osrams.
Met het juiste lamphuis, Osram heeft die combinaties laten certificeren in Duitsland, ben je ook in Nederland volledig legaal.(EU wetgeving)
Via de ANWB heb ik daar zelfs een RDW bevestiging van
Typisch is dat Osram in het certificatie process ook een Engels oldtimer koplamphuis heeft meegenomen dat op heel veel engelse autos uit die tijd zit.
Nog typischer dat het notabene een Taiwanese kopie is, bepalend is het e keurmerk in het lampglas.
Voor Saab 9-3/900ng is er helaas geen legale combinatie
Mijn oldtimer is met die ledlampen gekeurd en ook goedgekeurd.
Toch heb ik continue knipperaars als ik met die lichten rijd , ondanks alle voorzorgen, afstellingen en keuringen.
KOSTEN VAN DIE Osrams ca 130 Euro plus 80 euro voor lamphuizen met de juiste e keur.
De lichtopbrengst van de Osram leds komt overeen met bijv de exemplaren van Philips ca 230% van de wettelijke minimum lichtsterkte
Echter inmiddels heeft Osram ook H4 halogeen lampen met een lichtopbrengst van 200% van dat wettelijke minimum
Kosten bij Amazon 23 euro voor een setje, gewoon monteren en verder geen gezeur het is domweg standaard.
(Osram nightbreaker H200 H4)
Heb dit op een andere oldtimer (1966) werkt perfect en ook een bak licht. Dit voor een fractie van de kosten, en ook volledig legaal
Natuurlijk hebben dit soort opgepepte H4's een kortere levensduur, staat zelfs op de verpaakking.
Maar hoeveel uren draaien die lampen in een hobby auto zoals de 9-3 of de 900?
Onze 9-3 heeft dit jaar de 1000 km net niet gehaald
Zelf heb ik een engelse oldtimer met led lampen
In dit geval dure osrams.
Met het juiste lamphuis, Osram heeft die combinaties laten certificeren in Duitsland, ben je ook in Nederland volledig legaal.(EU wetgeving)
Via de ANWB heb ik daar zelfs een RDW bevestiging van
Typisch is dat Osram in het certificatie process ook een Engels oldtimer koplamphuis heeft meegenomen dat op heel veel engelse autos uit die tijd zit.
Nog typischer dat het notabene een Taiwanese kopie is, bepalend is het e keurmerk in het lampglas.
Voor Saab 9-3/900ng is er helaas geen legale combinatie
Mijn oldtimer is met die ledlampen gekeurd en ook goedgekeurd.
Toch heb ik continue knipperaars als ik met die lichten rijd , ondanks alle voorzorgen, afstellingen en keuringen.
KOSTEN VAN DIE Osrams ca 130 Euro plus 80 euro voor lamphuizen met de juiste e keur.
De lichtopbrengst van de Osram leds komt overeen met bijv de exemplaren van Philips ca 230% van de wettelijke minimum lichtsterkte
Echter inmiddels heeft Osram ook H4 halogeen lampen met een lichtopbrengst van 200% van dat wettelijke minimum
Kosten bij Amazon 23 euro voor een setje, gewoon monteren en verder geen gezeur het is domweg standaard.
(Osram nightbreaker H200 H4)
Heb dit op een andere oldtimer (1966) werkt perfect en ook een bak licht. Dit voor een fractie van de kosten, en ook volledig legaal
Natuurlijk hebben dit soort opgepepte H4's een kortere levensduur, staat zelfs op de verpaakking.
Maar hoeveel uren draaien die lampen in een hobby auto zoals de 9-3 of de 900?
Onze 9-3 heeft dit jaar de 1000 km net niet gehaald
- BolletjeAppie
- Donateur
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Op mijn 900 NG heb ik Philips H4 LED set gemonteerd, volgens mij is het een Ultinon Pro3022 als ik de website mag geloven. De reden om LED's te monteren kwam simpelweg doordat ik vele km's op (slecht) verlichte wegen rij en simpele halogenen schoten te kort op dat gebied. Tevens heb ik geen geluk gehad met 2 OEM+ halogenen van Philips, binnen jaar tijd ruim 2 vrij dure halogenen mogen afschrijven.RedArrow90 schreef: ↑ma 04 dec, 2023 11:14Even een oud topic heropenen. We zijn inmiddels wat jaren verder en wellicht zijn er dus ook nieuwere producten en meer ervaringen bekend. Wie heeft inmiddels een set die geen foutmelding op de SID geeft en die ook apk waardig is? Ik ga binnenkort met mijn Saab 9-3 uit 2000 naar Zweden en kan goed licht gebruiken. Dank vast voor de tips.
Dus voor een kleine meerprijs heb ik een lamp gemonteerd die goed weg verlicht en langer vol heeft gehouden in vergelijking met halogenen. Qua afstelling heb ik deze bij vakgarage laten afstellen, zo ben ik afgelopen halfjaar niet begroet door tegenliggers en ik rij jaarlijks zo'n 10k km met m'n 900.
LED W5W lampen wil ik wel afraden, want deze zorgen voor hoorbare ruis op de 12V circuit en dit is hoorbaar op de radio. Zolang de motor niet draait

1996 SAAB 900 NG Cabriolet "Blondie"
2000 SAAB 9-3 Cabriolet
2000 SAAB 9-3 Cabriolet
- wysiwyg
- Donateur (8x)
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Ik gebruik philips g-force xtreme vision g force h4. Merkbaar hogere lichtopbrengst maar ondanks allerlei mooie beloftes gaan ze niet heel lang mee. Ik voer altijd licht en denk dan zo'n 10.000 kilometer.
Ooit 2 x Saab 99, nu 9-3 Cabrio - 2x Honda CX500 - Triumph Tiger GT900 Pro - Honda CB650z (project)
- RedArrow90
- Geregistreerd lid
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Dank!
De meest milieuvriendelijke auto is het exemplaar dat nooit vervangen hoeft te worden.
- Injectie
- Moderator
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Ik wijt dit aan de felheid van de lamp. Ik ervaar hetzelfde. Mijn lampen staan 100% goed afgesteld. En toch blijven mensen knipperen.
Echter de andere kant op merk ik het ook. Ik heb zelf ook veel last van de verlichting standaard op audi, tesla en andere merken. Die Led's stralen zo fel. Dat ze al gauw verblinden. Vooral als je door een flauwe linkerbocht rijd. Lijkt het alsof de tegenligger groot licht voert. Als de weg recht word verdwijnt dit effect. Ik denk dat dit de verdwijnende hoek de berm in is die verder straalt en daardoor verblindend werkt. Dit is voor mij makkelijk opgelost met een "gele nachtbril".
Saab rijders zwaaien nou eenmaal. En ook op de fiets kan ik dat niet onderdrukken.